Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (374)

Petroff 

všechny recenze uživatele

Tlustí Helena a Jirka Růžičkovi v porevoluční, extatické, ultra buranské, čecháčkovské, turistické frašce. Abyste rozuměli, Růžičkovi si hned po revoluci otevřeli videopůjčovnu v Nuslích. Jirka tam osobně sedával na dvou židlích a půjčoval kazety. Asi se celkem dařilo a pak někoho napadlo, že by se taky mohli na nějaký z těch kazet sami objevit. A tak si udělali výlet do Paříže, vzali s sebou kameru, Romana Skamene a bylo to... Vznikl jeden z totálně nejtrapnějších českých filmů, kterej má ale v sobě jistý kouzlo doby... podobně jako Slunce Seno Erotika... Trapný, trapný, špatný, špatný... (malý, blbý), ale naše... je v tom zachycen opravdu velký kus naší národní trapnosti... ()

Elleannie 

všechny recenze uživatele

No, nechápu tolik odpadů a celkově takové nízké hodnocení.. Už v obsahu je napsáno, že to je ztřeštěná podívaná, takže troška trapnosti se tam očekává. Viděla jsem to několikrát a pokaždé se mi to líbilo. Je to přesně ten typ komedie, nad kterou se nesmí moc přemýšlet, ale jen se bavit. Jistě, není to pro všechny, ale já se na to klidně podívám znovu.. ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Je těsně po revoluci, a Karafiátovým jejich výnosný podnik (krádeže věnců ze hřbitova a jejich vracení do oběhu) pomalu přestává vynášet. A jelikož doba přeje podnikání, i Karafiátovi se vydají do těchto vod - založí si cestovní kancelář, a oproti ostatním se rozhodnou vozit rozmařilé cizince k nám. Podaří se jim sehnat postarší autobus, a hurá do Paříže nabrat nějaké ty Frantíky ... Je mi jasné, že Helena Růžičková chtěla navázat na úspěšnou sérii Slunce, seno (Karafiátová jakoby Škopkové z oka vypadla), jenže, i když si myslím o Troškovi a jeho svéráznému humoru leccos, tentokrát projevil dostatek soudnosti, že do tohoto propadáku nešel. Námět jako takový by sice až tak marný nebyl, ale vtipných scén (i když si autoři asi mysleli opak) poskrovnu, a naopak těch trapnějších neurékom. Po herecké stránce také marnost nad marnost, a docela se divím hercům jako je Lubomír Lipský, že se do tohoto nechali naverbovat. Jediný kdo alespoň trochu perlí, je Roman Skamene, ale to spíš tím, jak se mu podařilo skvěle zahrát velkého podnikatele (a že jich po revoluci bylo - bílé ponožky, mokasíny, barevná košile a rádoby sportovní sako).. ()

Emzet odpad!

všechny recenze uživatele

Otřesná Růžičková v ještě otřesnější stupidní komedii, během které si budete přát trhat dynamitem filmový pás, neřkuli filmový štáb. Hudba i scénář je tím nejlevnějším, co se mohlo v raně porevolučním Československu spíchnout, režie veškerá žádná, profesionalita veškerá žádná. Je to hnus, HNUS, velebnosti, a zasloužený odpad. A pochopitelně materiál k častému opakování na kterékoliv z českých veřejnoprávních či soukromých televizí, protože "to je přece lidová zábava, ne?" ()

Blondpipi odpad!

všechny recenze uživatele

Bídnej film odpovídající naprosto přesně období ve kterém vznikl. Hurá, konečně můžeme svobodně ve filmech ukazovat kozy,...konečně můžem točit i pro všechny ty, co je pro ně na hranici pochopitelnosti i přebídnej ftip, kterým jsem byla fčéra oblažena......Proč nemůžou mít chlapi celulitidu? Protože je hnusná ...muhehe. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)
  • Mezi Pařížany, kteří pozorují pomalovaný starý autobus a prezentaci Karafiátovic cestovní kanceláře, je i naivní malíř a cestovatel Libor Vojkůvka, autor malůvek na autobuse. (Ganglion)
  • Ve filmu má krátkou repliku také jeho producent, kontroverzní brněnský podnikatel Rudolf Hošna, který nakonec skončil ve vězení. (Scott67)

Reklama

Reklama