VOD (1)
Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Sekáček na led (E02)
-
Milosrdný anděl (E03)
-
Milosrdný anděl: 2. část (E04)
-
Taneční večírek (E05)
-
Paní loutek (E06)
-
Seznam stížností (E07)
-
Mildred a Edmund (E08)
Obsahy(1)
Je rok 1947 a Mildred Ratchedová začíná pracovat jako ošetřovatelka ve špičkovém psychiatrickém ústavu. Za jejím dokonale upraveným zevnějškem se ale skrývá čiré zlo. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (95)
Srovnávat to s Přelem může jen pseudointelektuální onanistický kokot. __ Je to boží. Vizuální look fantastický. Hitchock tribute. __ Murphy to dával dokupy na těžkým fetu a měl ten xicht stopro celej od koksu, protože to je fakt mega úlet. __ Některé díly jsou slabší, ale drží to pořád vysokou laťku. ()
Výprava 40´s pôsobí príliš „vyčačkane“ a sterilne, postavy sú plytké (buď sú fádne alebo rovno preafektované), tá štylizácia (rozdelený obraz, farebné filtre) je nevhodná a prepálená, hudba neustále pripomína Mys hrôzy (1962, 1991) a evokuje majstra Bernarda Herrmanna. Ak si to všetko dáme dokopy, tento mišung, často koketujúci s hororom, neraz pôsobí parodicky. Tvorca Ryan Murphy sa tu štýlovo evidentne nedokázal odpútať od American Horror Story...Ak ste fanúšik knižnej predlohy a kultového filmového prepisu a čakáte charakterovú štúdiu, ako vzniklo stelesnené zlo zvané „hlavná sestra Ratchedová“, tomuto sa radšej vyhnite oblúkom a dajte si radšej repete Preletu. ()
Začátek velice slušný. Atmosféra a celé výtvarné pojetí s využitím křiklavých barev se mi moc líbilo. Ratchedová je skvělá manipulativní svině, ale jak se začne od půlky řešit milostný vztah, jde celé to výborné až hororové vyznění do kopru a dojíždí to na neutrál. Škoda, úvod mě hodně nalákal a režijně je film hodně vysoko a Murphy umí. ()
Původně jsem to zapnul jenom kvůli Sarah Paulson, která se mi líbila v Mrs America, a zůstal jsem přilepenej až do poslední epizody nejenom kvůli ní, ale taky kvůli Cynthii Nixon a hlavně Judy Davis, kterou jsem doteď vůbec neznal, ale její Betsy Bucket jsem si úplně zamiloval a hltal každej moment, kdy byla na scéně. Jako celek je Ratched trochu šroubovaná, děj trošku přitaženej za vlasy, ale není to ten typ seriálu, kdy by to vadilo, protože se mi nezdá, že se snaží působit vážně. Zároveň to odsýpá a hlavně je to místama nesmírně vtipný. Skvělý herečky, intriky, krásnej vizuál půlky 20. století s trochou barevné stylizace a osm epizod po 50 minutách jsou ideální kombinace na dva tři odpočinkový večery. Spoko. (S Formanovým Přeletem to samozřejmě nemá společnýho krom jména Ratched absolutně nic, a kdo od toho cokoliv tímto směrem očekává, bude zklamán.) ()
Ratched má skvělý rozjezd, který postupně jde do kopru, až se v posledním díle zhroutí úplně. Při prvních epizodách jsem nevěděla, jestli se mi Paulson líbí, nebo se jedná spíš o průměr. Vážně na týhle zdánlivě chladný sestře zezačátku něco bylo. Wittrock byl pro mě příjemné zpestření, ostatně herecké obsazení zde celkem dopadlo dobře. Murphy předvádí svoje typické nechutnosti, kterých chvílemi i na mě bylo až moc. Na pokračování jsem zvědavá, jen se obávám, že do té doby mi tahle motanina natolik vyprchá z hlavy, že ho vynechám. ()
Galerie (116)
Zajímavosti (2)
- Herečka Sarah Paulson, která hraje mladou sestru Mildred Ratched, je o 4 roky starší, než Louise Fletcher, když hrála v sequelu Přelet nad kukaččím hnízdem (1975) „starou“ sestru. (HonzysKISS)
- V záverečnej scéne Edmund (Finn Wittrock) priláka pozornosť svojej sestry Mildred (Sarah Paulson) prostredníctvom článku v novinách, ktorý sa týka vraždy niekoľkých zdravotných sestier – ide o odkaz na vraždy spáchané Richardom Speckom. (Richard Benjamin Speck bol americký masový vrah, ktorý jedného v noci systematicky znásilňoval a v noci 13. júla do skorých ranných hodín 14. júla 1966 mučil a vraždil osem študentských sestier z komunitnej nemocnice v južnom Chicagu.) (Kreminka)
Reklama