Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ****

    Pravděpodobně životní výkon Tomáše Hanáka v neopakovatelném filmu s parádním soundtrackem a atmosférou, která nevyprchá ani po několikerém zhlédnutí. Jsem sice měšťák a nestydím se za to, ale překvapeně chválím Vorla za to, že tu touhu po vesnici ze mě na pár desítek minut opravdu vytáhnul.(17.7.2005)

  • zputnik
    ****

    Snímek CESTA Z MĚSTA patří k mým velmi oblíbeným českým „porevolučním“ komediím. Tomáš Vorel v tomto snímku zdařilým způsobem přenesl sklepáckou poetiku na promítací plátno - už jen z tohoto důvodu nečekejte film, který se snaží realisticky analyzovat a hodnotit současný stav a následně automaticky a na sílu nabádat k určitému typu chování. Jsem také nadmíru spokojen (především) s hereckými výkony Tomáše Hanáka (coby programátora Honzy), Boleslava Polívky (coby Ludvy) a Evy Holubové (coby Vlastičky). Dalším kladem filmu je přítomnost sklepáckých songů – já totiž ty jejich mile naivní písně tuze rád. A výtky k tomuto filmu? Herecké výkony Barbory Nimcové (coby Markéty) a Ljuby Skořepové (coby báby/kořenářky) mi připadaly velmi slabé - jejich role byly (i na sklepácké poměry) silně přehrávané. Navíc mi u těchto (v civilu sympatických dam) vadilo jejich časté moralizování a chytračení. Shrnuto a podtrženo: drobné chyby nesnižují velmi dobrý pocit, který z tohoto filmu mám po každém shlédnutí. A navíc: vedle skvělého pobavení zanechá tento film v člověku i něco hlubšího - totiž vede diváka k zamyšlení, zda-li jsme to někdy (či v něčem) s těmi civilizačními výdobytky tu více, tu méně nepřepískli. Osobní poznámka: nevím proč, ale Sklepáky považuji za takové naše - české - Monty Pythony. No, vlastně to tak trochu vím(6.9.2003)

  • Marigold
    ****

    Mám tenhle fim shlédnutí od shlédnutí raději a raději. Proč? Protože jediný Tomáš Vorel dokáže sklepáckou poetiku přenést na plátno tak, aby nepůsobila trapně a přitom neztrácela svoje infantilní kouzlo. Cesta z města je film s krásně naivním (a troufám si říci, že úmyslně naivním) příběhem útěku před civilizací, s krásně naivní a hravou hudbou, překrásnou hlavní představitelkou, nádhernou barevnou stylizací (ty podzimní barvy miluju!) a humorem, který mě osobně konvenuje. Herecké výkony herců i neherců jsou obdivuhodně sladěny do typicky sklepáckého přehrávání, některé repliky jsou ve své přímočarosti velmi působivé a když nastoupí na plac pan farář Hnilička, dostávám se do extáze takřka religiózní. Je to taková hezká hříčka, která mě umí dojmout...(17.3.2004)

  • sepp
    ***

    Nemastny a neslany snimek bez jakehokoliv deje a napadu. Cista nuda, opravdu v tom zadnou hloubku nehledejte.(7.9.2003)

  • darkrobyk
    ****

    Při rozjezdu jsem nevěřil, že film zvládnu. Vydržet se nakonec vyplatilo. Něco z Jakubiskových snímků, něco ze Záhrady Martina Šulíka. A také Kachyňova poetika! Jen Kachyňova i Jakubiskova smyslnost a oslava nahého těla se smrskla na krátký záběr pohupujících se ňader a koupání Honzy se synem, které už jsme viděli v Kamenném mostě. Mimochodem synek byl pěkný spratek! Doufám, že to mělo ukázat na důsledek rozpadlých manželství... Nejkouzelnější byla L.Skořepová v roli, co jí byla zřejmě šitá na míru. Honza:,,Nemám čas." Babička: ,,Máte hodinky?" Šup, a hodinky letí do hnoje. ,,Čas se zastavil, už nemusíte pospíchat." Někdy by to chtělo udělat podobně... A Markéta. Milá, tajemná, vzpurná, okouzlující...a svobodná. Lyrické obrazy přírody - les, jabloň, pavučina s křižákem, voda, západ slunce. Oku lahodící záběry interiérů, sklepa, ložnice - nejvíce připomněly výtvarné vidění Jakubiskovo (nebo Petera Greenawaye). A minusy? Hanák byl chvílemi až zbytečně sklepácký a nejsem sice puritán, avšak do tohohle snímku se takové množství slovní vulgarity nehodilo. V tomhle směru je někdy lepší méně než více - jako to uměl třeba Ota Pavel.(12.4.2014)

  • - Bláznivá husopaska je ve skutečnosti plzeňská rodačka a učitelka na penzi žijící v Rabštejně nad Střelou. (sator)

  • - Natáčelo se v městečku Rabštejn nad Střelou v Plzeňském kraji, v Doubravici u Nečtin a na Manětínsku. (Sinecod)

  • - Ve scéně 48. minutě, kdy Markéta (Barbora Nimcová-Schlesinger) holčičce tvrdí, že strom, na který se dívka ptá, je buk, jde ve skutečnosti o jilm.  (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace