Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

Jiří K. 

všechny recenze uživatele

Marvana jako herce mám převelice rád, ale jeho rada Vacátko mne nikdy nesedl. V tomto případu bylo vidět, že je juž unavený, že by si spíš šel lehnout. Když bych tento film měl někam zařadit, byla by to spíše jako konverzační krimi. Vraha, aby se přiznal, jako by ukecali. I výkony ostatních herců mne v tomto díle komplexně velmi zklamaly, včetně pána Kopeckého. Velmi statické. Ostatně vubec celá série "Hříšních lidí..." mne kupodivu neoslovuje, málo akce, jenom kecy a většina případů se často vyřeší náhodou, sama od sebe, bez součinnosti mordparty... ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Pro mě zajímavější než Partie krásného dragouna, Smrt černého krále nebo Pěnička a Paraplíčko. Hlavně kvůli Kopeckému. Ten je v této cognacové detektivní šarádě excelentní. A to mě ba. Co mě neba je ta ústřední píseň, kterou jakoby zpívá Langmiler, i když to ve skutečnosti zpívá Eda Neváhejatoč Hrubeš. Kdyby to bylo bez ní, tak dám pět *. ()

Reklama

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Z čtveřice filmů, kterým se říká "Hříšňáci", tak tenhle mě bere nejméně. Asi proto, že je moc nepřehledný a motající se kolem čehosi, na rozdíl od těch ostatních, obzvláště mistrovsky vystavěný, a bez chyb, tak je film "Partie krásného dragouna". Na druhém místě je pro mě - "Smrt černého krále", a na třetím "Pěnička a Paraplíčko" (film, kde zločinec se zpovídá lépe než faráři právě Vacátkovi - škoda, že už je takových zločinců tak málo, co se umí tak zpovídat a mají v sobě svědomí, a ví co, a proč ve svém životě udělali). ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Jo nejen za starých časů se v nóbl hotelech děli věci – každý s každým to taky není žádná novinka – stačí se podívat na náš šoubyznys. Ale když dojde k vraždě a navíc je snad každý podezřelý – tak to je ten správný případ pro radu Vacátka a jeho pověstnou mord-partu. S tímto celovečerním filmem jsem byl rovněž velice spokojený a to doslova od A po Z. Nenašel jsem na něm skoro žádnou slabinu, snad jen některé malé pasáže byly lehce slabšího rázu. Navíc super obsazení i co se ostatních herců a hereček týče. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno