Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o jednom manželství a trampotách s bytem... Studentka vysoké školy Marta (I. Andrlová) se rozhodne zpečetit svůj vztah se Zdeňkem (V. Dlouhý) tajnou svatbou. Zbývá jen oznámit tento fakt oběma rodičům. Rodiče nevěsty (S. Budínová a R. Hrušínský) jsou velmi zajímavá dvojice – přísná maminka učitelka je velký pedant na pořádek, tatínek, jehož láskyplně oslovuje něžná polovička „tatíčku“, si zase neláme s ničím hlavu a svůj čas tráví skládáním básniček. Rodiče ženicha (Z. Hadrbolcová a J. Vala) momentálně nejvíce zaměstnává, jak co nejvýhodněji provdat dceru Marcelu (D. Veškrnová), jejímž životním idolem je zpěvák Jiří Korn. Do těchto všedních starostí obou rodin jako blesk zasáhne sňatek jejich ratolestí Marty a Zdeňka. Kde asi bude mladý pár bydlet? Marta přichází s praktickým řešením – bydlet budou u jejích rodičů. Co na tom, že přes bývalý dívčí pokojík vede cesta přímo do spíže, a tudíž je mladá dvojice několikrát za noc vyrušena veršujícím tatínkem toužícím po kyselé okurce. Je tedy skoro s podivem, že i přes tyto „bojové podmínky“ se rodina brzy ještě rozroste… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Vzkvétající normalizace a vehementní shánění potřebného bytu. Kdo si to dnes v době honosných hypoték umí představit. Příběh je odvyprávěn s určitou nadsázkou, kritikou doby a lehkým humorem. Na tomto televizním snímku je příznačný hlavně fakt, že to nesklouzává do divokého komediálního žánru, ale zhola cíleně poukazuje na problém mnohých mladých lidí a rodin své doby. Charaktery všech postav jsou příznačné, což budí nemalí respekt k předloze. Halina Pawlowská to popsala opravdu velmi dobře. Z hereckých představitelů tu nádherně vyčnívá úžasný Rudolf Hrušínský. Kudy chodí, tudy hláškuje a tak vážný problém celého děje značně odlehčuje humorem a herectvím sobě vlastním. Tento člověk je po herecké stránce skutečně nenahraditelný. Na televizních obrazovkách je tento snímek vidět velice zřídka a je to škoda. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

je to dost blbé, Halina prostě jenom pro prachy napsala takovou uměřeně kritickou (jakože je bytový nedostatek a uplácí se) jakoftipnou povídku. Korna milující Veškrnová s příšernými účesy je slabá, Andrlová hraje skromnou chudinku velmi uměřeně, takže je to spíše mrtvá myšoryba, Dlouhý se jen tak plácá, Budínová jen tak prochází, Hrušínský věčně opilý, je tam kde kdo, ale celkově je to pod psa. I ten rlůžový konec, jak je vlastně všem pohromadě dobře i když si jdou na nervy. A syn přednosty kliniky Máchala to je opravdu síla. Legračnost gayů Trávníčka a Kanyzy, no panebože - Konečně jsem potkal normální lidi.  To je blbé i na dobu, kdy se neelgebetovalo. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ona je to spíše tragikomedie. Komediálního jsem na tom nic moc nenašel. Rudolf Hrušínský jako věčně opilý otec byl ovšem výstavní. Ani bych se nedivil, kdyby Halina Pawlowská čerpala ze svých zkušeností. Ale ještě bych si dovolil poznámku na téma výběru. Socialismus měl evidentně problémy s byty. Téměř každý druhý film popisuje problémy s bydlením a nejednalo se ani zdaleka jen o mladé lidi. A to je asi jediná úsměvná věc na filmu. Přestože komunistům se vyčítalo nedostatek bytů, položme si otázku, zda dnes je situace lepší. Máme dvacáté první století, rok dva tisíce dvacet a jak to u nás vypadá s bydlením? Nedostupné. Bytů je málo a pokud už jsou tak drahé - tedy pro mladé nedostupné. A na hypotéky mladí také nedosáhnou. Čím se dostáváme k začarovanému kruhu nízké porodnosti a tím pádem málo uzavřených svazků a zase zpět nízká porodnost, jak jsem řekl uzavřený kruh. A zpět k filmu. Lze tedy konstatovat opravdu s podivem, že tehdejší mladí lidé se vzali a až pak řešili bydlení, přestože to mnohdy znamenalo bydlet s rodiči nebo tchánem a tchyní. Tím víc, že si do toho malého prostoru ještě pořídili dítě. Dnešní mladí jsou v tomto tedy zodpovědnější, ale optimističtější situace v Česku rozhodně není. Ještě poznamenám, že v roce osmdesát šest vidět ve filmu gaye je vskutku zajímavé. ()

xenopus 

všechny recenze uživatele

Komedie (alespoň se to v závěrečných titulcích tvrdí) o rodinných vztazích všeho druhu komplikovaných studiem, manželstvím, hledáním společného bytu a těhotenstvím. Atmosféru 80. let jsem si příliš nevychutnal (film vznikl ve stejném roce jako jsem se já narodil), a tak mi reálné problémy hlavních hrdinů přijdou sice dobře popsané (i když ne tak geniálně jako v Na samotě u lesa), ale dnešního diváka už to moc neuchvacuje. Přemýšlím, kolik lidí se tehdy mohlo ztotožnit s ústřední dvojicí Dlouhý - Andrlová; naštěstí je dnes už trochu jiná doba. Celý film tak spíše zachraňuje každou chvíli cosi slavící (a řádně napitý) Rudolf Hrušínský podávající skvělý komediální výkon, i když je tu možná až moc normální - větší exoti (Kopfrkingl nebo dědeček ze zámku v básnické sérii) jsou prostě nezapomenutelnější... I tak se na to dá koukat a sledovat proměny ve vztazích (až žádost o rozvod) způsobené pouze a jenom absencí vlastní domácnosti, takže pánové, pokud nemáte vlastní byt a tučné konto, nežeňte se a nepočínejte dvojčata, protože jinak je vše moc komplikované. (...) Scénář: H. Pawlowská, Hudba: Karel Svoboda. ()

milos.bradik 

všechny recenze uživatele

Paní Pawlovská se snaží politicky uvědomělým divákům vysvětlit, že soužití více generací v malém bytě je lepší než klid, který je přece škodlivý. Komedie k pláči, která se snaží v divácích probudit pospolitost a kritizuje snahu po vlastním bytě. Nejlepší byli Kanyza s Trávníčkem, kteří inscenaci lidsky proteplili. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama