Režie:
Hynek BočanScénář:
Drahoslav MakovičkaKamera:
Jiří ŠámalHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Jiří Sovák, Květa Fialová, Lubomír Lipský st., Václav Babka, Jan Libíček, Jiří Krampol, František Němec, Jaroslav Moučka, Jaroslav Satoranský, Josef Dvořák (více)Obsahy(1)
Perfektně zorganizovaná akce zahraničního špičkového kasaře selhá na "zájmech " několika českých podvodníčků. Ve vile, která je určena k demolici byl v trezoru zlatý poklad, ale díky "zájmům" zmizel… (oficiální text distributora)
Recenze (71)
Nějak se nedokážu rozhodnout, ale více než dvojku si tento film nezaslouží. Nijak mě nenadchnul. Zápletka možná ještě ujde. Starý kasař přijede z Londýna, aby zde ve staré vile vybral trezor. V trezoru byl ukryt poklad v podobě zlatých mincí. O mince mají zájem i další lidé. Čekala jsem slušnou kriminálku, ale nedočkala jsem se. ()
Skoro až s úžasem jsem hleděl, jak se dá s tak dobrými herci natočit tak divný film. Základní zápletka nebyla sice špatná, ale ani nijak objevná, ovšem podané to bylo s nudou a pomalým tempem (kterému napomáhala únavná hudba Zdeňka Lišky). I když nejsem extra znalec hereckého umění, bylo mi jasné, že dotyční umělci mohli podat výkon o dvě třídy lepší. Jediná hláška, jediný solidní vtip, nic, nic, nuda, šeď. A na závěr klasická socialistická moralita. Účet hlavních rolí Jiřího Sováka v první polovině sedmdesátých let je docela smutný. ()
Plejáda čs hvězd v slabomyslném příběhu o rozkrádání republiky kapitalistickou svoločí. Otravná hudba (dudy, písnička na koncertu), kterou nevylepší ani Krampol zpívající si Gotta. Sovák hraje postavu pojmenovanou Reiner, podle mě to měl být Ryanair. Jediný dobrý byl Pepa Dvořák a jeho vysvětlování, proč kradl. ()
Velmi slabá satira, napsaná i natočená tak, aby byla maximálně nezávadná, která si takové obsazení rozhodně nezasloužila. Kasařské eso v podání Jiřího Sováka se vrací z Londýna, aby zjistilo, že v Československu jeho bývalí kolegové bůhvíproč pracují a dokonce chodí na noční, že se tady krade cement ze staveb a poměry tu jsou jiné, než jak je líčí "tam venku". A že tu všichni poslouchají Lásku bláznivou od Karla Gotta. Hudba Zdeňka Lišky je fajn a občas se v tom blátě objeví vtip, ovšem většinou má krátkou životnost. ()
Jeden z mála filmů, kterému Liškova hudba doopravdy nemohla ublížit. Nevím, na co to měla být kritika, patrně si režisér řekl, pravá levá, vezmu to jedním vrzem. Ale spíš se mi zdá, že se trefoval do socialismu, neboť Sovákovo povzdechnutí, že při investicích do akcií není o co stát, prostý český člověk střádající haléř k haléři ve spořitelně na ubohý úrok nemohl brát jinak než jako výsměch. Podobně jako napravení bývalého zloděje v podání Libíčka, pomáhajícího soudruhům v uniformě dopadnout padoucha, aby jim nahradil čas, který v minulosti strávili chytáním jeho. Myslím, že nad takovým kvalitním vymytím mozku by zbledli i takoví Jehovisté, a to sami používají dokonalé mejdlo že. Nejtragičtější rolí je bezpochyby ta Dvořákova, ukazující bídu socialistického amatérského sportovce. Tehdy bývalo běžné, že se navečer vypotácely z posiloven a tělocvičen mátožné vyhublé neupravené postavy, podobné mírně oživlým mrtvolám (tímto tleskám Bočanovi za šťastnou ruku při castingu, když na tuhle roli vybral zrovna Dvořáka), které trávíc celý den pilným tréninkem, samozřejmě neměly čas na vydělávání peněz. Takže je jasné, že se musely živit drobnými krádežemi, neboť na větší jim síly nezbývaly. Pláču nad jejich osudem... kdo by je chtěl vinit? Kdo? ()
Galerie (31)
Photo © Filmové studio Barrandov / Ivan Minář
Zajímavosti (4)
- V jedné ze scén se nemůže David (Jan Libíček) dostat ze Škody 110R dveřmi, a tak proleze ven kufrem. Toto auto ale má zavazadlový prostor vepředu a s kabinou není nijak spojený, navíc je velmi mělký a dospělý člověk se do něj v žádném případě nevejde. (Stejšn)
- Na post režiséra se původně počítalo s Otakarem Fukou. (Xell)
- Natáčení probíhalo v Klatovech a Plzni, konkrétně v hotelu Central na hlavním plzeňském náměstí, kde byl ve filmu ubytován Reiner (Jiří Sovák). (dyfur)
Reklama