Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Klára Melíšková, Stanislav Majer, Eliška Křenková, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Bohumil Klepl, Martin Pechlát (více)Epizody(5)
-
FOXTERIÉRY (E01)
-
HULIZA (E02)
-
TEL-EVÍZE (E03)
-
MAESTRO (E04)
-
BALBA (E05)
Obsahy(1)
Standa Pekárek má v životě tři přání: řídit volhu, jezdit pro redakci humoru a lidové zábavy a vozit Goťáka. Pětidílná minisérie Volha je adaptace stejnojmenného románu Karla Hynie napsaná neobyčejným, bizarním a přesně odposlechnutým jazykem. Lze ji vnímat jako svéráznou historii Československé televize s řadou neuvěřitelných, i když reálných „historek z natáčení“. Současně je však portrétem svého hlavního hrdiny – omezeného egocentrika, který vyniká ve vymýšlení drobných podvodů a triků – jak si nakrást benzín, zfalšovat počet ujetých kilometrů, podvést manželku, zbavit se konkurence. Logicky se pak stává rovněž spolupracovníkem StB (s krycím jménem Volha), který bez jakýchkoliv výčitek svědomí donáší na všechny své spolupracovníky a pasažéry. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele Mlle k tomuto seriálu (3)
FOXTERIÉRY (2023) (E01)
Já bych řekla, že se nám tu ve druhém a dalších dílech může rozvinout slušný příběh bezpáteřního primitiva, který bude pro kus žvance, vlastní poklepané ramínko a nějaký ten jednorázový sex pod poličkou s Broňama schopen naprosto čehokoliv. Ale souhlasím s tím, že čekat na takové zajímavé rozuzlování je zatím spíše utrpením. V seriálu se skutečně nenachází nikdo, komu bych jako divák mohla fandit nebo s kým bych chtěla spoluprožívat jeho pocity. On taky moc žádné pocity zatím nikdo neprojevil a asi je nemá ani v rejstříku. Smutný fakt nicméně je, že jsem jakožto dítě v prestižním souboru České filharmonie zažila jak firemní a zájezdové řidiče tak lidi od filmu (tehdy TV) a obé bylo opravdu podobně nechutné a nezáživné, jak je v seriálu zatím vyobrazeno. Jedna z hlavních přednostní tohohle podivného režimu, proslulého především nevýhodami, byla, že když člověk chtěl, podobným lidem se mohl bezproblémově vyhnout. Byl to tehdy mimo jiné i jeden z důvodů, proč se chodily studovat vysoké školy… Aby se člověk s nevzdělatelnými burany nemusel setkávat v práci. Představte si tu siauci, že vás škola dostane mezi úplně jiný typ lidí a s podobnými „Hádky“ se už nikdy v životě nepotkáte. Za komunismu nejen možné, ale samozřejmé (ne že by vás to spolehlivě ochránilo před jinými problémy na pracovištích… ). Dnes před podobnými blbečky ve firmách nemožno uniknout, jejich voe/voe (tehdy i mezi burany naprosto okrajová záležitost, nutno podotknout!!!) zní často z manažerských pozic… Ještě bych se zastavila u té detailní reportáže z kyretáže – co nám tím básník chtěl říci? Tohle si možná tvůrci mohli opravdu odpustit, působí to už jako lovení seznací a snaha šokovat za každou cenu. ()
HULIZA (2023) (E02)
Tak bohužel. Zajímavé špionážní nebo etické drama se z příběhu o zbytečném člověku nevyklubalo. Takže nějak nechápu PROČ. Proč natočit film o bezpáteřním hajzlíkovi, se kterým je od začátku do konce jen samá nuda? Proč se tvářit, že je to něco jako „dokument“ o sedmdesátých letech? Ne, toto opravdu není „výpověď o době“, tímto způsobem žilo 5 % lidí. I proto si nejspíš pan režisér myslel, že bude postava zajímavá. Jenže nuda zkrátka zajímavá není, ať je sebevulgárnější a sebevychcanější. A tak – proč ztrácet něčím takovým čas? To by snad byla užitečnější či zábavnější rozprava v poslanecké sněmovně, a to je hodně nízká laťka :))) ()
MAESTRO (2023) (E04)
Někdo asi testuje, co všechno divák spolkne, když se mu to podá jako „zábava“. Podívejte se na tu vzestupnou tendenci hodnocení – všeříkající. Namalovat lejno na růžovo – a je to! Ani mašličky není třeba :) ()