Režie:
PitofHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Guillaume Canet, Inés Sastre, André Dussollier, Edith Scob, Moussa Maaskri, Isabelle Renauld, Elsa Kikoïne, Dominique Zardi (více)Obsahy(1)
Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (268)
Je to fakt něco jinýho, když film vidíte v kině anebo v televizi nebo ještě hůře na počítači. Já jsem tento snímek viděl i v kině, televizi i na počítači a viděl jsem znatelný rozdíl ve všech třech zhlédnutích této legendy francouzské kriminalistiky. Zaprvé je to natočeno takovým divným stylem, což asi bude tou digitální kamerou, kterou se to natáčelo. Zadruhé hlavní vyšetřovatel Vidocq a jeho poskok nejsou fiktivní postavy, ale skuteční lidé, kteří se vyskytovali v této době francouzských dějin. Vidocq byl skutečný zločinec, který v průběhu svého života přehodnotil své cíle a stal se jedním z nejlepších detektivů své doby a dokonce založil první detektivní agenturu ve Francii ze které později vzniklo slavné Sureté. Ze života této reálné postavy prý později čerpal i slavný spisovatel Sir Arthur Conan Doyle při psaní svých příběhů o fiktivním detektivovi Sherlocku Holmesovi. Za třetí to má takovou pohádkovohororovou atmosféru s animovaným pozadím, které se postupně střídá s normálním pozadím. Připadá mi, že mimo pár vyjímek je ve flmu skoro pořád zataženo, což přidává filmu větší tajuplnost. Příběh je dobře propletený a originální a určitě né jasně čitelný už od začátku, jak jsem pochopil, že někteří diváci, co zde píší recenze už od začátku věděli, kdo je vrah? Cha, Cha, to nebudu komentovat. Ale hlavně na co bych málem zapomněl je opět vynikající výkon Gerarda Depardieuea, ale i dalších představitelů v tomto temném příběhu, který se mi libíl a dávám mu něco přes 80%. ()
No...Mohl být fakt skvělý, ten styl kamery je vážně zajímavý. Ale myslím, že zajímavější by bylo držet se reality. To, že je fantom jakýsi duch, sráží film minimálně o polovinu, kdy vezmeme v potaz, jak "realisticky" se to tváří. Krom toho Gerarda nemusím, takže se do hodnocení promítá i osobní nesympatie. Navíc celková chaotičnost a neucelenost, která na mě působila, taky dělá své. ()
Detektívka, ktorá má pôsobivý vizuál a ponúka nám nahliadnutie do temnej éry francúzka. Tento film má kopec nedostatkov. Môžme začať určitou prehnanosťou v deji, snaží sa byť niečim čím nie je, Depardieu začína upadať a jeho herecký výkon je dosť strnulý a aj keď viem že Pitof je francúzky Cohen musím uznať že aspoň s týmto filmom dokázal ako tak zaujať. Teda aspoň mňa. Pretože aj napriek všetkej svojej kvázi umeleckosti a dokonalosti diela skĺzava do určitej fázi tuposti čo z neho robí film, ktorého jediným účelom je skrátka vypnúť a nechať sa unášať tou atmosférou alebo to dáko pretrpieť, lebo zase ak sa na to pozerám zo strany nezaujatého diváka fantóm lúvru je väčšia, tupšia, debilnejšia a umeleckejšia sračka, ktorej môže zdatne konkurovať film na plný plyn. inak sa dá povedať že som to pretrpel, aj užil, vychutnal aj sa k tomu vrátim a keď pre nič iné tak aspoň preto aby som mal film ktorý začal potápať kariéru Gérarda. Ja viem že je to nemoralistické ale aj také filmy musia byť. Nie? ()
Otras. Depardieuovi viac sedia komediálne role alebo drámy. Jedna hviezdička je len s prihliadnutím na experimentálnu kameru a výtvarné stvárnenie. Hoci prílišné experimentovanie, celkovo veľmi divný scenár a réžia spolu s nepresvedčivosťou a umelou snahou o mysterióznosť tvoria celkom služný chaos. ()
Jean Christophe Grangé se stává francouzským Thomasem Harrisem (pokud to někdo neví, Harris je autor Mlčení Jehňátek;)). Takhle syrový a "zlý" obraz Paříže roku 1830 jsem ještě neviděl, ale přitom jsou některé scény neskutečně působivé a svým způsobem i krásné. A ta Alchymistova maska...skvělé. A totéž platí o hudební stránce - hudba od Bruna Coulaise skvěle dokresluje atmosféru a zdůrazňovat kvality Apocalypticy (ve Vidocqvi jejich Hope Vol. 2) by bylo nošením dříví do lesa. BTW nevíte někdo kdy asi vzniklo La Savate?:) ()
Galerie (27)
Photo © Studio Canal

Zajímavosti (6)
- Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
- Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
- Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
Reklama