poster

Bandité v Miláně

  • italský

    Banditi a Milano

  • anglický

    The Violent Four

  • anglický

    Bandits in Milan

Krimi / Drama

Itálie, 1968, 98 min

  • honajz
    **

    Jo, Gian Maria Volonté hraje jak o život a jeho ztvárnění gangstera je šílené a dokonalé. Ale ten rádoby dokumentární styl a to zmatené, skoro dvacetiminutové uvádění do děje, to mne hodně odradilo a srazilo u mne procenta, a vlastně celou dobu roztěkaná kamera tomu rovněž moc nedodala. Viděl jsem jak dabovanou verzi, tak originální s anglickými titulky, a vlastně ten dabing odpovídá, je podobně uřvaný a uječený. Navíc mi vadila ta snaha dostat tam všechno, a nejlépe v několika minutách - šup sem, šup tam, kritika tohoto, kritika tamtoho, a jede se dál. Příběh holky, co se vydala do Milána dělat pěveckou dráhu a skončila upálená mafiány, mi přišel zajímavější, než vše ostatní, o čem se zde vyprávělo.(2.5.2016)

  • Karlos80
    *****

    Bravo..toto je jeden z nej taliánských gangsterských filmů jaký jsem doposud viděl! První dojmy? Neuvěřitelné, nekonvenční, šokující, akční. Precizní příprava na přepadení banky, samotné šokující přepadení a poté několikaminutové automobilové opravdu dravé policejní nahánění zločinců centrem Milána, které mělo za následek nejen mnoho nabouraných aut, rozbitých výloh, ale nejméně i tucet nevinných civilistů. Davové scény, všudepřítomný chaos, bezdůvodné násilí, rukojmí, nasupení lidé, kteří by pomalu lynčovali viníky, druhořadé postavy (např. mladý sportovec, který právě vyjde z metra a zrovna se ocitne v nepravou chvíli na nepravém místě), neuvěřitelné detaily a drobnosti. Naprosto skvělé realistické eurocrimi natočené v jakémsi polodokumentárním stylu, které položilo základy (viz třeba ještě Gangster 70) pozdějších již zcela ryzích 70' poliziotteschi exploitation filmů (72-80). Gangster Gian Maria Volonté ve formě, zde se svým kumpány, z níž vynikl ještě mladý Ray Lovelock, opravdu zabodoval. Další mlaďoch Tomas Milian jako ctižádostivý komisário mile překvapil, na svou pravou chvíli v daném subžánru si však musel ještě nějaký ten čas počkat. Závěr je, jak píše mimac v diskuzi, opravdu silný, do akce jsou zapojeny celé policejní oddíly z Milána, psi, vrtulník a veškerá technika, zločinci prchají, ale ten úplný konec jsem si představoval přece jen trochu jinak. No, je to na každém z vás, kdo se k tomu jak postaví. Toto muselo zcela jistě ovlivnit práce jak od Scorseseho, tak i Tarantina a dalších borců z Hoollywoodu. Komentář zde jako třetí v pořadí...(3.2.2010)

  • sud
    ****

    De facto hraný dokument o vzestupu i pádu jedné lupičské bandy, který co do zmapování nezapomíná ani na jejich rodiny a potenciální oběti. Kromě excelentně psychopatického Volontého nemá žádný z herců příliš prostoru k vyniknutí a celý děj probíhá jasně a přímočaře, ale i tak se jedná o pozoruhodnou podívanou, která má co říct i dnes. 75%.(20.8.2016)

  • Lima
    ****

    Jeden z těch lepších zástupců ´poliziotteschi´ žánru. Ta polodokumentární forma, která převažuje zejména v 1.půli filmu, dodává ději punc autenticity a osobitosti, kterou jsem v žádném jiném filmu tohoto žánru, tak populárnímu v 60. a 70. letech, nezaznamenal. Ze začátku je to taková představovačka hlavních aktérů, banditů a policistů, nezúčastněně doprovázena hlasem vypravěče, aby se pak spustilo zhruba dvacetiminutové akční inferno, s výbornou automobilovou honičkou, jejíž jedinou slabinou je nerealističnost, kdy si kulky vypálené z bezprostřední blízkosti jen málokdy najdou svůj cíl. Samotný konec, s hrozivým smíchem Volontého, je výborný. Mimochodem Gian Maria Volonté byl herecký chameleon, který tak protikladné role – gangstery, policisty a soudce – střídal s neobyčejnou lehkostí a uvěřitelností. Naproti tomu slabinou filmu je jednoznačně postava policejního komisaře, nevěrohodně zahraná, hodně na sílu chtěná macho figurka s nerozlučným cigárem v hubě. Tohle se Tomasovi Milianovi, jindy výbornému herci, moc nepovedlo.(18.1.2016)

  • Martin741
    ***

    Nudny a plany film o tom, ako roku 1967 terorizovala tlupa Banda Cavallero mesto Milano. Carlo Lizzani bol pre mna nicim zaujimavy, priemerny reziser pod/priemernych filmov, ktory v zivote nenatocil ani Velkou Prestrelku ako povedzme Serdzo Sollima. Sa cudujem Tomasovi Milianovi /Velka Prestrelka, Vamos a Matar Companeros, Amistad/ ze sa v tejto planobe vobec zjavil. A som rad ze sa rozidem s hodnotenim miestneho konspiracneho teoretika, ktory veri na dementalne picoidy ako NWO, zidojastery, reptiliany a iluminaty - konkretkne s Karlom Chrochtom : 55 %(10.4.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace