Reklama

Reklama

Bosch

(seriál)
  • USA Bosch
Trailer 2
USA, (2014–2021), 52 h 11 min (Minutáž: 39–52 min)

Předloha:

Michael Connelly (kniha)

Hudba:

Jesse Voccia

Hrají:

Titus Welliver, Jamie Hector, Amy Aquino, Lance Reddick, Madison Lintz, Mimi Rogers, Paul Calderon, Sarah Clarke, Troy Evans, Gregory Scott Cummins (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(68)

Hieronymus „Harry“ Bosch (Titus Welliver) je v drsném a špinavém podsvětí Los Angeles jako doma. Zkušený a ostřílený detektiv dře dnem i nocí, aby odhalil a dopadl nebezpečné kriminálníky bez ohledu na to, jak moc jsou podlí nebo jak dobré mají konexe. Bosch se řídí heslem „buď záleží na každém, nebo nezáleží na nikom“. A proto opakovaně naráží na chyby systému, který umožňuje lidem s černým svědomím, jako jsou Raynard Waits, Veronica Allenová, nebo dokonce policejní komisař Los Angeles, proklouznout mezerami mezi nedokonalými právními předpisy. Na druhou stranu ubohé oběti zločinů, mezi nimi i Boschova vlastní matka, prostitutka, se kvůli nim nikdy nedočkají spravedlnosti… Bosch a jeho všemi respektovaný parťák Jerry Edgar (Jamie Hector) pracují pod velením poručíka Grace Billetsové (Amy Aquino), schopné a soucitné policistky, jež se ke svému velkému zklamání už několikrát nedočkala zaslouženého povýšení. Billetsová má pochopení pro Boschovo odhodlání nastolit spravedlnost za každou cenu, a když je potřeba, leccos mu odpustí. Oblíbenec celého Los Angeles a současný náčelník policie Irvin Irving (Lance Reddick) se s nejlepším detektivem z oddělení vražd zná už hodně dlouho, ale ne vždy schvaluje Boschovy pracovní metody – zvlášť pokud jdou proti jeho vlastním zájmům. Zdaleka nejvíce si však Bosch rozumí se svou dcerou Maddie (Madison Lintzová), studentkou univerzity, která by se ráda jednoho dne stala právní zástupkyní. V Boschově životě hraje velkou roli také metropole Los Angeles – ať už jde o jeho ikonický dům z padesátých let, který stojí v Hollywood Hills vysoko nad světly velkoměsta, nebo oblíbená místa, jako je mexická restaurace El Compadre, Hotel Ace a lanová dráha Angels Flight. Bosch zná L. A. jako své vlastní boty, možná ještě lépe! (TV Prima)

(více)

Videa (17)

Trailer 2

Recenze (119)

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí první řady musím konstatovat, že na mne je to kapánek utahané. Napětí i dialogy jsou smysluplné, atmosféra až "devadesátkově" drsná, nicméně děj se posunuje kupředu tak zoufale pomalu, že jsem místy usínala. Obsazení super, postavy mají hloubku a jsou uvěřitelné. Určitě se nejedná o povrchní plytkou detektivku, nejspíše je chyba ve mně, ale se shlédnutím druhé řady si dám na čas. Od Connellyho jsm četla dvě knihy, byly opravdu hodně dobré, lepší jak seriál. Za mne 70%. ()

Miss.Freak 

všechny recenze uživatele

Jestli si nějaký herec zasloužil (konečně) seriál jen pro sebe, tak je to právě Titus Welliver, který má tolik charismatu, že si z toho prostě každý musí sednout na prdel. Celý seriál (aspoň první série) má pravý old school feeling, skvělé tempo, slušné herecké výkony, parádní lokace i dobře napsaný scénář, jenž rozvíjí hlavní linku do několika příběhů, kterými je každý díl nabitý a tak rozhodně nenudí. Ano, je na světě o další kriminální seriál víc. Ale ne tak zhurta. Další The Wire? Určitě ne. Jen se v tomhle případě jedná o kriminálku, která je kvalitou daleko výš než ty typu CSI apod. Bosch se nesnaží kriminální žánr znovu vytvořit, ale přináší do něj spíše svěží vánek, který tak moc potřebuje. ()

Reklama

Illy 

všechny recenze uživatele

Můj nejoblíbenější detektiv (spolu s Harry Hollem) si svoji sérii zasloužil. A Titus ho zvládl zahrát s přehledem, nekompromisního buldoka, který sere na politiku a předsudky, hlavní je jen jeho práce. Neodpustí ani nejmenší levárnu, i když přijde o kamaráda či milenku. Pro ty kteří znají knižní předlohu je tohle povinnost. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

1. série: Bosch asi nikdy nebude považován za vrchol kriminálek a vedle temných zámořských kousků v čele s Temným případem by mohl velmi snadno zapadnout. To by ovšem byla velká škoda. Amazon se nám totiž rozhodl naservírovat poctivou žánrovku, v níž hraje prim výživný titulní charakter a důkladně budované vyšetřování. Titus Welliver konečně dostal pořádnou šanci a díky svému nekonečnému charismatu ji beze zbytku využívá. Hlavní vyšetřovací linka správně zaujme, stejně jako psychologická hra s vrahem a ani Boschova rodinná linie zde překvapivě vůbec nepřekáží. K tomu si připočtěte slušnou old school atmosféru, díky níž by seriál zaujal i vaše rodiče, a máte tu další výrazný kriminální kousek. Druhou sérii chci co nejdřív. 80% ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

I got a feeling that I can't let go. O seriálu platí v zásadě nemlich to samé, co o jeho knižním předobrazu. Nejde o nic, co by jakkoli posouvalo žánr, udávalo směr či vás napadlo při vyjmenovávání klenotů na poli thrilleroidních temných kriminálek, ale zároveň je to na hony vzdáleno tomu, aby byl autor degradován mezi nespočetné zástupy tuctových rutinérů, na které usedá prach v knihkupectvích i knihovnách. Je to prostě sakra kvalitní žánrová literatura a velmi dobře odvedené řemeslo. A seriál je rovněž takový; poctivé, kvalitní a dobře odvedené řemeslo s retro přístupem zaseknuté v devadesátkách během období "sto a jedné variace na Mlčení jehňátek/Sedm"; zda to budete brát jako klad či zápor je čistě na vás. Je třeba tedy počítat s tím, že chtě nechtě se to ve prospěch zvýšení tenze uchyluje k žánrově ospravedlnitelnému ne zcela logickému chování postav. Do jisté míry překvapí, že oproti předloze je to více procedurální a nikam se to nežene. Největší výhrou je (krom stylové znělky) obsazení Harryho Bosche Welliverem. Role detektivního samorosta mu sedne jako dlouho nikomu jinému. Výhra je to pak dvojnásobná, jelikož to na něm stojí i padá; scény, kde by nebyl (až na občasné výjimky potvrzující pravidlo z pohledu Waitse), spočítáte na prstech ruky nešikovného tesaře. A spíše než herečtí kolegové z masa a kostí mu u toho sekunduje Los Angeles jako takové a jeho genius loci. Jediné co místy působí nepatřičně je, že jde o souvislý děj a někdy ty využívané (pod)zápletky z různých nesouvisejících předloh (především temno-thrilleroidní Echo Park a čistě detektivní City of Bones) působí do jednotné dějové linie poněkud těžkopádně naroubované. Druhá série se s tímto vypořádala znatelně lépe a přechody mezi jednotlivými dějovými linkami z různých knih (především Trunk Music, The Drop a trochu The Last Coyote) již tolik nebijí do očí. Ostatně tato série není sice vyloženě lepší, ale působí dynamičtěji (krom zmíněných obroušených hran jednotlivých linií částečně i proto, že tentokrát to není čistě jen o Harrym, ale prostor dostávají i ostatní) a ještě o řád oldschoolověji než minule. A to už to i v první řadě byla jedna velká nostalgická pocta stylu a tempu devadesátkových thrillerů a kriminálek. Škoda snad jen závěrečné epizody, která uhne výrazně jiným směrem a to na úkor dějových linií předchozích devíti dílů. Třetí série trpí na volnější rozjezd, kde navíc znatelně hapruje "trademarkové" míchání více linií z několika předloh do jedné (tentokrát The Black Echo v kombinaci s A Darkness More Than Night) a i kvůli tomu se bije nezvykle meta linie kolem vendety megalomanského režiséra s tou o čachrech příslušníků speciálních jednotek s tou o maniakovi na kole. Jakmile se to ovšem rozjede, tak to obsahuje jedny z nejlepších pasáží celého seriálu. Jinak je to na stejné vlně jako druhá řada; což je dobře, jelikož právě v ní si to na rozdíl od té první našlo vlastní ksicht, který na první pohled sice může vypadat jako jedno policejní klišé vedle druhého, ale výsledkem je starosvětský zásah do černého od mistrů žánru čili lepší kriminálku "postaru", aby jeden pohledal. A Santiago potřebuje vlastní spin off! Čtvrtá série je doposud tou nejlepší. Kombinuje totiž nejosobnější případ (Nine Dragons) s jedním z nejlepších (Angel´s Flight). Pravda, ten osobní není neznatelně naroubován a je nesporně na druhé koleji, ale po emoční stránce funguje a tvoří tak vynikající protiváhu pátrání uvnitř vlastních řad během hrozících civilních nepokojů i kutí zákulisních piklů. Pátá série má dlouho rovněž náběh na bezchybný žánrový zážitek. Jenže své mnohé dobře rozjeté linie ukončí až příliš přímočaře. Což není špatně, ale zároveň je to poněkud "málo". Paradoxně se ve finální dvojici epizod věnuje více času rozjezdu tří až čtyř nových linií pro další řadu než ukončování těch stávajících. Ta vyvrcholení nepůsobí nedotaženě, to ne, jen tak nějak... Obyčejně. Šestá série je návratem na vrchol, který umně propojuje a uzavírá linie předchozích řad. Mohlo se to obejít snad jedině bez onoho očekávatelného výbušného finále. Sedmá série je poznamenána nostalgií (finální sezóna čili se mihnou všechny zásadnější postavy předchozích řad) a pandemií, která zapříčinila nucené krácení počtu epizod. Což je poznat více než by bylo záhodno, jelikož linií je nemálo, ale potřebnému prostoru se jim nedostává. A tak jsou některé příliš hrrr, jiné zase utnuté. Škoda. Každopádně i tak více než důstojné zakončení. Uvidíme jak pomyslnou štafetu převezmou neoficiální i oficiální spin-off. | S1: 4/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 5/5 | S5: 4/5 | S6: 5/5 | S7: 4/5 | () (méně) (více)

Galerie (618)

Zajímavosti (5)

Související novinky

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

Lance Reddick zemřel ve věku 60 let

17.03.2023

Šok a obrovská tragédie. Tak nějak by se dala popsat nečekaná zpráva o smrti herce Lance Reddicka, jemuž bylo pouhých 60 let. Hvězda nespočtu seriálových a filmových rolí se zapsala do paměti diváků… (více)

Reklama

Reklama