• bubun
    odpad!

    Neuvěřitelný paskvil. Vysvětlí mi někdo, proč je tam ta Veškrnová a proč se jí dává tolik prostoru? A proč je tam Schmitzer, kterej tam naopak dohromady stráví asi půl minuty? Šišlající Žilková je tam taky asi tři minuty, a je to ažaž. V podstatě jde asi o to, že se Andrlová a Dlouhý tajně vezmou, jen za účasti party kamarádů, aby jim to rodiče nerozmluvili nebo dokonce "nezakázali". A pak jde zase o to, že jich je v bytě moc a nemají prostor. Při svatbě, v oddací síni, hrajou varhany ústřední hudební motiv, což mi přišlo fakt vtipný. Poté Dlouhý, asi znaven tou svatbou a dvěma doušky coca coly, během pár sekund usne, ačkoliv ještě před chvilkou se vrhal Andrlové na hrudník. Následuje scéna, kdy jde Dlouhý Budínovou, která zde hraje matku Andrlové, požádat o její ruku - opožděně. A kdeže to jste zaměstnán? Budínová si neni schopna udržet v paměti tak jednoduchou odpověď Dlouhého, že pracuje v projekci, což já bohužel asi už nikdy ze své paměti nevymažu, protože to tam zazní asi osmnáctkrát. Po celý film je Andrová klasicky nesnesitelná, a Dlouhý naprostý ťulpas, většina vtipů je předvídatelná - ne však dějová linie - tedy aspoň ta konečná pointa, ta je tak debilní, že by mě fakt nenapadla. Je taky velmi nepravděpodobné, aby spolu mohla žít dvojice Budínová, která se své dospělé dceři přehrabuje ve věcech, a rozverný alkoholik Hrušínský, ale tady člověk nikdy neví. Společný rodinný poslech audiozáznamu ze svatby je jen příkladem jedné z mnoha trapných scén. Divák se samozřejmě nevyhne rodičovskému promlouvání do duše o bezpečném sexu (kde Budínová vypráví dceři, že tatíčkovi, tedy Hrušínskému, to ujelo jen jednou). Ještě zmíním miniroli Miloně Čepelky, Niny Divíškové a Míly Myslíkové, kterou tam prostě taky museli nacpat. A divné je i to, že Andrlová, když v průběhu filmu otěhotní, má ve třetím měsíci mnohem větší břicho, než pak ke konci těhotenství. Shrnu to tak, že mě moc nepřekvapilo, když se v závěrečných titulcích objevilo jméno Pawlowská. Úroveň lehce nadprůměrné slohové práce na střední škole, kde se to hemží šablonami a klišé (podezírání z nevěry, podkuřování mocnářům na Odboru bytového hospodářství (Jana Švandová) a Jirka Korn). Kvůli čemu možná stojí za to tuhle slátaninu vidět je Trávníček s Kanyzou, zvaným Riki, kteří chtějí s rodinou Andrlové měnit byt. Gay Kanyza v županu, zapalující si Marlborku a odklepávající do popelníku ve tvaru labutě, to asi vážně stojí za to.(8.1.2014)

  • BigBang
    ***

    Místy děsná nuda, k nesnesení protahované trapné scény. Ale přeci jen takový p. Hrušínský v nehluboké komedii, to je zajímavý zážitek. Též se mi líbilo, jak hrála pí Veškrnová, byť epizodní roli - to je výjimka, jinak ji jako herečku moc nemusím. Ale málo platné, pí Pawlovská má celý život svůj styl a má i silné stránky. Třeba zobrazení rodičů jako nenápadných, ale regulérních šílenců, to má něco do sebe. Též cením její jasnou myšlenku - bez velkých příkras psát o emancipovaných mladých ženách, které nechtějí vzdát rodinu. Což je současně i hrozný, jak ty lidi se za každou cenu ženili, aniž by byli jen trochu zralí. Z oboru perliček připomeňme cameo p. Vozába a p. Čepelky od Cimrmanů. Pamětník se pobaví nad "nenápadnými" luxusními rekvizitami té doby: hi-fi v obýváku nebo dvoulitrovka koly - tu jsem znal jen z Maďarska.(1.7.2013)

  • Big Bear
    *

    Strašné. Na normalizační socialistické brutky se specializuji, ale tohle nebylo ani nechtěně vtipné jak tomu občas bývá. Jasně, v sedmdesátkách a osmdesátkách byla krize s bydlením, leckdo bydlel ještě s prarodiči a tak když se to večer všechno porůznu poukládalo na postele, rozložené gauče a válendy, šel do nějakých těch intimností s novomanželkou asi jen veliký natěšenec .-)... Již toto samo, novomanželé v malém bytě s rodiči kreslí zajímavé kulisy pro komediální zápletky, ale tady to jaksi vyšlo úplně někam až do blba.... S hrůzou jsem sledoval pana Hrušínského jak se jako kapr na břehu rybníka bezmocně plácá v předepsaném textu, se kterým prostě nešlo hrát. A to pan Hrušínský nebyl jediným skvělým hercem v této ,,komedii''. Mihli se tam i Cimrmanovci atd... Film tak poslouží spíše milovníkům knížek pana Petrova - RETRO, kdy si na té malé ploše bytu leckdo vybaví co všechno jsme měli i my doma z toho tehdejšího vybavení domácnosti od květovaných závěsů počínaje po jasně oranžové plastové stínítko lampy konče... Já naštěstí od mala žil v obrovském bytě a tak jsem tyto peripetie nemusel zažívat. Proto asi nejsem schopen ocenit to humorno z nějž opravdu vyčnívá snad jen ten Hrušínský tu si jdoucí do špajzu pro okurku či feferonku... A další co zaujalo byl gay pár Kanyza - Trávníček... Bohužel to celé ale nebylo zábavné a to ani nechtěně .... Dávám tedy za jednu mrtvou korelu či co to bylo. *(22.7.2018)

  • rakovnik
    **

    Spíše podprůměrný film, který bych si rozhodně netroufl zařadit mezi komedie. Velmi dobré herecké obsazení bohužel potápí slabý scénář a jeho šedivá realizace. I Halina Pawlovská holt usela nějak začínat. Rudolf Hrušínský se sice snaží, až spíše přehrává, jeho "tatíček" je celkově prapodivná postava. V naprosto ničím nevybočujícím dílku z poloviny let osmdesátých mě zaujalo pouze to, že se tehdy kouřilo i u soudu a jak se kšeftovalo s byty. To je více než hodinový film zatraceně málo. A pointa na konci? Nepointa. Jediné světlejší místo je krásný pár chlapců, který mění také byt.(14.4.2011)

  • otík
    ****

    Milá televizní komedie z doby, kdy bytů nebylo a dostávaly se přídělem, podobně jako auta. Tato sonda do národa socialisticky československého je navíc podpořena velkou mírou "velkých" pánů a paní hereček a zajímavostí v podobě prvních televizních gayů. Snad jen to mohlo být o deset minut kratší, přeci jen tempo je pomalejší. Jedna z "nejrychlejších" rolí páně Čepelky a Synkové.(17.7.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace