Reklama

Reklama

Třináct životů je film podle skutečné události, kterou sledoval celý svět. Strhující výpověď o záchraně thajského chlapeckého fotbalového týmu, který po přívalovém dešti zůstal uvězněn v zaplavené jeskyni Tham Luang. (Prime Video)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (349)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Ron Howard to má pořád v paži, když se mu chce. Film vypadá vizuálně nádherně a na to, že má 140 minut (čistého času bez titulků), tak i když jsem jej u něj kvůli osobní indispozici usnul a nakoukal to nadvakrát, krásně plyne, dokáže navázat atmosféru i vyšponovat napětí. I tak za mě nakonec "jen" silná osmička, jelikož mě úplně neodrovnal a za tvůrce mě mrzí, že nedostali nakonec příležitost v kinech (kvůli koupě MGM Amazonem). PS : Nečekal bych Vigga v takovéto hodně fyzicky náročné roli, doufám, že se bude objevovat častěji ve větších filmech. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Tento film neměl vůbec žádnou chybu, naprosto brilantně natočené drama podle skutečné události. Ron Howard dokazuje i v 68 letech, že je výborný režisér. Film byl od začátku do konce napínavý, jeskynní scény pod vodou byly velice reálné, říkal jsem si, jak je toto možné takto reálně natočit. Viggo Mortensen a Colin Farrell v hlavních rolích byly výborní. Bylo také hezké vidět, jak se ti obyčejní Thajci semkli a chtěli za každou cenu pomoci, i za cenu ztráty úrody. To by se u nás v ČR nestalo. Ke konci už jsem měl slzy v očích, jak napínavé to bylo, a také k tomu přispěl fakt, že jsem si nepamatoval, jak to nakonec skončilo ve skutečnosti, a tak mě film pohltil a dojal ještě více. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Loňská Záchrana je více o nejistotě, rizicích, neznámých, motivacích a charakterech. Díky tomu, na dokument oproti celovečeráku paradoxně, funguje lépe po stránce tenze a emocí. Ovšem není to "kdo s koho". Naopak se oba počiny skvěle doplňují a má smysl vidět oba. I když víte "co a jak". Ovšem ani Howardův snímek na nedostatek tenze netrpí. Výše uvedené totiž ani v nejmenším neznamená, že by to snad nebyla odsýpající klaustrofobická pecka s perfektní technickou stránkou. Sympaticky to nesklouzne k hollywoodské přibarvené pohádce; a prostor by na to byl. Což s ohledem na to, kdo zatím stojí, je setsakra úspěch sám o sobě. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Velmi povedené dramatické převyprávění záchranné akce z Thajka roku 2018, situace je zdramatizovaná, ale ne typickým přeslazeným pohádkovým Hollywoodským stylem. Ronu Howardovi se tu podařilo poctivě řemeslně a standardně minimalisticky převést tuto situaci na plátno a nutno říci, že to zde sedlo perfektně. Neuvěřitelně napjatá klaustrofobická podívaná, která působí kratším dojmem, než jaká je skutečnost. Všechny herecké výkony jsou naprosto na místě a předávají nám různé silné postavy, jejichž charakterizaci vyčtete z postojů a nuancí. V jednu chvíli jsem si myslel, že té dramatičnosti je tu až málo, ale nakonec se ukázalo že tvůrci moc dobře věděli co dělají. Avšak to tvoří předvídatelné obraty, situace a změny. Až na pár nadbytečných nezužitkovaných informací, momentů a nápadů je to vlastně poctivé kvalitně a dobře udělané drama, kterému nemůžu upřít jeho kvality, ikdyž tento druh filmů není mým šálkem kávy.  Neuvěřitelně mě bavila, kvalitně odvyprávěná logistika takto komplikované záchrany v zatopených jeskyní a silná rizika která to přináší. Proto i člověk pochopí Rickovu (Viggo Mortensen) poznámku, že doufal, že najde chlapce mrtvé. Falešná naděje, je to nejhorší. 9/10! Jsem hlavně rád, že trojice mých oblíbených málo viditelných a uznávaných herců Mortensen, Farrell a Edgerton tu mají takový snímek, na který mohou být hrdí a který je zase přinese do světel reflektorů a povědomí lidí, snad i nějaké nominace padnou! ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Ron Howard je plodný filmař, který svůj celovečerní debut natočil v roce 1977. Za svou kariéru poté prozatím realizoval 27 celovečerních filmů, kdy se nestyděl blockbusterů (Willow, hraný Grinch, adaptace tří knih Dana Browna s Robertem Langdonem v hlavní roli, Solo: Star Wars Story), ale především filmů, které byli natočené dle skutečných událostí. Za Čistou duši o životě matematika Johna Nashe získal Howard Oscara, mezi jeho další památné filmy poté patří například Apollo 13 o stejnojmenném vesmírném programu, Těžká váha o životě zápasníka Jamese J. Braddocka (po Čisté duši další spolupráce s Russellem Crowem) nebo Rivalové o soupeření formulových závodníků Nikyho Laudy a Jamese Hunta. Když poté v roce 2018 došlo na událost známou jako Záchrana z jeskyně Tham Luang, mohlo být tak nějak jasné, že by se této látky mohl chopit Ron Howard. A tak se také skutečně stalo.   Bylo naprosto pochopitelné, že po událostech šáhl Hollywood, kdy už v roce 2019 spatřil světlo světa thajský film The Cave, svého času se poté chystali tři separátní americké produkce. Na další dvě již ovšem nejspíš nedojde nejen díky faktu, že je ohledně nich tak trochu ticho po pěšině, ale především proto, že Howardových Třináct životů nastavuje laťko dost vysoko. Howard se opět projevuje jako filmař, který filmu dává skvěle načrtnutou expozici, společně s kameramanem Sayombhuem Mukdeepromem docenit krásu Thajska a následně realizovat poměrně klaustrofobické drama, kdy se Howardovi opět daří skvěle budovat napětí a to i přes fakt, že člověk tak nějak ví, jak se události vyvíjeli ve skutečném světě.   Délka ve výši 150 minut je především k závěru krapet vražedná, přesto si ovšem film nakonec dokáže svou délku bez problému obhájit. Howard dokáže pracovat s vysokým počtem postav a to i s britským záchranným týmem i vlastníky titulních třinácti životů. Tahle dramatizace skutečné události je i díky silným hereckým výkonům skutečně silná, kdy se musí vychválit nejen Viggo Mortensen, Colin Farrell, Joel Edgerton nebo Tom Bateman jako členové britského záchranného týmu, ale především i představitelé všech 12 chlapců i jejich trenéra.   Soundtrack Benjamina Wallfische se krásně poslouchá a filmu dodává ten správný význam majestátnosti, těžko se poté dá především věřit tomu, že se do konce roku objeví více fascinujících prací se zvukem. Výrazná část filmu se odehrává pod vodou a v jeskyních, kdy je Třináct životů na vysoké audiovizuální úrovni i právě díky solidnímu zvuku. Největší handicap při sledování na Amazon Prime tak lpí v tom, že film vybízí k tomu, aby byl silným zážitkem na velkém plátně, který by ještě více přispěl pocitu té audiovizuální skvostnosti.   Záchrana z jeskyně Tham Luang v roce 2018 obletěla celý svět a na záchraně třinácti životů se podílelo téměř 10 000 lidí, scénář Williama Nicholsona poté dokázal na události vystavět funkční scénář, který nutně nevybízí k citové zaujatosti a to především proto, že námět sám o sobě zůstává stejný díky reálným základům. Film i díky tomu dokáže servírovat horskou dráhu emocí, kdy jen zamrzí, že se ve finále prakticky netočí kolem uvězněných chlapců a trenéra. I přes audiovizuálně vypulírovaný vzhled poté Třináct životů pořád jede tak trochu na jistotu a Howard se projevuje pořád spíše jako šikovný řemeslník, než tvůrce s výrazným rukopisem. V celku ovšem Howard dostál své pověsti ideálního tvůrce na chopení se filmů dle skutečných událostí a minimálně v rámci nominací za zvuk i fantastický střih bude na konci roku Třináct životů nejspíš patřit mezi největší kandidáty na Oscara..   Třináct životů v roce 2022 přichází ještě relativně čerstvě po událostech z roku 2018, rekonstrukce těchto událostí v uchopení Rona Howarda ovšem stojí za to. Nejen díky solidnímu obsazení před kamerou, ale především díky schopnému tvůrčímu týmu za ní. Jestli v Hollywoodu skutečně ještě existuje někdo s ambicemi realizovat další film na stejné události, trumfnutí Howardova filmu se rázem jeví jako mission impossible...... () (méně) (více)

Galerie (7)

Zajímavosti (9)

  • Colin Farrell (John Volanthen) a John Volanthen často mluvili přes Skype. Farrell se dal na dálkový běh, což je Volanthenův koníček. Na konci natáčení se Farrell zúčastnil maratonu v Brisbane. (mikki089)
  • Při přípravě na svou roli Johna Volanthena absolvoval Colin Farrell potápěčský kurz, ze kterého získal kvalifikaci. (mikki089)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2022

Ke konci roku opět nastal čas na pravidelnou bilanci toho nejlepšího, co na poli kinematografie letos vzniklo. Vybraní uživatelé se v předchozím příspěvku již podělili o svá osobní doporučení na… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Krásné Vánoce a PF 2023

Krásné Vánoce a PF 2023

24.12.2022

Tak dobrý filmový rok jako 2022 jsme tu dlouho neměli. “Dokonalé blockbustery” Top Gun: Maverick a Avatar: The Way of Water vrátily do kin davy diváků a náročnější obecenstvo zaplesalo u Elvise,… (více)

Warneři uzavřeli dohodu s MGM

Warneři uzavřeli dohodu s MGM

15.08.2022

Studia MGM a Warner Bros. Pictures uzavřela novou několikaletou smlouvu, podle níž v budoucnu přeberou Warneři zodpovědnost nad mezinárodní (tedy mimo USA) filmovou distribucí MGM. To mělo doposud… (více)

Reklama

Reklama