Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KatushkaK
    ****

    Na to jakou úroveň mají posledních pár let české pohádky, bylo toto naproto vynikající - nasmála jsem se a bavilo mě to celých 90 minut!(22.12.2014)

  • NinadeL
    ***

    Jsem více ctitelkou tvorby Svěráka Zdeňka, nežli Jana, ale tady je to zřejmě poprvé, kdy jeho scénář zavrhuju. Takto si totiž představuju tvar, který měl syn otci hodit na hlavu, tak jak se to přihodilo během příprav Vratných lahví. Dále mi extrémně vadí casting, kdy i v každé jednozáběrové roli musíme mít nějaké ty populáry - příkladně sudičky v pohádce o Růžence představované Rottrovou, Bittovou a Černockou, stejně jako ty hlavní role jsou svěřené takovým celebritám Klusovského a Dykovského typu. V dalším plánu mě pak zabíjejí všechny ty Čvančarové a Míčové, kdy se nám ty herečky vůbec nesnaží hrát jinak, než ve svým dospěláckých projektech. Lábus už zřejmě dávno zapomněl, kterého je pohlaví a tak by se dalo pokračovat dále a dále... Ze širšího hlediska bych si sice dovedla představit takto rozehranou Šípkovou jako samostatnou muzikálovou pohádku a vlastně bych se s ní i potěšila, kdyby alespoň ten princ byl jiný. Způsob jakým je tu udělaná Červená Karkulka mě nechává klidnou v tom slova smyslu, že verze se Zdenou Kavkovou z roku 1920 tímto zůstává cele nepokořena. Mít tu na místo vlka Jerseyského ďábla z papundeklu fakt nepotřebuju. Navíc pohádka 12 měsíčků už svojí celovečerní podobu nedávno získala a i proto bych do toho triptychu volila jinou. Chtělo by to něco, co by více navazovalo a nebylo to spojené jen vyloženě náhodně. Těch normálních princezen či dívek (nikoli malých holčiček) máme k výběru dostatek, není tedy důvod kombinovat klasický mustr o zakleté krásce s dětskou Karkulkou a naprosto mimoňskou Maruškou, která si beztak svou pohádku odehrává sama a její příští manžel jde akorát zrovna okolo, když už je po všem. Nicméně interakce s diváky do cca osmi let funguje a to pro ospravedlnění existence takového tvaru - zdá se - postačuje. Otázkou zůstává proč identická Troškova láska k idealizovanému vesnickému baroku je v jeho filmech haněna, zatímco identicky aplikovaný nápad u Svěráka by pojednou kýčem být neměl?(29.8.2014)

  • Jezinka.Jezinka
    ***

    Představuju si, jak asi probíhá ráno na rodném statku tří bratří. Od božího rána se tam zpívá, to je jisté. Vypadá to asi takto: "Skončil právě noční sen, začíná nám nový den, musím ale rychle jít, kadibudku navštívit. Srdíčkem se koukám ven, zas o lásce sním svůj sen, musím do světa se dát, nevěstu si vyhledat." A jak řekl, tak udělal a jeho bratři s ním. Že to bylo takhle, je jasné, nejlepší nápady má člověk na záchodě, do pohádky to takto dát nemohli. Zbrklý bratr se nijak nezklidnil, rozvážný si vybral nevěstu u které byl příslib, že vyroste do krásy, na což si rád počká, zapomětlivý si po vzoru královského předchůdce nejspíš začal dělat uzel na kapesníku. Mluvící a zpívající zvířátka mě nadchla, se synky ze statku, kde mohli každému dát koně a meč, to je slabší. Ta nadsázka z toho dělá pohádku pro starší děti a rodiče, tříletému bych hlavu statkářskými synky s rytířskou výbavou vskutku nemotala.(19.4.2015)

  • MikeCool
    ***

    Na tak kultivovaného režiséra jako je Jan Svěrák, je nová, komerčně náročnější pohádka velký, podivuhodný mišmaš! Je to jakási kompilace tří pohádek (Šípková Růženka, Karkulka, o 12 měsíčkách), doprovázená operetkami našich výborných a inspirujících umělců Uhlíř & Svěrák. Nato jakými zvučnými, hereckými jmény se tato mozaiková pohádka činila, nedopadl výsledek vůbec vábně, ba naopak, místy se to zdálo až trapné a oka a občas i do uší bijící. Vadil mi přehnaný přechod z hraných scén na scény operní, kdy se pohádka změnila rázem v jeden velký "muzikál", což občas nevypadalo a neznělo moc hezky. Zhruba prostřední "karkulkovská" pasáž byla asi nejhezčí a nejpropracovanější. Holub, kterého daboval Pavel Liška byl jakousi humornou kulisou celé této druhé části. Celý průběh této operetky mi šel nejvíce po chuti, krom závěru, který mi přišel dosti pedofilní. Bohužel za kamerou usedávajíce oskarová legenda Jan Svěrák a před kamerou hrajíce Klus s Dykem se nepostarali o žádný převrat v české moderní pohádce. Daleko lépe po chuti mi byl televizní film Tajemství staré bambitky, v kterém si člověk mohl vychutnat určitou satiru a poetiku. O Třech bratrech se to bohužel říci nedá. Uznávám kvalitní technickou stránku, to bezpochyby. Takovou technickou vyladěnost jsem v české kinematografii neviděl léta. Ale bohužel kompozice všech tří "příběhů" sráží dosti silným způsobem kvalitu celkového dojmu. ___ (Jiráskovo divadlo, Nový Bydžov)(15.8.2014)

  • D.Moore
    *****

    Než jsem se na Tři bratry podíval, zakázal jsem si kritizovat dva silné alergeny - pány Dyka a Kluse. Ono totiž velmi podobný odpor v roce 1968 vyvolalo obsazení Václava Neckáře do Šíleně smutné princezny... A dnes je z té pohádky klasika, že. Ale ke Třem bratrům - i když bych výhrady našel (například vlk mohl více zpívat a méně mručet, když už měl hlas Františka Segrada), téměř všechny okamžitě maže pocit, který jsem z filmu měl. Úsměv střídal smích od začátku do konce, úžasná režie a bohatá výprava spolu se skvěle orchestrovanou Uhlířovou hudbou obstaraly velkolepost, herecké obsazení našlapané tak nevídaně, že jsem si rázem vzpomněl na hudební komedie Zdeňka Podskalského, v nichž se také objevoval kdekdo a často jen na pár vteřin. Co Tomáš Klus a Vojtěch Dyk? Budete se divit, ale jsou výteční. Klus je coby romantický hrdina nesmírně sympatický, Dyk má zase obstojný komický talent - stejně jako třetí bratr Zdeněk Piškula. Ano, to nejlepší přišlo na začátek (odvyprávění příběhu Růženky) a třetí pohádka má ze všech nejslabší texty (zajímavé a vtipné rýmy dostali do úst vlastně jen skvělí měsíčci, například Polívkovo "Máš to doma kruté zřejmě, bratře Září, vystřídej mě") a konec je trochu uspěchaný, ale stejně nedám nižší známku. Pátá hvězdička je tak trochu natruc zdejším nizounkým hodnocením, která se mnohdy opírají o dosti zvláštní argumenty (třeba že prý ve Třech bratrech není zlo).(24.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace