• fragre
    ***

    Povídky - Polykač třešní, Set, Bubny. No ve srovnání s tím, co už tehdy natočili Forman, Vláčil, Schorm, Kadár & Klos či Chytilová je to jistě velmi slabé, děj vlastně nijaký, občas to nudí, občas je to trapné, občas to loudí úsměv (třeba když Pavel Sedláček, Viktor Sodoma, Ladislav Potměšil & spol. hrají prosté trampy a namísto překližkových kytar s vypálenou palmou či namalovaným kovbojem, které by se tak daly u dobových trampů čekat, mají bezvadné gibsony na kterých hrají podivnou pop-bigbítovou představu o trampské muzice). Občas film trochu zachraňuje hudba, leč ne vždy. Ovšem kamera kouzlí. Některé záběry jsou nádherné, někdy až abstraktní, někdy nádherně absurdní (anděl na mopedu). Nejhezčí jsou z tohoto pohledu úvodní titulky a první povídka, která má děje nejméně, takže kameraman měl volné pole působnosti. Na tento film se dá dívat jen jako na působivý vizuál, a to ještě nejlépe okem nostalgika, nikoliv však jako na regulérní film. Hodně slabé 3*.(14.12.2014)

  • Pitryx
    odpad!

    Někde jsem si přečetl, že je v tomto filmu hezká hudba, a tak jsem jej chtěl vidět. Už první skladba u titulků mi rvala uši. Tohle není můj šálek kávy. A tyto pazvuky trvaly přes pět minut. Nu a pak celu první povídku. Druhá byla o trempířích, takže jsem se domníval, že to snad bude lepší. Nebylo. Jen první písnička nebyla nejhorší. Pak koukáme na panáčka, a do toho něco co se hudbě podobá. I když už ne tak odporné jako první půl hodiny, přece jen mám o hudbě jiné představy. A o filmu také. I v této povídce je však divák nucen poslouchat pazvuky v pozadí. Třetí veledílo tomu nasazuje korunu a je hanba o něm psát. U mne asi nejhorší hudební film, který jsem kdy viděl.(9.9.2019)

  • MickeyStuma
    ****

    Mládí, jazz, abstraktní situace, výborná kamera, ohromná civilnost a převážně obrazové vyprávění. Nová vlna v ryzí podobě sahající po uměleckém ztvárnění dění všedního dne z oblasti mládeže a touhy po hudbě. Že je to zrovna jazz není náhodou. Snímek je i na dnešní dobu pro mnohé velmi těžkopádný, neboť taková tvorba není v naší kinematografii zrovna obvyklá, a tak svým způsobem nadchne jen opravdu zasvěcené.(8.8.2015)

  • honajz
    ***

    Hodně, ale fakt hodně zvláštní film. Taková pražská lynchovina. Film sestává ze tří povídek - Polykač třešní (70 %), Set (30 %) a Bubny (60 %). Vlastně ještě z velmi dlouhých úvodních titulků, kde jsem té jazzové muzice nějak nemohl přijít na chuť. Film má naprosto skvělou kameru a podmanivou atmosféru. Využívá maximálně kouzla Prahy, když ještě nějaké kouzlo měla. Je úžasné dívat se na místa dnes zaplavená turisty, reklamou a mnoha parkujícími auty, jak vypadala prostorně a - kouzelně. Pobavil mě záběr na hospodu U zlatého tygra. Ošuntělá pivnice, o kterou by si Japonci nohy neotřeli. A hle, uteklo pár let a je z toho turistická atrakce, a ne normální hospoda. Jako z většiny Prahy. Strašně divně a neústrojně je zde použita hudba a písničky - někdy se to hodí, jindy ruší, ale celkově to jen posiluje podivný, nejasný pocit z tohoto filmu. Až snový, často hodně snový. Přitom jednotlivé povídky děj mají, ne že ne, a dokonce uzavřený. Jenom druhá povídka měla končit ve 45. minutě, hned, jak sundají síť. Všechny ty scény ve vlaku a s masopustem jsou násilné a na nic, jako by bylo potřeba něco připsat, aby byl film delší. Ony příběhy jsou ale podávány nikoliv chronologicky, ale výseky ze života. Důležitými výseky, takže divák neztratí kontinuitu. A když se dobře dívá, uvidí v cameo rolích množství známých zpěváků - třeba Eva Pilarová jen sedí za výlohou v kavárně s někým u stolu, když jdou holky okolo. Jirka Wimmer tady udělá snad svůj první filmový fór. Naprosto skvělou roli zde má pan Šmeral. A mladičký Kostka si žel moc nezahrál. Ale zase jsme viděli v hraném filmu kousek loutkového. Příjemně mne překvapila herecká účast zpěvačky Yvetty Simonové - hraje dobře a ta závěrečná jízda autem přes Braník do Chuchle je dokonalá herecky, kamerou, výpovědí. Některé sny se prostě koupit nedají. Vlastně ty tři povídky mají svá témata a klidně se mohly jmenovat Láska, Smrt a Sny (myšleno životní). A dobrý je i výběr mladých hereček, jedna mi připomněla mou sedmnáctiletou lásku Hanku, v dobrém. Nakonec se mi ten film vlastně zvláštním způsobem líbil.(19.10.2019)

  • Flakotaso
    ***

    Dějově naprosto vyprázdněný film, minimum dialogů, nedivím se, že to tady většina lidí nedokázala strávit :). Navíc je tady naprosto unikátní Milotova kamera, který na širokoúhlém formátu tvoří zcela abstraktní a odvázané obrazové kompozice a k tomu množství jazzu, naštěstí žádný dobový pop nebo country, jak tvrdí Březina v Lexikonu českého filmu (ano, odtud jsou všechny ty zcestné tzv. "oficiální texty distributora" na ČSFD). Samozřejmě to nemá takovou lehkost a atmosféru jako ostatní šedesátková díla, popravdě je to občas docela křečovité v tom, jak si Ivo Novák hraje na těžce avantgardního režiséra, ale špatný film to rozhodně není - formálně rozhodně ne, ale děj tady, jak už bylo řečeno, opravdu nečekejte.(15.1.2014)

  • - Film bol natáčaný v Prahe a okolí. (dyfur)