Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tomtomtoma
    *****

    Velmi zajímavý film, který pracuje s prvky mystiky, ale především je alegorií na zastaralost a pokrytectví vyšší vrstvy. Kterak je chycena v časové smyčce a není schopna udělat krok vpřed. Nebo že se společnost může posouvat vpřed jen tehdy, když se dělá přesně to, co má. Pokud se někdo odchýlí, tak se vývoj zastaví a pokrašuje dále až tehdy, pokud se všechny prvky srovnají do potřebné formace. A mezitím se hledá viník, který za to může a protože viník se hledá snadno, najdou ho v osobě majitele domu a hostitele Edmundu Nobilem (Enrique Rambal). Nádherně se projevují ty horší stránky jinak ctihodných lidí, jako je sobeckost a dělání naschválů a uspokojícím ubližováním druhým. Hostitelova žena Lucia (Lucy Galiardo) už nedokáže dále zakrývat city ke svému milenci, plukovníkovi Alvarovi (César del Campo). Pouze mladí milenci Eduardo (Xavier Massé) a Beatriz (Ofelia Montesco) se snaží uniknout ze začarovaného kruhu společnou sebevraždou. Ostatní se víceméně ujišťují o své vzájemných nesympatiích, pohrdáním těch druhých a pokoušením potrestat domělého viníka. Pouze doktor Carlos Condo (Augusto Benedico) si uchovává zdravý rozum a snaží se všechny uklidňovat a volá po zachování důstojnosti, která k jejich postavení patří. Jinak zoufalství a hlad způsobují krásné halucinace. Je zajímavé, že každá uzavřená společnost je nakrmena obětnímy jehňátky. Nádherný psychologickomysteriózní film, který ukazuje na neschopnost změny a posunu společnosti vpřed a opět odkrývá masky a ukazuje pravé tváře důstojných občanů, kteří lapeni ve svoji nemohoucnosti se chtějí mstít všem ostatním.(2.1.2010)

  • Angerr
    *****

    Civilizaci dělí od anarchie 3 dny... (... 3 dny, během kterých nefungují životně důležité procesy, jež však již dnes považujeme za samozřejmé). Film se dá určitě vykládat mnoha různými způsoby, kritika lidského pokrytectví, přetvářky, která vychází jen z materiální zajištěnosti a jež spolu s dalšími civilizačními vymoženostmi bere v nedostatku (prostoru, soukromí, potravy, vody) rychle za své, zároveň varování před tím, jak je naše zdánlivá civilizovanost a "kulturnost" chatrná, je pro mě naprosto evidentní. Nádherně je tu ukázané rychlé zborcení domečku z karet civilizovanosti a sestup zpět k primitivnímu stadiu - začíná to otupením společenských zdvořilostí, pokračuje narůstajícími spory o zdroje či z potřeby vybití nahromaděné agresivity a vrcholí v hledání mystické jistoty, nových pověr, obětních beránků. Geniální a aktuální film.(16.1.2007)

  • hirnlego
    *****

    U tohoto filmu mě po celou dobu napadalo jedno výstižné slovo, totiž "absurdní"! Absurdní tím nejdokonalejším způsobem - chování oněch snobských aristokratů, vývoj událostí, chování lidí "tam venku" - prostě kompletně všechno! Tento snímek může člověk vidět klidně i víckrát a stále bude co objevovat a o čem přemýšlet - kritických narážek a symbolů je tu totiž na každém kroku tolik, že já osobně jsem byla téměř v sedmém nebi (já a moje kritika náboženství jsme si to opravdu dost užívaly). A na závěr naprosto dokonalé zakončení (kostel, ovce - panebože!) mě do toho sedmého nebe už opravdu vyneslo...(12.5.2006)

  • nascendi
    ***

    Včera som písal komentár k Viridiane, dnes k Anjelovi skazy. Oba filmy spája viac, než osoba režiséra, rok nakrútenia a Silvia Pinal. Oba sú temné a neľútostné pri obnažovaní tých, ktorým práve tento druh nudizmu nie je príliš po vôli. Tentoraz si Bunuel vzal na mušku miestnu honoráciu ocitajúcu sa v pasci, ktorá má vlastnosti vesmírnej čiernej diery. Potiaľ je všetko v poriadku. Na začiatok dobré, ale potom začína nesmierne zdĺhavý a pomerne nudný opis rôznych reakcií na novú situáciu. Ten je spestrený iba rukou z Rodiny Adamsovcov, ktorej význam ostal pre mňa skrytý, rovnako ako opakovanie úvodných sekvencií. A to sa deje až do konca, ktorý je príležitosťou pre nový začiatok. Treba tento film vidieť. Stačí však iba raz. A dosť by som sa čudoval, ak by niekto ochkal nad úžasným umeleckým zážitkom z neho (myslím bez potreby divadielka pre okolie).(4.5.2011)

  • GodComplex
    ****

    Na Andela zkazy me nalakal Woody Allen ve sve Midnight in Paris, kde ve skutecnosti vznikl zarodek napadu celeho filmu. Gil Pender se po presunu casem do Parize 1920's setkal se samotnym Bunuelem, kteremu poskytl inception nametu prave na tento film. "I don't understand. What's holding them in the room?" - mlady Luis Bunuel. Narazek a metafor je zde spousta, ale primarni myslenka, ktera je navic demonstrovana pomerne dost doslovne je podle me jednoznacna - lide jsou ovce! 7/10(20.1.2012)

  • - Luis Buñuel se nechal slyšet, že film považuje za neúspěšný a pokud by jej později natočil v Paříži, zašel by do extrémů (mluvíme o kanibalismu). (HellFire)

  • - Při scéně v kostele, která se točila jako vůbec první z celého filmu, se objeví Rita Macedo jako "Lucía de Nobile". Natáčení filmu ale poté nebyla schopna dokončit kvůli svému těhotenství. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Scéna, ve které se při večeři objeví medvídě a ovečky, je založena na skutečné události, kterou Buñuel zažil při návštěvě New Yorku. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace