poster

Snílci

  • Francie

    Innocents

  • Velká Británie

    The Dreamers

  • Slovensko

    Rojkovia

Drama / Romantický / Thriller / Erotický

Francie / Velká Británie / Itálie, 2003, 108 min (Director's cut: 115 min)

Producenti:

Jeremy Thomas

Scénografie:

Jean Rabasse

Kostýmy:

Louise Stjernsward
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rudovous
    ****

    Ma to hodne chyb, ale kdyz ta Eva Green je tak nadherna. Zajimave ztvarneni fenomenu Pariz 1968 a zaroven oslava filmu, nejen toho francouzskeho z sedesatych let.. Pardon vsem kterym se to nelibilo.(23.2.2007)

  • T2

    Rozpočet $15miliónovTržby USA $2,532,228Tržby Celosvetovo $15,121,165(8.3.2009)

  • Vitex
    ***

    Na tomto filmu je nejlepší jedna asi desetivteřinová scéna přenesená z Bressonova filmu Muška. Jenak je to takový mezistupeň k těm lepčím filmům - tím myslím, že by se mi v dobách, kdy jsem se začal zajímat o "náročnější" filmy, zcela určitě velice líbil.(28.3.2006)

  • Vančura
    ****

    Snílky jsem viděl poprvé před šesti lety a měl jsem za to, že se mi tehdy moc nelíbili, ale s překvapením vidím, že jsem je kdysi ohodnotil 4*, což je stejné hodnocení, které bych tomuto filmu udělil i nyní po šesti letech, kdy jsem ho zhlédl podruhé. A musím říci, že to bylo velmi příjemné shledání z jedním z mých starých známých filmů, na které se nezapomíná. Snad jsem od té doby nakoukal nespočet nových filmů a vyspěl do určité divácké velkorysosti, která mi umožnila si novou projekci tohoto snímku opravdu užít. Potěšilo mě, že jsem poznal alespoň jeden film, z něhož je do Snílků prostříhán jeden záběr (Godardovo "U konce s dechem), což je pokrok oproti první projekci, kdy pro mě byla většina citovaných filmů velkou neznámou. Rovněž jsem mohl ocenit zmínku o Nicholasi Rayovi a jeho snímku "Rebel bez příčiny", o němž se zde postavy v jedné scéně baví, a který jsem nedávno viděl a velmi se mi líbil. A takových odkazů a převzatých záběrů z klasických černobílých filmů je tento film plný a patří to k jeho hlavním přednostem, které z něj činí velkolepou poctu světu stříbrného plátna a jeho milovníků, mezi něž se též řadím. Druhým pozitivem je zde herecké obsazení ústřední trojice postav - pominu-li proteď mužské herce, musím vyjádřit především svůj hold Evě Green a její odvaze, s níž se ve Snílcích odhalila. Rozplýval-li jsem se nedávno nad jejím výkonem v její nejnovější roli v Burtonových "Temných stínech", pak u Snílků mohu pouze užasnout, že byla stejně jedinečná, dokonalá, svůdná a herecky přesvědčivá už tehdy, před devíti lety. Sekvence s jejím svléknutím a následnou deflorací na kuchyňské podlaze tvoří dramatický vrchol Snílků, který mě při novém zhlédnutí rozrušil na nejvyšší míru, a maximálně bavil. Tak autentickou a současně přirozenou sexuální scénu aby pohledal - ostatně ve všech sexuálních scénách jsem zde měl intenzivní pocit, že jsem součástí děje a že pozoruji něco nesmírně důvěrně známého, u čeho jako bych už někdy v minulosti byl. Zde mi tane na mysli, že jsem vlastně kdysi četl i stejnojmennou literární předlohu skotského autora Gilberta Adaira, který podle ní napsal k tomuto filmu i scénář a který na konci loňského roku zemřel. Nepamatuji si již ten text příliš podrobně, ale vzpomínám si, že to byla poměrně zajímavá novelka, která zašla v líčení bohémského života ústřední trojice ještě dál než film, a závěrem sklouzávala až do roviny degutantních popisů detailů, do nichž vyústilo soužití oné bizarní trojky. V tomto ohledu se film ještě držel relativně při zemi, protože pokud by se vydal cestou doslovné adaptace, těžko by mohl do běžné distribuce. Ostatně, ačkoli sám se považuji za mimořádně otrlého diváka, detailní záběry na genitálie herců mě poněkud vyvedly z míry - záběr na mužský penis je přece jenom v současném filmu stále ještě tabu, nebo tak přinejmenším opatrně soudím. Ale osobně s tím nemám nejmenší problém, do toho filmu to sedlo, a už jen ten pohled na ňadra Evy Green, kterých si zde divák užije vydatně, patří k těm vzácným momentům, kdy máte nutkání film na chvíli pauznout a jen se tak chvíli kochat a oddávat snění... Mimochodem, další vzpomínka stará spoustu let - kdysi jsem četl zajímavou novelu Adama Thirlwella "Politika", která se věnovala podobnému námětu (společné soužití milostného trojúhelníku) a která stojí za srovnání s Adairovým textem - oba totiž dochází ke stejnému závěru, že celý ten emoční a milostný propletenec tří lidí funguje jen za podmínek, že všichni respektují určitá nepsaná pravidla, a zákonitě se bortí ve chvíli, kdy se jeden z trojice zamiluje. Jak "Politika", tak "Snílci", ač od sebe vzdáleni časově i místně, tak končí v podstatě stejně - rozčarováním a skepsí ze světa, kde jeden vždy miluje více než ten druhý.(7.7.2012)

  • sheen
    ***

    Povinnost pro každého komu se líbí Eva Green. Promenáda dokonalého poprsí a bobříka této překrásné herečky, nic víc jsem si z tohoto filmu neodnesl :))(9.3.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace