Reklama

Reklama

Ženy od hluboké řeky

  • Itálie Cannibal ferox (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Glorie Davisová píše na univerzitě diplomovou práci, ve které chce dokázat, že kanibalismus jihoamerických indiánů je smyšlený mýtus bílých osadníků. Aby svá tvrzení mohla podložit vlastními zkušenostmi, vydává se Glorie se svým bratrem Rudym a kamarádkou Pat do amazonských pralesů. Na břehu Amazonky potkávají dva americké hledače smaragdů, z nichž jeden je poraněn. Ti jim vyprávějí o přepadení indiány. Glorie však příběhu nevěří a začíná mít podezření, že za historkou se skrývá něco strašného. Nikdo z nich ale netuší, že zanedlouho všichni vstoupí do divokého zeleného pekla... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (134)

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Zvezenie sa na popularite o rok staršieho filmu Cannibal Holocaust. Načo bolo dobré spraviť prológ s vraždou? Mizerná technická stránka. Dej mimo kanibalizmu neprináša žiadnu kvalitu. Jedna z najhlúpejších výprav do pralesa (pri jazde autom) v podaní mizerných, afektovaných hercov výsledku veľmi nepomáha. Aspoň ale všetci neriskujú toľko, čo jedna výprava v Cannibal Holocaust. Exploatácia a zákony džungle sú pre film plus. Romantická hudba po vzore Cannibal Holocaust robí možnému nebezpečenstvu výrazný kontrast, no nefunguje rovnako dobre, ako v spomínanom filme. Pitva korytnačky z Cannibal Holocaust nie je prekonaná, rovnako ani násilie, spôsob rozprávania príbehu a tak ani film samotný. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Ženy od hluboké řeky byly svého času zakázány v jednatřiceti státech a i dnes se nejedná o snímek, na který byste mohli narazit ve večerním programu televizních stanic. Po jeho zhlédnutí mohu konstatovat, že pojmy jako primitivismus, sadismus a zejména buranství zde dostávají nový rozměr. Prvoplánové masakry nebohých zvířat se dají vzhledem k dobovým kontextům a praktikám ještě pochopit, nejsou však omluvitelné, ovšem myšlenky, které se nám Lenzi snaží podsouvat působí více než urážlivým dojmem. Technická stránka je extrémně ubohá. Kameraman absolutně nechápal co a kde se děje, vedení herců neexistuje a o prvcích, jako jsou střih či svícení, se nedá mluvit ani se zavřenýma očima. To vše se kloubí s naprosto absurdním příběhem a scénářem, jehož jedinou funkcí je posouvat děj od jednoho brutálního výjevu k druhému. Osobně nemám problém s detailním zobrazováním násilí ani diletantskou technickou stránkou. Neskutečně mi však vadí, že se nám autoři prostřednictvím postav snaží vštěpovat jakési bláboly a úvahy. Takovéto umělé povyšování celku je krajně stupidní, nepřístojné a odporné. Ve chvílích, kdy se Lenzi snaží posunout stereotypní gore někam dále, míra urážlivosti stoupá geometrickou řadou. Jako studijní materiál je to poměrně fascinující produkt, jako samostatný film ubohý brak. Absurdnost a buranství v plné síle. ()

Reklama

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Slabý kanibalský kousek. Lenzi dává až přespříliš najevo svou inspiraci v Deodatovi a v podstatě nám tu předvádí jen několik nových zajímavých scén. Celková dějová linie i zpracování jsou mizerné až na několik vyjímek, které se vyskytnou v samém závěru filmu (mozeček, prsa), ale jinak vleklé nic. Film se i tentokrát, alespoň na pozadí, snažil upozornit na nějakou jinou myšlenku, než jen na pobavení (chcete-li znechucení, vystrašení) diváka, ale co je horší, i ta myšlenka byla přeně zkopírovaná z Deodata. Dlouho jsem to chtěl vidět, nic jsem nečekal a ani jsem nic nedostal. Je to na 30%, ale ty dvě hvězdy zatím nechám, pokud si to později nerozmyslím. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Oproti Cannibal Holocaust je tohle mnohem nudnější a nezábavnější, zabíjení a mučení tu skutečně vypadá čistě prvoplánově kvůli co největšímu šoku divákovu. Jinak příběhově je to jen snůška klišé různě pospojovaných a napatlaných na sebe. Jestli u Cannibal Holocaustu jsem jen stěží chápal, proč to bylo tak zakazováno, tady to opravdu netuším. Zabíjení a mučení lidí tam vypadalo jako skutečné, tady na první pohled každý vidí, že odřezávaný pyj je gumový a že mačeta řezající pupek jen po kůži barví červenou čáru. Jo, ještě ke kanibalským scénám domorodců. Obvykle bych myslel, že když už někoho jím, sním spíš jeho maso, než třeba střeva a jiné ne zrovna libé vnitřnosti. Přesto se toho jedlíci ani nedotkli a dál chřoustali sleziny a plíce a jánevímcoještě. No a na první pohled je jasný, že se tvůrci snažili okopírovat Cannibal Holocaust, ať už srovnáním divošskýho prostředí s civilizovanými lidmi, tak pouštěním toho strašlivě nechutnýho disco kam jen mohli. Tohl je blbost a ne kvůli nějakýmu zobrazení násilí nebo zabíjení několika zvířat, ale prostě jen kvůli své nenápaditosti a hlouposti. Každej dialog vypadá jak vytaženej ze zadku, každej projev herců vypadá nehercovsky. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Žánrová klasika, u které jsem po letech přidal hvězdu navíc. Film je samozřejmě určen jistému okruhu diváků, snad proto i mizerné zdejší hodnocení (na IMDb spíše odpovídá). Samozřejmě jde film ve stopách Deodatových Kanibalů, ale mně to vůbec nevadí. Lyrickou složku tedy obstarává krásná příroda a řada živočichů - ara, anakonda, nosál, jaguár, krokodýl, leguán, kotul...a pirani. Epiku pak představuje příběh skupinky bělochů, co se chová k domorodcům tak, že za to zaplatí. Nejslavnější, a pro režiséra následně nejproblematičtější, scénou je Zora pověšená za prsa na háky. Nechybí kuchání, svérázné skalpování i kastrace. Snad jen u těchhle filmů nikdy nevěřím, že by si kanibalové pochutnávali na lidských střevech. Ale je to efektní. A je zde také moralitka o tom, co indiánské kmeny k podobnému jednání vede. A rovněž nechybí srovnání zelené a betonové džungle, kdy v obřích metropolích je možná méně bezpečněji, než v pralese. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (8)

  • Umberto Lenzi vyloženě ve filmu reaguje na Ruggera Deodata a zasazuje do filmu několik scén zabíjení živých zvířat. Klasickou scénou je pak rozsekání želvy vytažené z jezera, které je téměř identické a stejně brutální, jako Deodatova scéna s želvou v klasice Cannibal Holocaust. Zajímavé je, že tato scéna již nikoho výrazně nepobuřovala... (Flipnic)
  • Film byl zakázán v 31 státech světa. (hippyman)
  • Hlavní představitelka Zora Ulla Keslerová je původem Češka a zahrála si i v řadě našich filmů. (cariada)

Reklama

Reklama