poster

Transcendence

  • anglický

    Transcendence

  • slovenský

    Transcendencia

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller / Drama

USA / Čína / Velká Británie, 2014, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Pokud chce kdokoli nezištně pomoci lidstvu, tak se vždy najde dobrák, který tomu dokáže zabránit. Asi to tak má být, ale přece jen mám takový pocit, že kdybych měl na zahradě čistou vodu, vzduch i půdu, tak by tím kvalita mého života nijak zvlášť neutrpěla. Na tomto snímku mne však nejvíc bavilo to, že dlouho nebylo jasné, kdo je hodný, kdo je zlý a kdo je zmatený. A jelikož jsem si to tápání užil, tak také udělám něco pro lidstvo - přestanu vypuštěním agresivních plynů z mého řitního otvoru zvětšovat ozonovou díru.(6.1.2015)

  • T2
    **

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $23,022,309Tržby Celosvetovo $103,039,258Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ zaujímavý veľkohubý koncept ale lízli len povrchne, nedostane patrične diváka do kolien ako by si žiadalo, obsadenie dosť nevyužité /45%/(23.8.2014)

  • Matty
    **

    Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40%(17.4.2014)

  • DaViD´82
    **

    Technologie jsou dobrý sluha, ale špatný pán kradoucí duše, áno? Působí to dojmem, že Pfister je senilním starcem (přitom je to takový mladík), který by „všechny ty internety zakázal!“. A tento svůj světonázor se rozhodl světu sdělit skrze rádoby uvědomělý „techno“-thriller, kde o každodenních technologiích vládne představa, jakou by si vytvořil váš prapraprapředek, kdybyste se vrátili časem a snažili se mu vysvětlit, co že to vlastně je ten internet, cloudové úložiště, nahrávání/stahování apod. To vše je sice nechtěně směšné málokdy vídaným způsobem, ale jde paradoxně o ten vůbec nejmenší problém, kterým Transcendence trpí. Mnohem horší je, že Pfister v druhé polovině chytí poučovací slinu a tak navíc začne kázat i ohledně stavu společnosti, světa, obsahu vaší ledničky, všehomíra… Prostě všeho co mu zrovna během natáčení přišlo na mysl či přelétlo přes nos. Akorát je echt tupý v tom co říká i jak to říká. Když do tohoto „kvazimalickovského“ konceptu navíc naroubujete scény à la vyskakování po zuby ozbrojených ajťáků ve službách FBI z tunelů uprostřed pouště, aby udělali nějaké to ratatata směrem k nanozombíkům a deklamovali přitom moudra ve stylu "nepřibližuj se k němu nebo tě nakazí virem a uploaduje vědomí do svého cloudu" (to vše samozřejmě smrtelně vážně), tak nezbývá než si hlavu nevěřícně ukroutit a o stůl omlátit či se škodolibě pobavit na účet tvůrců. A to je ostatně jediná rovina, ve které Pfisterova prvotina funguje na výtečnou.(28.8.2014)

  • Malarkey
    ****

    Předně upozorňuju, že tady si asi dost zaspoileruju. Šel jsem na Transcendence do kina a vůbec jsem nevěděl, co od něj mám čekat. Kritiky byly dost drsný. Jenže kdo kdy řekl, že já poslouchám kritiky, žejo. Do toho mně přijde, jako kdyby novináři pořádali nějaký hon na Johnny Deppa. Že prej jeho filmy už nejsou tak dobrý, že prej už jeho postavy nejsou tak zajímavý, a že prej je tenhle film šíleně překombinovanej...Já nevím, na co kritici koukají, ale podle mě odešli v prvních deseti minutách, protože kdyby viděli celý film, nikdy by tihle údajní fanoušci filmu nemohli takové kraviny tvrdit právě o Transcendence. Je teda pravda, že první půlhodina byla dost náročná, skoro jsem přemýšlel, že si v kině hodím dvaciáše, jenže jakmile se rozjela první debata o bohu, začalo to bejt docela zajímavý. Wally Pfister tady připravil naprosto perfektní filozofickou půdu krásně rozjetému thrilleru. Co kdyby někdo našel boha, co kdyby se ten bůh zhmotnil a měl podobu člověka a co kdyby se snažil vládnout? Snažil by se vládnout dobře a nebo špatně? Těžko říct, člověk by to stejně nepochopil. A jak sám film několikrát opakuje. Co člověk nepochopí, toho se bojí. A proto z toho v druhé půlce vzniká naprosto parádní sci-fi, čímž si mně režisér okamžitě získal. Závěr pak dopadl nejlépe jak mohl. Přemítal nad city, dobrem a zlem a mně se to hrozně líbilo. Líbila se mi hlavně ta scéna, kde se Johnny rozhoduje zdali své milované pomůže nebo ne. A záměrně nevysvětlím nic víc. To se prostě musí vidět a buď Vám ten závěr udělá vysloveně dobře...a nebo ne. A tím se podle mě odvíjí i celkové hodnocení tohoto filmu.(7.5.2014)

  • - Význam slova transcendencia by sa vo filozofii či teológii dal zhrnúť ako všetko to, čo presahuje zmyslovú skutočnosť, je teda mimo možného pochopenia človekom. V kresťanskej filozofii je transcendentný Boh, pretože nie je súčasťou sveta, ale jeho pôvodcom, ktorý každú skutočnosť presahuje. (Rorschach_SK)

  • - Ponuku zahrať si vo filme dostali aj James McAvoy, Tobey Maguire, Jude LawChristoph Waltz a Noomi Rapace. (Madsbender)

  • - Ve scéně přibližně v 96. minutě, kdy přijede Evelyn (Rebecca Hall) ke sluneční elektrárně, jsou patrné stíny, které vrhají solární panely. Lze však také vidět, že slunce svítí z druhé strany, než by mělo, a v dalším záběru dokonce stíny chybí úplně. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace