Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Něčím mě tento snímek prostě upoutal hned v kině a od té doby jsem si ho již několikrát zopakoval pro osvěžení paměti. Nejvíce bych zde vyzdvihl asi grafiku a vůbec to ponuré prostředí, do kterého je film zasazen, do té doby jsem se s ničím podobným nesetkal, opravdu zdařile depresívní vykreslení Paříže. Taktéž mě uchvátil styl kamery, který je vytvářen stylem jakoby "go-pro". Možná lehce předvídatelný, možná v mnohých ohledech nedotažený, ale kulisy,kostýmy,napětí a herecký výkony, klobouk dolů - můj asi vůbec nejoblíbenější francouzský film moderní doby...............moje hodnocení = 8,5 z 10. ()

Alf 

všechny recenze uživatele

pár výtvarně pěkných scén, ale jinak klasický francouzský pokus jak bojovat s "hollywoodským nevkusem" nevkusem ještě větším, ale hezky vlastenecky, únavné "nezvyklé" nájezdy kamery postavám až do žaludku, rychlý střih místo herecké akce, závěrečný souboj zloducha s dobruchem jsem musel díky převinutí videokazety trochu zkrátit, tak byl - i když plný pohybu - nudný a statický. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Francouzská produkce posledních deseti let má utkvělou obscesi dohnat a předehnat produkci velkých amerických filmových studií a po technické stránce se jí to přinejmenším částečně daří. Fantom Paříže je toho typickým příkladem. Je to originální, s dynamickou kamerou, divokým střihem a zajímavou hudbou. Z filmového hlediska zajímavý snímek, kde vyniknou nápadité trikové sekvence, velké detailní záběry a výborné herecké výkony. Jenže co naplat, scénář je slabý a nelogický. Přestože filmu nelze upřít atmosféru a barevnou kompozici, vzhledem k výše uvedenému scénáři nemohu dát čtyři hvězdičky. Celkový dojem: 65 %. Typický příklad filmu, kde je důležitější, jak je to natočeno, než o čem to je. ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Kdysi v kině to pro nás ve 12. letech byl naprostý nářez. V tomhle věku vidí člověk filmy úplně jinak. Stačila mi tenkrát temná Paříž, vrah v masce, překvapivá pointa a nabušený Depardieu. To jsou taky hlavní plusy který sem viděl i dnes, ale ta kamera je šílená, styl vyprávění a vůbec prvních 45 minut je slušný filmařský bizár. Dneska ve 30. letech bych ocenil temný thriller točený klidnou kamerou a ne experimentální mišmaš. Tak dlouho jsem tenhle film neviděl. Občas si to bere to nejlepší z tématu předrevoluční Francie, temnoty, vražd a výtečného zabijáka a občas to vypadá jak mexická telenovela kterou točí rumunský režisér na kolumbijském kokainu. Skoro neuvěřitelné, že něco takového šlo tenkrát do kin jako velký hit. Byly jsme unesený když jsme šli z kina. Stáhnul bych hodnocení z pěti na tři, ale ty čtyři tomu dám. Hlavně ta čistě detektivní půl hodina na závěr tomu zvedne laťku. Tam už se Pitof vysral na úchylné barvičky a jede jen hnus a špínu. Mít tenhle zapomenutý klenot normální kameru, možná by se stal i kultovním. Pitof by teď nemusel prodávat v elektru iPhony přistěhovalcům. Nebo kde je mu vůbec konec.70%. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Do role fantoma byl původně obsazen Daniel Auteuil, nakonec byl ale nucen odejít kvůli problémům s rozvrhem, když bylo natáčení filmu posunuto. (HappySmile)

Reklama

Reklama