poster

Transcendence

  • anglický

    Transcendence

  • slovenský

    Transcendencia

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller / Drama

USA / Čína / Velká Británie, 2014, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    **

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $23,022,309Tržby Celosvetovo $103,039,258Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ zaujímavý veľkohubý koncept ale lízli len povrchne, nedostane patrične diváka do kolien ako by si žiadalo, obsadenie dosť nevyužité /45%/(23.8.2014)

  • verbal
    ****

    A ja sy řykal, že sem teho cypa už kajsy viděl! A on je to ten skurveny pirat. A bo se to menuje podobně jak ta vyražka, co se mi minuly mněsyc zrobila na kulach, rozhodnul sem se sy to tak jakože pracovně přemenovať, aby sem se se furt něškrabal, jak sy na to vspomenu. „Sparou eks Mašyna: Truhla mrtfeho mi muže…“. Fajne, no ni? Taxe, kurva, překladaju nazvy, co zni jak dyjagnoza od psychyjatra, aby temu našynec rozumněl! A navic mi to „eks“ vždycky přyevokuje moju milovanu Rez z Božkova. Ale dosť klinu, poďme fundovaně k dilu samemu, bo není čas, pyčo. Tuš, Hanys ma Depku. Je to tym, že ma doma břytku staru, a tak rači furt lapi na tych internetach a vymyšli pyčoviny, něž aby musel čuměť na ten jeji pysk. Imrvere duma nad tym, jak by se jakože narval do teho laptopa, asy kvuli temu, aby moch sjíždět ty pornače na vlastnu skuru a ne jen tak zbuchdarma bacať Waltra u monitora. Pak ale kděsi uhryzně kus Litviněnkoveho sendviča, a je synek kompletně v pyči. Pry Polonyjum, kurvy pšontkovske, take svinske jedy vymyšlaju. A věřtě něbo ni, něž třyskně do kalendařa, taxe jaksy přysambaču do teho kompjutra naklaviruje, fištron jeden, a v tu ranu se z něho staně skurvysyn něobadany a začně robiť na internetach bordel. Vymysli jakesi švaby, kerych je vic jak v cyganskim baraku, no ale take, co něhryžu a místo toho spravuju solarne panely a z kdejakého krypla zrobi zfleku Teťysicovku, co by aji teho Arnolda trumfla. Stara s kamošem do něho syce huči, ať se na to vysere, ale Hanys na to jebe, bo je mu fajně a i vlastnu elektrarnu mu ty švaby postavili. A taka fotovoltajyka, to je dněska, kurva, byznis jak cyp, no ni? No, ale nakonec se ukaže, že to až taki skurvysyn něni, bo ve skutečnosti je to fajny synek. Tuš se na to všecko vyjebe, nakrmi do teho komputera aj tu svoju staru, i když je hnusna jak cyganske hrački a furt s čimsy otravuje, vypně štrum a strati se i s tu princeznu kajsi do řyti. Přyběh je to poučny jak sviňa, a hlavně ty kurduple, kere u tych internetu nonstop lapi, by to mněli viděť, aby čuli, že jak budu v jednym kuse tlemiť do tych Asbukuf a nic jiného něrobiť, tuš jim tež jebně v kuli a začnu vymyšlať pjerunstva a trancendetalni pyčoviny. Fajny film.(31.7.2014)

  • Matty
    **

    Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40%(17.4.2014)

  • PinokKio
    *

    Ona naruby. Vypreparování krásně tajemné a sexu loudící Scarlett Johansson do podoby nezáživného a ukecaného Johnny Deppa, který šedou kůru mozkovou vyměnil za pořádně velké úložiště dat a v něm rodící se kupu záludností. Abychom se v příběhu neochomýtali jen kolem těch jedniček a nul tak jsou tu i postavy z masa a kostí, ale většinou se jen zmateně pohybují ve vlastním nevědomí na jaké straně barikády že bojovat. Už kdysi lidé věděli, že oheň je dobrý sluha, ale zlý pán .. tady se obdobně tápe, co že to po nás ta virtuální realita chce a kdy je potřeba ji pochcat, aby nenapáchala větší škody ..(18.4.2014)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Warner Bros. // Počet premietajúcich kín v USA: 3,455 // Otvárací Víkend v USA: $10,886,386 //(5.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace