• zette
    ***

    Sice netusim, komu presne je tato pohadka urcena, ale jista zajimavost ji uprit nelze. Ponura atmosfera, solidni predloha, vyborna postava kralovny, kterou ztvarnila v te dobe stale atraktivni Zuzana Kocurikova a predevsim neskutecne "vystajlovany" Censky, ktery ma teda poradnou slehu:-). Ani vyprava mi nevadila...(1.5.2018)

  • Linda.csfd
    ****

    Hra o trůny v českém podání! Královna trpící vážnou psychickou poruchou, král evidentně trpící depresemi a princ asi něco užívá, protože je věčně Mahulený. Tak trochu lekce psychologie, no, pohádkou bych to rozhodně nenazývala. Ta freudovská, dramatická a mlžná (zahulená) atmosféra byla hodně zajímavá.(13.12.2014)

  • Jezinka.Jezinka
    ***

    K čemu ty zlé královny na konci svého středního věku touží po moci, když ji nemají komu předat? Když celý život mohly manipulovat svým partnerem a dělat si co chtěly, navíc byly zahrnovány láskou. Možná je to jen tím, že nemám panovnické ambice, ale nikdy jsem to nedokázala pochopit. Princ, kterému se intuitivně líbila krásná panna na obraze, která byla jeho matkou, jenom dokazuje všechny Freudovy teze (tak všechny ne, ale některé jistě). Že si partnerku šel vybírat podle obrazem určeného modelu je oidipáček jako z čítanky. Ty příčesky u velké části protagonistů byly opravdu příšerné. Jak jsem psala u starší veze stejné pohádky - ty úkoly nedávaly smysl. Ne, že by jinde dávaly. Přelévat moře cedníkem, navlékat ztracené perly, jít tam, nevědět kam, přinést to, nevědět co, jsou kratochvíle, které bych si odpustila. Navíc ta krásná panna, pro kterou to vše bylo pácháno, zneklidňujícím způsobem šilhala. Touha po moci, ambice, manipulace, zrada, láska, stesk, naděje, lidová moudrost, shovívavost, odpuštění, jsou tu v podobách, v nichž se jim dá věřit. Královna umírá královsky důstojně (ač ten střih je podivný a oko divákovo nevěří, že odběhla umírat o patrno níž, když evidentně jsou to schody, které byly v předchozím záběru v pozadí), ale i tak zůstala i ve smrti královnou, kdežto zrádce byl zrádcem.(2.8.2015)

  • Finskej
    *

    O něco lepší než první adaptace http://www.csfd.cz/film/284604-zlata-panna/komentare/, ovšem zjevná zakomplexovanost a hysteričnost princova činí z toho stále obtížně nestravitelný kousek. Člověk pochopí, že pohádkovými postavami musí občas cloumat vášně, ale někdy se to přehání.(28.12.2015)

  • Mouzon
    *****

    Jeden z nejmelancholičtějších českých filmů vůbec (nejen v rámci svého žánru, ale i obecně). Nerad bych vyvozoval mylné závěry, ale mám pocit, že se podobně atmosférickým snímkům u nás moc nedá. Už Hřebejkovy PELÍŠKY nahrazovaly průzračnou melancholii hořko-sladkým retro stylem, který ale nemůže melancholické nálady nikdy dosáhnout, jelikož se bojí tnout do živého. Melancholie SNU O KRÁSNÉ PANNĚ se odkrývá v místech, kde dochází ke střetu reality a snu, ale paradoxně je daleko živější, jde víc "na dřeň", nemá strach ukázat život, jaký skutečně je, vizi a deziluzi. Uprostřed těchto třecích ploch se někdy ocitne každý z nás - a v tom je pravdivost tohoto filmu. SEN O KRÁSNÉ PANNĚ má i jinou hodnotu než tu pohádkovou. Je to poetická kvalita, smutek, hodně obrazových kompozic (jež upomínají na plátna starých mistrů - což se v rámci české kinematografie neděje už vůbec!).(12.1.2012)

  • - Při natáčeni devatenáctiletá Mária Podhradská (Mahulena) přiznala, že polibek od Jana Čenského (princ) ve filmu byl jejím prvním polibkem. (IZFNP)

  • - Natáční probíhalo na hradech Pernštejn, Bítov a Buchlov, v zámeckých zahradách v Buchlovicích a Lednici a na Pavlovských vrších. (M-arta)

  • - Jana Čenského (princ) a Ondřeje Pavelku (Petr) při natáčení scény v kopcích pokousali paraziti, oba herci pak museli vyhledat pomoc kožního lékaře. (IZFNP)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace