Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Adam Bernau
    ***

    Tak ten plakát je úplně mimo. Pohádka samotná celkem pěkná. Odhlédnu-li od pitomých a zbytečných komentářů v úvodu a v závěru, jde vcelku o velmi dobře napsanou, ale dost slabě natočenou pohádku (nechceme-li za "silnou režii" považovat velkolepě vyhlížející scény a výpravu, která ovšem skutečně je jednou ze silných stránek tohoto filmu a mezi čes. fil. pohádkami za posledních x let bezesporu patří k nejlepším). Některé momenty či dialogy vyloženě vypadají, jako by nechápavý režisér zazdil celkem chytrou myšlenku. Byl jsem tudíž velmi překvapen zjištěním, že ten nadaný scénárista a slabý režisér je jedna osoba. Na druhou stranu ale nelze přehlédnout, že scénář, jakkoli nadprůměrný, coby adaptace Sedmera krkavců svědčí o nepříliš silném pochopení látky, která arci musí lákat každého skutečného tvůrce mezi filmaři, jdeť o psychoanalyticko-existencilální pohádku par excelance, hlasitě vyzývající k silné autorské seberealizaci jak obrazově, tak akčně a verbálně, ať ponorem do jednotlivých motivů či jejich interpretačním skloubením - jedna z možných odpovědí na tuto výzvu je hezky znát ve starším Rážově zpracování, celkově sice slabém, ale s vynikajícím způsobem pojatým vztahem královských sourozenců a prakticky všeho, co souviselo s princovou sestrou (např. Chrt!). U Nellis je zlá královna naopak nejslabším článkem, k čemuž ovšem především přispívá herecky zcela zoufalá Remundová. O tom, že Nellis asi příliš necítí klíčové momenty, svědčí na jedné straně ztvárnění této postavy a dosti klopotně konstruovaná (byť logicky obhajitelná) strategie jejího jednání, na druhém konci příběhu zase plytké provedení rodičů (a zvláště samotného aktu kletby), ale třeba i laciný trik se čtením myšlenek pomocí hřebenu, který postavám trochu moc usnadňuje spění za rozuzlením. Obrazové ztvárnění pak (mám na mysli náladu i výběr a střih záběrů) sice není nijak zlé, ale pro vyznění, výpověď i zapamatovatelnost této pohádky je jeho umělecká hodnota téměř nulová. Uvedené výtky jsou, jak si správně všímáte, podstatné. Nepodstatnými jsou dost příšerný výběr herečky, která představovuje mladou Bydžovskou (příšerný nikoli proto, jak jí je nebo není podobná) a snad dobře myšlený, ale v efektu spíš rušivý násilně civilní projev samotné Bydžovské, která ovšem i přesto působí ve své roli velmi dobře a nasadit její postavu místo trojice Slunce, Měsíc, Vítr je určitě chvalitebným tahem (jen ten moment, kdy si k ní Bohdanka jen tak na chvilku odskočí ze zámku, diváka trochu rozhodí). Oba princové jsou napsáni i zahráni velmi sympaticky, krkavčí bratři jsou v pohodě, takže už nám zbývá jen samotná Bohdanka, jejíž představitelka poté, co si zvyknete na vzhledem k této postavě poněkud (s prominutím) pokročilý věk, je tím hlavním (nikoli jediným!) faktorem, proč tuto pohádku přes všechnu nedostatečnost řadím mezi to nejlepší, co v tomto žánru za posledních dejme tomu 25 let vzniklo. Čím dále děj postupuje, tím je Issová skvělejší, stehující Bohdanka působivější, drama strhujícnější a moment dokončení košil je skutečným vrcholem celého filmu. Takže i vzhledem k tomu, že veškeré ostatní hlubinné motivy jsou přebity šikovnou a scelující, nicméně nadbytečnou zápletkou mezi dvěma královnami, považujme motiv uložené mlčenlivosti a nutnosti jí navzdory včas dokončit daný úkol za ten hlavní důraz Nellisina pojetí a z toho vycházejme při případném opětovném zhlédnutí - předpokládám, že efekt filmu bude za této podmínky přirozeně silnější (ještě jsem si to ale nevyzkoušel). Každopádně myslím, že si autorka zaslouží tohoto krásného Janotu: https://www.youtube.com/watch?v=HfvHm2s24qg(24.12.2015)

  • emma53
    ***

    Já se přiznám, že jsem zklamaná a jestli měla tohle být pohádka pro malé děti, tak já osobně bych jim jí nikdy nepustila, protože místy působila až hororově, ale to je můj subjektivní dojem. Herecké obsazení mně také nesedlo. Bohdanka a Issová ani omylem a to vím, že je dobrá herečka a totéž platí o dalších hercích, tedy spíš herečkách od Sabiny až po Zuzanu. A nebo ta negace působí můj nezájem o pohádky celkově. Hodně slaboučká trojka.(20.3.2016)

  • Radko
    **

    Cítiť snahu vytvoriť formálne skvelé dielo. Obsadiť presvedčivo hlavnú úlohu, nezanedbať genderové role atď. Prílišná snaha občas vytvorí presilenie. Z neho často bodne do svaloviny, základu pohybu, kŕč. Nuž a kŕčovitá snaha o dokonalosť sa s tajomnom a čarovnom úžase, aké by sa pri tej správnej rozprávke malo prebudiť v detskom srdci, veľmi nemusí.(30.12.2015)

  • nash.
    *****

    Po zkušenostech z posledních let už jsem přestal doufat v novou pohádku, kterou bych mohl zařadit mezi každoroční vánoční elitu. Alici, Martě a jejich krkavcům se to povedlo dřív než film skončil. Po všech stránkách dokonalost, které nechybí pohádková atmosféra, humor, napětí, tradiční střet dobra se zlem, klasická pohádková moralita, příjemný vizuál, slušně napsaný scénář a sebevědomá režie, která si dokázala uhlídat všechny zrádné výmoly, které na cestě k povedené filmové pohádce číhají. Navíc má uprostřed toho všeho vynikající Marthu Issovou, která je tak přesvědčivá a výmluvná, že si člověk ani neuvědomí, že většinu filmu nepromluví.(26.3.2016)

  • Slartibarkfast
    ***

    Zajímavá pohádka z dílny Boženy Němcové, kterou nám Alice Nellis předvádí v novém kabátě. Snad až příliš. Malinko mi vadila až hovorová čeština, kterou bych v takovém prostředí rozhodně nečekal. Nicméně herci, exteriéry a interiéry i hudba na jedničku, ačkoliv Issová mi přišla na takovou roli malinko stará. Dokonce i komparz byl bohatý, takže jste neměli nemístný pocit, který na vás doléhal ve starších pohádkách, kde celou paletu herců tvořilo asi deset lidí. Celkově dobrý počin, kterého se Nellis zhostila velice slušně a vytáhla z bahna upadající kvalitu našich pohádek - žánr, který byl v dřívějších letech náš vůbec nejsilnější. 70%(25.10.2015)

  • - Natáčení probíhalo na hradě Zvíkov. Točilo se i ve skanzenu Zuberec. (wirtr)

  • - Herečka Martha Issová (Bohdanka) ve filmu ze země vytrhává skutečné kopřivy. (vyfuk)

  • - Scénář pro filmovou adaptaci pohádky Boženy Němcové Sedmero krkavců napsala Alice Nellis původně pro režiséra Jana Svěráka. Líbil se mu, ale s pocitem, že se hodí spíše pro ni, se sám rozhodl pro Tři bratry (2014). A Nellis tak natočila Sedmero krkavců. (Zdroj: Právo) (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace