Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karel Steklý se ochotně přizpůsobil normalizačním požadavkům a v první půli 70. let mimo jiné vytvořil "satiru" na dění v roce 1968. Zvolil nadsázku, když do centra dění postavil mluvícího hrocha (z jehož břicha se ovšem ozývá spolknutý člověk), kterého se snaží ke svým mocenským zájmům zneužít proradní politici. Veselí tu nalezneme málo, zato převažuje nebývalá trapnost. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (118)

lucascus odpad!

všechny recenze uživatele

Totální sra.ka, to musím uznat, ale přes ten veškerý hnus (od režie, přes scénář až po herce) se mi zde líbil herecký výkon Helgy Čočkové. Neměla zde moc co hrát, ale to herectví v ní je a navíc byla tehdy dost hezká, škoda, že nedostala příležitost v nějakém kvalitním filmu. Bohužel ani její výkon nemůže pozvednout katastrofální úroveň tohoto filmu - zlaté budovatelské filmy z padesátých let, na ty se dalo aspoň koukat a brát je s úsměvem, tohle je vyloženě humus. ()

nevermore odpad!

všechny recenze uživatele

Snad jsem neviděl horšího filmu. To je opravdu kombinace všeho nejhoršího, co si jen člověk umí představit. Dementní zápletku už tu popsali jiní, k té se nebudu vracet. Naprosto otřesná je hudba plná skřeků, prapodivných zvuků nebo smíchu a dalších vyluzovaných zvuků ani nevim z čeho (člověk plave pod vodou a ozývá se bublání). Kulisy nejsou ani k smíchu, člověk by rovnou plakal. Herci se kolikrát na sekundu odmlčí a pak něco řeknou, je to jak nalepený na poslední chvíli. "Štěstí přichází jak....(sekunda ticha) diškréce.." situací jako tahle - x. Vtipné je zejména to, že HROCH je natolik špatný, že se ani samotným komančům nelíbil: přední normalizační filmový kritik Jan Kliment, pochválil Steklého za odvahu zpracovat téma pražského jara, ale i on připustil, že ne vždy se vše povede. Je k tomu víc potřeba co dodávat? Poslední důležitá věc!! Pokud ste někdo filmoví masochisti, tak ani Vy nadšeni nebudete. Chápu, že si někdo pustí neuvěřitlenou slátaninu aby se bavil, různý škvár Typu BOTOSTROJ, RUDÁ ZÁŘE NAD KLADNEM. Ano to jsou úsměvné filmy. Filmy V TOP 200 NEJHORŠÍCH FILMŮ jsou převážně trapné, ale HROCH, je tak neuvěřitelně N-U-D-N-Ý a chaotický a kolikrát ani neslyšíte, co herci řkají, jak blbě je nazvučený. Prostě je to jeden z absolutně nejhorších filmů, co jsem viděl a nedoporučuju ani těm, co si libují ve škvárech a občas si schválně pustí špatný snímek. A největší zklamání: Líre, proboha, co si to tu hrál za odpornou nesymaptickou, úplatnou, zmatenou, nevtipnou a tragickou figurku? Film je nesledovatelný, nemá děj, a hodnocení by muselo být snad záporné. Je to horší než odpad.... ()

Reklama

strougy 

všechny recenze uživatele

Šílený komediální zážitek, který absolutně nefunguje jako satira, jelikož se z filmu v podstatě nedá vyčíst, co by mělo být terčem satiry, ani jako film sám o sobě, jelikož to celkově nedává pražádný smysl, ale zábava, jo tak zábava to je neskutečná. Absurdní dialogy, viz třeba ten nad nahraným zpěvem hrocha "To je hroch? - Ano. - Vždyť zpívá jako kráva", nenadálé vynořování a mizení postav pronášejích nesmyslné věty vytvářejích tak snově neskutečné situace v čele s učitelkou a její láskou k opernímu zpěvákovi reinkarnovaným v hrochovi či úchylný hudební doprovod v podobě bručení, chrochtání či vytí dohromady vytvářejí svébytný surrealistický zážitek ne nepodobný například tvorbě Raymonda Queneaua či Alfreda Jarryho, který se nedá zařadit do žádné známé škatulky a zařazuje tak Hrocha mezi to nejoriginálnější, co kdy česká, neřku-li světová tvorba kdy zplodila. Jednoznačně nejpodhodnocenější a nejnepochopenější film na databázi. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Hroch ho sežral. Koho? Hrocha! Tak jo je čas plnit si výzvy momentálně jsem v takovým rozpoložení, že jsem přístupnej úplně všemu a řekl jsem si, že když jsem se dokopal po letech k filmu který má pro mnohé přídomek nejlepší, tak jsem se vrhnul i na ten označovaný za nejhorší. No a je to řádná haluz. Nicméně po pravdě čekal jsem tu brutálně ubíjející nudnou hovadinu, protože takový prostě normalizační filmy první poloviny let sedmdesátých jsou, ale ono to kupodivu místy i funguje i když samozřejmě z mýho pohledu a všichni víme, že já mám ten zvrácený vkus. Takže očekávám kdy mi někdo v dohledný době napíše něco ve stylu tvl ty dáš Hrochovi stejný hodnocení jako Markétě Lazarový?! No ty nemáš vkus! Ale já si prostě nemůžu pomoct. Samotnej ten námět je totálně absurdní, ale po tom slibným rozjezdu se přeci jenom začala vkrádat ta nuda a to je samozřejmě špatně. Pochopitelně ten film je sračka, ale kdyby to byla navrch ještě nudná sračka, tak nad tím definitivně lámu hůl. Nicméně v druhý půlce ten film přepne do ještě většího úletu kdy to působí dojmem, že teď už se opravdu všichni na place regulérně zbláznili a ten film se definitivně vymknul z podkontroly a vy si co chvíli jenom s úžasem říkáte wtf? A to jako vážně?! No a teď navrch napíšu ještě něco totálně kacířskýho za co mě definitivně ukamenujete, ale mě to bavilo víc než Markéta Lazarová. Samozřejmě, že úplně jiným způsobem. Ano je to hrozná věc já se nehádám, ale pro mě divácky srozumitelná a pochopil jsem co mi ten film chce říct. A proto se nikdy nepustím do žádnýho Bergmana, Tarkovského a podobný vyšší školy filmovýho umění, protože to jsou pro mě nesrozumitelný filmy. Každopádně tady mi bylo víceméně jasný, že se jedná o satiru eventuálně parodii na Pražský jaro a v tomhle směru to náhodou docela funguje. Samozřejmě pokud jste ochotní na to přistoupit. Film evidentně vzniknul na zakázku režimu, ale myslím si, že soudruzi si pak na projekcích museli rvát vlasy když viděli co z toho vzešlo. Tady bych tak trochu podezíral režiséra Steklého o kterém se sice vždycky říkalo, že byl silně prorežimní, že je to z jeho strany taková Švejkovina, protože když se podíváte do jeho filmografie hlavně na ty starší kousky, tak je vám jasný, že to evidentně byl kompetentní režisér a musel moc dobře vědět jakej blábol to točí a tak z toho udělal ještě větší haluz než soudruzi doufali. Každopádně určitě bych to nedoporučil nikomu normálnímu. Možná tak maximálně někomu lehce hnutýmu asi jako já, ale za mě to svým způsobem účel splnilo. Tak a teď do mě ať je po mě.50% ()

Lima odpad!

všechny recenze uživatele

Nejsem příznivcem kategorických přívlastků, či odsudků, označovat něco za nejlepší/nejhorší, protože tahle hodnocení jsou vždy subjektivní a často vytržená z kontextu. Přesto tady jsem si celkem jistý – tohle je absolutně nejtrapnější film v dějinách československé kinematografie. Pro zájemce o filmové dějiny ten nejzářnější příklad normalizační „kinematografie zapomnění“ první poloviny 70.let. Dokonce i samotní komunističtí schvalovatelé ve své době nad tímhle veledílem kroutili bezradně hlavou, přestože se okatě otíral o dění „Pražského jaro 1968“ (což jim muselo konvenovat), stáhli ho z kin a neumožnili vysílat ho v TV, protože i pro ně byl až příliš hloupě absurdní a nekoukatelný. I jako studijní materiál záležitost pouze pro otrlé masochisty. ()

Zajímavosti (2)

  • První verzi scénáře odevzdal Karel Steklý již v roce 1964, tehdy byl odmítnut. S nastupující normalizací a potřebou nového vedení ČSF vyjádřit se k událostem Pražského jara se Steklý rozhodl scénář aktualizovat. Tato nová podoba scénáře byla jednomyslně schválena k realizaci. (Xell)
  • Film vznikol na politickú objednávku a jeho úlohou bolo prekrútiť udalosti z roku 1968. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama