Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zette
    ****

    Velice dobre tema na ukor spolecenske smetanky, na to jsme u Bunuela zvykli. Myslim si vsak, ze onu absurditu mohl vest jeste dal a vedle podobneho snimku stejneho rezisera Nenapadny puvab burzoazie, film vypada jako daleko mensi ( i kdyz starsi ) bratr. Misty jsem se neubranil a zacal se i nudit, slabsi ctyrka.(26.1.2008)

  • Cushing
    ***

    Resumé bez úvodu a stati: Buňuel uměl být i velmi špatný. Anebo "chudý", řekněme. Tohle je bohužel ten případ. Jestli to "mluvilo" v době vzniku, nemohu posoudit. Viděl jsem to v artkině koncem 80. let a byl zklamanej. Viděl jsem to na dvd koncem roku 2008... a byl opět zklamanej. Málo. Ten film toho má málo. A nezáleží na tom, co říkají cinefilové. A nezáleží na tom, co to znamenalo pro českou novou vlnu let šedesátých. Samozřejmě to nic neubírá z Buňuelova génia. Jenom... Není každý den posvícení. No... Je to troufalost, kritizovat mistra? A záleží na tom?(18.12.2008)

  • Xeelee
    *****

    Ach ten nenápadný půvab buržoazie… Vidět smetánku spát na zemi je opravdu zvláštní, ale nic se nevyrovná ovcím a surrealistickým rozhovorům. Třeba když doktor na dotaz k umírajícímu odpoví, že za šest hodin bude plešatý. Chcete vědět, jestli hosté zavraždí majordoma? Co budou pít, když dojde voda? A co nebohé ovce, běhající po domě? Zvítězí hlad a paranoia nad lží a nenávistí? A co na to farář, jeho ovečky a běhající ruka? A hlavně, bude se to líbit kostelním zvonům? Na tyto i jiné otázky vám Buñuel v tomto filmu poskytne odpověď.(4.1.2009)

  • Radko
    ****

    Skupina aristokratov a umelcov sa stretáva na honosnej večeri a následnom priateľskom posedení vo vile jedného z nich. Tesne pred príchodom hostí väčšina služobníctva veľmi napochytre opúšťa dom z rôznych dôvodov a zostáva len majordomus. Sledujeme opakovanú scénu privítania, rôzne zoznamovania, zábava pokračuje – no hostia namiesto toho aby sa pobrali domov, ľahínajú si na zem a trávia noc v hosťovskej jedálni. Po prebudení zisťujú, že nie sú schopní vyjsť z miestnosti. Nasleduje bravúrna spleť scénok ukazujúca rôzne vypäté emócie vzniknuté pri neštandartnej situácii, ako sa mení decentná spoločnosť v priebehu spoločne stráveného dlhého času v spoločnom priestore, ako sa deformujú a variujú vzťahy, z uhladených snobov sa stávajú biologické bytosti, nenadané takou dávkou dobra a súcitu voči druhým, o akej sa ľuďom často zdá, že ju v sebe majú. Sledujeme snahu po nájdení obetného baránka, mystickú snahu niečo prelomiť a nakoniec i náboženské pokrytectvo. Záver filmu je mimoriadne výstižný. Originálny film - ako námetom, tak vyznením jednotlivých scén, trpí však divadelným spracovaním a zameniteľnosťou jednotlivých hercov.(12.8.2004)

  • Goldbeater
    ****

    Velmi zvláštní a klaustrofobické drama o lidech, kteří nechtějí, nebo spíše ze záhadných důvodů nemohou odejít z večírku. Zároveň nikdo nemůže za nimi a zásoby potravy se tenčí. Film je velmi znepokojivý a ještě mnohem znepokojivější je jeho ironický závěr. Luis Buñuel je velmi dobrý režisér a já si budu muset doplnit některé z jeho opravdových perel. Toto bylo něco. Nu, ať žijí ovce!(19.6.2011)

  • - Film byl zakázán v Rusku, protože téma: lidé, kteří nemohou opustit společnost, bylo shledáváno jako protivládní. (Kulmon)

  • - Scéna, ve které se při večeři objeví medvídě a ovečky, je založena na skutečné události, kterou Buñuel zažil při návštěvě New Yorku. (HellFire)

  • - Na tento film ve svých dílech často naráží Woody Allen. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace