Režie:
Judd ApatowScénář:
Amy SchumerKamera:
Jody Lee LipesHudba:
Jon BrionHrají:
Amy Schumer, Bill Hader, Colin Quinn, Tilda Swinton, Marisa Tomei, Ezra Miller, John Cena, Katy Mixon, Brie Larson, Bar Paly, Mike Birbiglia, Vanessa Bayer (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Život se s Amy (Amy Schumer) docela mazlí. Má skvělou práci ve společenském časopise, báječné kamarádky, útulný byt a pěknou sestavu přítulných partnerů, kteří od ní kromě příležitostného sexu nic nechtějí. Když tu a tam uslyší tikat biologické hodiny, navštíví vdanou sestru nebo brutálně cynického otce a tikání hned ustane. Amy by takhle spokojeně žila asi až do přechodu, kdyby se nerozhodla napsat rozhovor s velmi úspěšným sportovním doktorem Aaronem (Bill Hader). Jako správná novinářka se rozhodne poznat objekt svého zájmu opravdu důkladně, a tak se s ním vyspí. Zcela v duchu svého životního názoru, naprosto nezávazně. Jenže tenhle doktor je z poněkud jiného materiálu než ostatní příležitostní milenci a chtěl by s ní sex závazně opakovat. Fakt, že je hradba její monogamie takhle brutálně napadena, Amy naprosto vyděsí. Rozhodne se, že vezme nohy na ramena, jenže sotva vyrazí, uvědomí si, že se jí už nechce běžet životem samotné. To by ale předtím nesměla dát „svému" doktorovi kopačky. (CinemArt)
(více)Videa (21)
Recenze (268)
Vykolejená. Je to komedie pro ženy namixovaná decentně načrtnutou psychologickou hříčkou s kritikou společnosti. Jen pro určité publikum. Hlavní hrdinka (tak jako spoustu dalších reálných žen) má špatné životní zkušenosti, ve skrytu duše se bojí že není pro muže dostatečně atraktivní a tak své obavy maskuje sebeklamným přesvědčením že jí o lásku vlastně vůbec nejde a k životu jí stačí jen jednorázovka nebo sex s blbcem. Prý se nechce vázat, ale spíše se bojí selhání, kterému chce předejít zbrklým odmítnutím partnera. Kdo má poslední slovo vyhrává, že? Je nakažená filozofií otce, který měl záletnictví v krvi a nalhává si, že je stejná jako on. Přepálené směšné hlášky od podobně postižené kolegyně jsou vlastně smutné - úvahy typu: "Ten chlap ze včerejší noci se chce s tebou ještě někdy sejít? Jít dokonce do divadla? To je teda úchyl, zavolám na něho policii!" V této komedii se můžete zasmát absurdním hláškám, zazlobit se na Amy proč závidí a nasazuje na svojí úspěšně zadanou sestru... Případně si říci že podobná moudra sama v skrytu duše víte, víte že je potřeba se přestat vztahu bát ale potřebovala jste to ještě slyšet nahlas v nadsazeném vydání. Jistě, Woody Allen to sice není, nejedná se ani o intelektuálně propracované ani třeskutě vtipné hlášky,ale myslet se má na všechny divačky, i na ty, které se na celého Woodyho Allena můžou ledatak zvysoka - shovívavě - až lhostejně... pousmát. A tak to má být. ()
Amy Schumer znám. Některé její věci jsou dobré, jiné ne. Tohle je bohužel ten druhý případ. Začátek Vykolejené (víc jsem nezvládla, po půlhodině jsem to s filmem vzdala a opustila kino) postrádá ten správný rozjezd, vtip a používá spousty klišé (linka s otcem, svalouš atd.). V Inside Amy Schumer je vám tahle hubatá rajda sympatická, ve Vykolejené vás bude neskutečně prudit. Aspoň mě teda jo. ()
Labužníci zase zavřou jídelníček, protože tohle menu není zdaleka tak chutné a pestré, jak bychom od chlapíka s takovou pověstí měli čekat. Judda Apatowa postihl „stejný“ osud jako třeba Kevina Smithe. Už nevíří vody strnulého komediálního žánru, už nerýpe do skutečně zajímavých témat, už není tak autentický a zajímavý. Tentokrát představuje další na první pohled sebevědomou ženu, na druhou stranu ovšem nevyrovnanou, hysterickou, otravnou, frustrovanou, divnou. Její one woman show mě nestrhla. Redaktorka rebelského magazínu chlastá, hulí, souloží s těmi, kteří jsou zrovna k dispozici. Chirurg sportovců, s kterým má udělat rozhovor, samozřejmě její zažité postupy utne. To, proč jí zrovna on dokáže zaujmout a změnit, se ke mně nedostalo. Celé je to roztahané. Mnohé scény jsou dvakrát delší, než by měly být. Apatowovy filmy vesměs nabízely nějakou netradiční zápletku, na kterou nabaloval další a další linie, tady přišel (autorem scénáře nicméně není) s klasickým příběhem, který se snažil okořenit vesměs nevtipnou vatou. A to je rozdíl. Stand-up komička Amy Schumer se jen hloupě pitvoří a ač to byl zřejmě záměr, zůstává otravnou i poté, co se má divákům přibližovat. Zdaleka není tak zajímavá jako třeba Leslie Mann nebo Charlize Theron, které si podobné role vyzkoušely. Skutečných lidí s autentickými city je ve snímku pramálo, v reálu ani vztahy takhle nefungují, nadhozené novinářské postupy už vůbec ne. Ani v New Yorku. Závěr byl ale docela fajn. ()
Velice dobrá a vtipná komedie, prostě taková jako všechny ostatní, co Američané natočili, takže to není nic originálního, ale na nudné odpoledne ten film postačí a navíc zaručuje, že se alespoň jedné ze scén zasmějete, protože Amy Schumer je opravdu skvělá komička a dokáže si ze sebe udělat legraci. ()
Filmy Judda Apatowa mám rád, ale skoro všechny mají potíž s délkou a měly by být tak o půl hodiny kratší. A u Vykolejené je to zvlášť problém, protože držet hodin u a půl palce zamindrákované samolibé kravce, která si od dětství syslí hromadu traumat a ty háže na všechny lidi okolo, jednoduše nejde. Jasně, ke konci se to celé promění v hollywoodské romantické klišé, ale díky za něj. Radši to klišé než třicet minut navíc s touhle slepicí. Amy Schumer by se dál měla věnovat hlavně stand-upu. Tam ji budu moci ignorovat mnohem jednodušeji, než když se bude pokoušet o herectví nebo psaní scénářů. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (17)
- Keď sa LeBron James rozpráva s Aaronom o svojom vzťahu s Amy, povie, že Superman bol vytvorený v Clevelande. Pravda je však taká, že vznikol v Toronte. (beso74)
- Postavy vo filme tvrdia, že videli hrať spolu Billyho Joela a Eltona Johna v New Yorku, na štadióne Shea Stadium. To však nebolo možné, pretože títo páni tam spolu nikdy nehrali. Stretli sa akurát na štadióne Giants Stadium. (beso74)
- Jedná se o první natočený film režisérem Juddem Apatowem, ke kterému nenapsal scénář. (Patw)
Reklama