Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Veterinář Jan (Jiří Bartoška) už toho má dost. Poslední kapkou je smrt tchána, kterému taky došly síly a trpělivost. Babička (Iva Janžurová) totiž vždy rozhodovala o jeho životě, stáří, a nakonec i o tom, jak a kde bude pohřbený. Nerespektovala žádné jeho přání a touhu, v dobré víře, že ona sama vždy a lépe než on ví, co je pro něj dobré a správné. A tak se k jeho neštěstí o něj starala podle své představy o jeho štěstí. A Janovi začíná být jasné, že je na té samé cestě. Jeho žena Olga (Eliška Balzerová) se totiž řídí stejnou teorií malého dvorku a dlouhého biče a přesvědčením, že za štěstí svého muže je zodpovědná výhradně ona. Janovi dojde, že už takto dál nemůže, nechce, neumí. Když nic neudělá, skončí jako tchán. Jednoho dne jej napadne způsob, jak se osvobodit a získat zpět vládu nad svým životem. Tato revolta je ale hodně netradiční. Už jen tím, že prvotní inspirací mu byl jeden z jeho pacientů, papoušek s podezřením na Alzheimera. Jan se tak i díky němu vydává na cestu za naplněním toho, o čem se domnívá, že jsou jeho sny. A protože tato cesta nemůže být snadná, stává se její součástí také stádo koz a později i krav, psychiatrický ústav, plavba na voru a život na lodi. Janova cesta za svobodou ovlivní i životy jeho dětí a jejich partnerů. Dcera Olga (Táňa Vilhelmová) totiž převzala matčinu metodu, zatímco snacha Alena (Pavla Beretová) zatím dokázala tlaku rodové tradice odolat a volí vlastní cestu, liberálnější, modernější, lidštější. Důsledky jsou pro jejich protějšky (Jiří Havelka a Jakub Kohák), v obou případech odpovídající. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (810)

Vančura 

všechny recenze uživatele

V podstatě souhlasím s kritikou Kamila Fily (ty scény s VŠ přednáškou z neexistujícího oboru jsou fakt vrchol demence), přesto k tomu filmu nemám potřebu být až tak příkrý. Navíc mi tam osobně spíš vadily jiné věci - herecký výskyt celé řady jmen, které nemůžu vystát (Balzerová, Kohák, Janžurová...), hodně nudný děj, povětšinou nevtipný humor, a mně osobně hodně nesympatické postavy (zčásti dáno obsazením, ale i kdyby to hrál někdo jiný, stejně bych asi jen těžko v tom filmu někomu fandil). Původně jsem ten film vůbec vidět nechtěl - námět mi přišel absolutně nezajímavý a vadilo mi, jak před tím filmem nešlo jeden čas nikde utéct, protože byl všude - ale nakonec jsem rezignovaně přijal možnost ho vidět - abych se jen utvrdil v tom, že moje intuice měla opět pravdu, a ten film byl v mém případě naprostá ztráta času. A pokud už se míjím s většinovým vkusem, většinou aspoň racionálně chápu, co se ostatním tak líbí, ale zrovna v tomto případě se tedy přiznám, že mi vysoký úspěch i hodnocení tohoto filmu v podstatě uniká... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Chystal jsem se na zlo, ale minimálně z důvodu vysokých hodnocení jsem myslel, že to bude alespoň technicky zvládnuté. Čekal jsem, že třeba střih bude navazovat na úhly snímání, že kamera se zmůže na víc než přestříhávání mezi polodetaily a celky s občasnou nesmyslnou objížděčkou či jeřábem. Myslel jsem, že už se dneska dokáží rozestavit do záběru předměty tak, aby to nevypadalo, že do sterilní místnosti někdo právě rychle vyskládal nové, čisté, nakoupené rekvizity. Že už si někdo uvědomuje, že pokud mám scénu, ve které náhodou vejde do místnosti nějaká postava k jiné, tak vypadá hloupě, že zrovna tam uprostřed stolu na uklizené desce leží její policejní spis, aby byl hned po ruce. Nedokážu si představit, jak mohl Bajgar aniž by mu na to někdo něco řekl, oznámit, že tohle bude čtyřicátá scéna, ve které budou postavy sedět u stolu a jíst, protože není schopný vymyslet jakoukoli jinou situaci, při níž by mohlo dojít k vzájemné interakci. Ona ale lenost, rezignace a unavenost formy celkem koresponduje s celkovým námětem, ve kterém Bartoška hraje chudáka natolik zbabělého, že za čtyřicet let manželství není schopný říct své ženě, že s ní nechce být a místo toho začne na tajňačku odjíždět do přírody, aby tam pil víno, kouřil a díval se do dáli. Když padne vysněná otázka, proč se s ní teda kurva nerozvede, tak to zkušeně odpálí tím, že by to ona nepřežila. A voila - stejně se nakonec rozvedou a jeho žena to přežije celkem na pána. Film ale přesto z Bartošky dělá protisystémového rebela a avatara svobody, jenž je vzorem pro své ochoumoutované příbuzné. Abychom to dostatečně pochopili, tak je samozřejmě prezentováno, že starý vousatý veterinář je pořád objektem zájmu mladých sexy single žen, které protřele odmítá než vyrazí zas do západu slunce za tou cestou svou. Slabošské postavy jeho příbuzných pak procházejí v jeho přítomnosti proměnou, která akcentuje fyzickým napadením Novotného manželky-psychopatky, které film vnímá jako pochopitelnou eskalaci v důsledku jejího teroru, o který si říkala a se kterým její nebohý manžel nemohl do této doby nic dělat. Teorie tygra se přesto neobhájí tím, že prezentuje i sympatické ženské postavy, které kontrastují s harpyjími karikaturami Balzerové, Janžurové a Vilhelmové a tím pádem film není misogynní. Celou svoji zápletku totiž zaobaluje do parafráze kastrování kocourů, které ze začátku s nelibostí protagonista jako veterinář musí provádět a na konci jej z přesvědčení odmítá. Navíc jeho vyobrazení žen a mužů jenom až groteskně šponuje ty nejstarší a nejchcípáčtější stereotypy, ve kterých všichni chlapi vedeme válku proti ženám, kteří nás chtějí zkrotit a domestikovat ze svých kuchyní od červeného vína a přípravy chlebíčků. Vysoké hodnocení i návštěvnost tohohle filmového potratu jenom vypovídá o celkové ufňukanosti a zbabělosti spolčenosti, která nám umožňuje se s tímto kusem identifikovat natolik, že přehlížíme i jak odporně to vypadá a dějově nefunguje. Nemluvě o tom, že v tom filmu není ani stopa humoru a ještě se to celý snaží tvářit jako český Fight Club, kde místo Dust Brothers brnká k drsné chlapské revoluci Jan Muchow s Michalem Tučným. () (méně) (více)

