Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jezinka.Jezinka
    ***

    Představuju si, jak asi probíhá ráno na rodném statku tří bratří. Od božího rána se tam zpívá, to je jisté. Vypadá to asi takto: "Skončil právě noční sen, začíná nám nový den, musím ale rychle jít, kadibudku navštívit. Srdíčkem se koukám ven, zas o lásce sním svůj sen, musím do světa se dát, nevěstu si vyhledat." A jak řekl, tak udělal a jeho bratři s ním. Že to bylo takhle, je jasné, nejlepší nápady má člověk na záchodě, do pohádky to takto dát nemohli. Zbrklý bratr se nijak nezklidnil, rozvážný si vybral nevěstu u které byl příslib, že vyroste do krásy, na což si rád počká, zapomětlivý si po vzoru královského předchůdce nejspíš začal dělat uzel na kapesníku. Mluvící a zpívající zvířátka mě nadchla, se synky ze statku, kde mohli každému dát koně a meč, to je slabší. Ta nadsázka z toho dělá pohádku pro starší děti a rodiče, tříletému bych hlavu statkářskými synky s rytířskou výbavou vskutku nemotala.(19.4.2015)

  • Psema
    odpad!

    Zlo konečně vyhrálo. Zjevně se totiž převtělilo do Svěráka Juniora, který spolu se svým tatínkem upatlal čtveřici disfunkčních pohádek, v nichž se s ničím nebojuje, vše se řeší samo a kde hlavní trojice nemá ani opravdu negativní vlastnosti, které by se měla odnaučit. Ne, fakt netuším, co je tak špatného na zapomnětlivosti. A zjevně to neví ani film, neboť stačí, když se Klus jednou vrátí zpátky na statek a od té doby už si dává majzla. Tomu říkám dramatický oblouk. Piškula zas přijde k vlkovi a ten se přemůže sám. Fikční svět je navíc nekonzistentní, protože v Piškulově subsvětě zvířata mluví, ale nikde jinde ne. Ale co čekat od fikce, kde je normální házet pedofilní pohledy a rezervační cedulky na osmileté (!) holčičky. Největší nářez je ovšem Dyk, jemuž stačí třikrát někam přijít a už odchází s dívčinou, která si všechno opět vyřeší sama. Protože takhle svět funguje, děti. Stačí přijít a ono se vše udělá za vás. Hlavně si u toho nezapomeňte zpívat písničky s mimózními rýmy a hudebním podkladem, který má ke znělosti asi stejně daleko jako Svěrákův vlk k realisticky vypadající animatronice.(11.1.2015)

  • Gemini
    ***

    Řekl bych to asi takhle - od Lotranda A Zubejdy je to skoro dvacet let, a nikdo jaksi nemládne, ale... panu Svěrákovi staršímu se jaksi nestávaly "věci" jako nesrozumitelně drmolené texty "aby to nějak vyšlo a bylo to vtipné", ani že by některá z postav zpívala "říkají mi čééérvená, že jsem takhle zbárvenááá", aby nám bylo po chvíli jaksi mimochodem objasněno, že to bude trochu jinak, a sice tak, že se slečna jmenuje po rodičích příjmením Červená. Nemluvě o pedofilním (i na hebefilii je Karkulka moc malá) nádechu celé prostřední části, kterou autorské duo Svěrák-Uhlíř vytěžuje dokonale svoji snad dvacet let starou minioperku (každý potřebuje na stará kolena ještě nějaký ten groš zarobiť, že...). Prostřední pasáži naštěstí vévodí co do odpudivosti/hrůzostrašnosti/směšnosti skvěle vyvážený Vlk (mimochodem skoro žádná animatronika ani CGI;)), který je ale zas na druhou stranu srážený kýčovitými počítačově doanimovávanými voštomilými lesními žvížátky. A to jsou všechno jen jednotlivosti, kterých ve Třech Bratrech není málo. Horší je, že tu je problém i... řekněme koncepční. Nepochopil jsem narativní záměr ohledně "vyléčení" "špatných vlastností" jednotlivých bratrů, nebo spíš to, jak dokonale se autorům podařilo zbavit tento hlavní hybný moment celé pohádky jakékoliv zajímavosti. Prostě se to vždycky tak jako mimochodem stane - a pan Svěrák starší nám to coby vypravěč okomentuje, kdybychom to náhodou nepostřehli. A i když se s manželkou vždy hádáme, zda třeba bratr Dyk skutečně projevil nějakou odměny hodnou charakterovou progresi, nebo to byla nedotažená scénáristická haluz, je neoddiskutovatelné, že v ohledu děje tenhle příliš krátký a zdrcnutý slepenec nevyšel. "Bohužel" jsou tu ale ještě nesporně dobře trefené herecké výkony, humor situační (i s trochou satiry) i slovní, a vpravdě monumentální hudební kulisa. I když ozvláštnění irskými motivy mi tedy přišlo poněkud mimo, a frekvence výskytu nesrozumitelných pasáží ve zpívaných promluvách jednotlivých postav (což se někdy zvrhne v písničku, někdy ne) je opravdu neodpustitelně velká. Ale co naplat, nemůžu se donutit to celé zatratit a podrobit nemilosrdné ideologické kritice, protože nejde nemít na paměti, že je to hlavně pohádkový muzikál pro děti. Ale mám vážné pochybnosti o tom, že si i jako takový zaslouží v globálním srovnání červený statut. Proto 60%. No dobře, možná taky proto, že tu Karkulčinu písničku vždycky nemůžu půl dne dostat z hlavy:)(30.6.2015)

  • Cervenak
    *****

    Zďaleka najzábavnejšia a najlepšie natočená postsocialistická česká rozprávka. Skvelé pesničky plné dokonalých rýmov, priehrštia scenáristických aj režijných nápadov. Absolútne nechápem negatívne hodnotenia.(29.12.2016)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Po první pohádce má matka řekla: "Dokurvená Šípková Růženka!", vypni to!. Já koukal ale dál a viděl pedofilního myslivečka, malou nadrženou kurvičku a vlka s krysím pyskem.... a dál už jsem nemohl.(20.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace