Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodinná komedie Marie Poledňákové zachycuje několik týdnů v životě rodiny atraktivní ženy, televizní hlasatelky Magdy (J. Šulcová), jejího, v pořadí již druhého muže (P. Haničinec), a dospívajícího syna (M. Vladyka). Magda je činorodá, energická žena, ne nadarmo jí doma říkají „šéf“. Kromě své profese bravurně zvládá i problémy jiné. Jejím snem je konečně se přestěhovat z malého bytu do vlastními silami vybudované vily nad řekou a stihnout to do Štědrého večera. Ale všechno se nedá předvídat a někdy si život najde své cesty sám. Ať je to náhodné setkání se zajímavým mužem, lékařem (J. Kačer), nebo dospívání syna, jeho první láska i snaha vymanit se z láskyplného leč poněkud těsného sevření matčiny péče. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Průkopnice ženské emancipace a mluvčí českých emancipovaných žen režisérka Marie Poledňáková v televizním klonu svých úspěšných rodinných komedií s Tomášem Holým přivádí před televizní kamery další silnou ženskou hrdinku, která je tak trochu na kordy s muži. A jak už to silné ženy mívají, otec jejího dítěte a první manžel žije (raději?) v odloučení na druhé straně republiky. Narozdíl od maminky školou povinného Vašíka - baletky - je nyní úspěšná televizní hlasatelka (jen takováhle elitní zaměstnání propůjčovala ženě na začátku 80. let v ČSSR možnost emancipovat se) v trochu jiné pozici - její ,,Vašík" už dospěl do puberty a hodlá odletět z hnízda, navíc svého nového partnera si už zjevně našla, (dvojice ,,Bobeš a Bobeš" se téměř vyrovná kouzelnému tandemu Tomáš Holý a František Němec - osobně mne překvapilo, jakým je Petr Haničinec výtečným komikem), milá hlasatelka Magda ale přesto ještě v životě cosi (kohosi?) hledá... Marie Poledňáková umí psát a ještě lépe pracovat s herci, škoda, že chvílemi je její rodinný film až příliš velkou selankou, stejně jako zběsilá jízda Wartburgem kombi ulicemi Prahy k výšinám Kavčích hor vyznívá akčně tak nějak v intencích československého filmu té doby...přesto Kotva u přívozu rozhodně není marný film... PS: Erotické dusno vzbuzuje představa, jak spoře to kdysi bývaly oblečeny ve studiích Československé televize televizní hlasatelky... :-) ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Gender Studies jsou na pochodu, zatímco Marie Poledňáková píše a režíruje pro Janu Šulcovou roli ženy s velkým Ž. Její Magda pracuje jako hlasatelka ČST, vychovala syna, staví dům, má vážnou známost (s kamarádským a sexy Haničincem) a zároveň koketuje téměř na pracovišti s dalším idolem (Jan Kačer). Dokáže Magda najít rovnováhu, všem vyhovět a přijmout synovu první velkou lásku (debutující Vida Skalská)? Poledňáková měla za sebou Stoličku a Polepšovnu a před sebou S tebou mě baví svět a přesně takovou je Kotva u přívozu. Z předešlých filmů dál rozpracovává téma matky - syna (tentokráte v odrostlejším věku) a nově se "připravuje" v televizní střižně na nahrávací studio pro rajské uličky. Vytváří svět, kde hlavní hrdinka má za každých okolností hlavní slovo a všem jejím blízkým jde pouze o to ji potěšit. Sci-fi? Atmosféra emancipace na začátku 80. let je nicméně neopakovatelná, Jana Šulcová má několik velice silných scén a prostředí tehdejších Kavčích hor je dobré si zapamatovat. ()

Reklama

triatlet 

všechny recenze uživatele

Marie Poledňáková navazuje na úspěšné rodinné komedie o Vaškovi podobným televizním filmem. Předností je uzavřené prostředí, běžné problémy. Vážnější polohu osvěžují dialogy syna Ondry a otce Vojty - alias Bobše a Boba. Hudba Václava Zahradníka některými momenty (přejezdy autem) připomíná scény z filmu S tebou mě baví svět. Stejně tak Magdin výčet všech Ondrových nemocí asociuje Annu, která Lubošovi líčí, jak na něj čekala... Poledňákové scénář je svižný, oživením je i zákulisí televizního vysílání. Jen trošku nadbytečně působí postava lékaře (Jan Kačer). I když se Vladyka snažil zahrát sedmnáctiletého bezhlavě zamilovaného středoškoláka, tak bylo poznat, že už má střední školu za sebou... ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle byl takový lidský příběh z jedné socialistické rodiny. Šulcová byla občas na tečku a rozhodně nebyla ženou na které žehrají dnešní feministky čtařicítky nechtějící skončit jako své matky. Tedy ženou co přivítá každý večer unaveného taťku se stuhou ve vlasech, nechající ho číst si na kanapi noviny, ohřívajíc zatím večeři behěm úklidu kuchyně a dělání úkolů s dětmi. Magda je žena komandýr a občas jsem se Haničincovi divil, že to dává tak v klidu. To jiskření mezi nimi mne bavilo. Nebylo to jiskření erotické, nebylo to jiskření ani páru v poslední tažení manželství, bylo to takové to zdravé jiskření zkušených lidí, kteří už sakra dobře znají své protějšky. Znají hodnoty vztahu a ví kde jsou meze. Pak je protor pro ironii i vtip a to bez urážení. Oproti tomu Vladyka působil děsně infantilně a občas se tak i choval A ten obří medvěd na jeho nočním stolku to jen potvrzoval... Trable socialistické hlasatelky mne až tak moc nezajímaly a nebýt tam té vztahové linie, asi by mně to moc nebavilo. Celkově je film zajímavý hlavně tím jak jsme tenkráte žili, v jakém prostředí atd... Retro. Dávám tedy za 3 tlakové níže. * * * ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Proč zrovna já nemám normální život? Magda je televizní hlasatelka, která má skoro dospělého syna, bezvadného manžela, tajného ctitele, rozestavěnou vilu s překrásným výhledem a Arnošta. Rukopis Marie Poledňákové je nezaměnitelný, v tomto směru má tedy všechny předpoklady pro to, aby zaujal i současného diváka, kterému lahodí jak perlivé dialogy, tak především atraktivní prostředí Kavčích hor. A herci? Šulcová je fajn a sexy, Haničinec bezvadnej parťák, na něhož je spolehnutí, Vladyka zamilovanej až po uši a Kačer tajemnej jak hrad v Karpatech. V každém případě je to film, který si na nic nehraje, je příjemný i drsný právě tak, aby se k němu nejeden z nás znovu rád vracel. A nejen o vánocích. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (4)

  • V situaci, kdy dojde dopravní nehodě mezi Magdou (Jana Šulcová) a doktorem (Jan Kačer), celá situace vyznívá tak, že vina je na straně Magdy. Dle pravidel je to ale naopak - Magda měla přednost, protože doktor jí měl dát přednost zprava, jelikož tam nejsou žádné značky. (ZbynekB)
  • Za hlavní roli dostala Jana Šulcová v roce 1980 Zlatého krokodýla. (M.B)
  • V malé roli sebe sama se ve filmu mihnul Miloš Kopecký, který v televizním baru poskytuje autogram. (Ganglion)

Reklama

Reklama