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Povedený český film, který nastavuje zrcadlo ženám a jejich chování, které často omezuje, sekýruje a znepříjemňuje život mužům, přičemž si něžné pohlaví své jednání neuvědomuje a domnívá se, že koná to nejlepší pro blaho chlapa. Snímek potěší jistě nejen ženskou část publika (určitě se v tom mnohé poznají či jim připomene někoho z okolí), ale i tu mužskou (i muži se v tom mohou najít). K hereckým výkonům není moc co dodat, protože mě potěšili všichni protagonisté. Vyzvednout bych však chtěl Jiřího Bartošku, jehož role je vskutku skvělá a charismatická stejně tak jako samotný herec. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jednou za čas se v tuzemech objeví film, za který se nemusíme stydět. Přál bych si, abychom se podobného dočkali třeba jen jednou ročně, a pěti o něco slabších, zbytek aby vůbec nevznikl. Mohli bychom se ob měsíc dívat a těšit se. Bartoška byl, je a bude nej hercem, ale poklona panu Bajgarovi, jak to celé poskládal. Škrtnul bych krávy, ale z hlediska dalšího vývoje smysl měly. ()

Tetsuo odpad!

všechny recenze uživatele

O něco lépe natočené než některé věci od Marie Poledňákové, zdánlivě víc při zemi a bez crazy prvků. Fakticky je to ale hnus, opravdu nechutný nesnesitelný film, přesněji snůška nejblbějších stereotypů, které si hrají na pravdu o životě. Nejublíženějším chudákem na světě je bohatý starý bílý muž, který trpěl za socialismu a teď v manželství. Místo humoru neustálé poučování a "moudra", zarámované dokonce do vysokoškolské přednášky z neexistujícího oboru. Snímek z alternativní reality, kde světu vládnou ženy. Sebezálibný obraz mužské impotence, kterému tleskají lidé smíření s mizérií svého života. Opravdu jsme na tom tak špatně, že toto je nejoblíbenější a zřejmě i komerčně nejúspěšnější český film roku 2016? ()

Galerie (41)

Zajímavosti (18)

  • Ve scéně, kdy Jan Berger (Jiří Bartoška) a Erik (Jiří Havelka) spolu jedou na výlet, zastaví autem na mostě přehrady, kde ho nechají zaparkované. Ve skutečnosti platí na mostech i tunelech zákaz stání. (tommahol)
  • Natáčení probíhalo v Praze, ve Středních Čechách (v okolí Davle, v Třebsíně, Novém Kníně, Dobříši, Vysokém Újezdu, Černošicích apod.) a v malebném prostředí tří řek Vltavy, Berounky a Sázavy po dobu třiceti natáčecích dnů v průběhu šesti extrémně tropických týdnů v létě roku 2015. Dům Jana (Jiří Bartoška) a Olgy (Eliška Balzerová) se nachází ve městě Dobřichovice. Výlet na kolech v úvodu filmu, který si Jan a Olga udělají, je poutní místo s barokním kostelem Skalka v Brdech. (Zdroj: CinemArt)

Související novinky

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

SOUNDTRACK Poděbrady 2017

17.05.2017

Festival SOUNDTRACK Poděbrady přináší letos již po druhé jedinečnou podívanou ve spojení moderních technologií spolu s poslechem skvělé filmové hudby. Lázeňské město Poděbrady bude ve dnech 24. – 27.… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama