poster

Fantom Paříže

  • Francie

    Vidocq

  • Slovensko

    Fantóm Paríža

Krimi / Drama / Thriller / Akční

Francie, 2001, 100 min

  • Malarkey
    ****

    Stylovější film za poslední dekádu těžko budu hledat. Pitof si s tím tak hezky pohrál, že hodně těžko najdu něco, co by dokázalo překonat tak zvláštně a galantně natočený film jako je Fantom Paříže. Digitální kamerou natočil totiž relativně průměrný příběh Vidocqa, detektiva, který se proplétá zkaženou Paříží. Titulní píseň k tomu všemu udělala Apocalyptica (Hope vol. 2) a to si je musím pochválit, protože ta píseň je možná tou nejlepší, kterou kdy vůbec udělali. Tu atmosféru v té hudbě totiž dokonale vystihují a hlavně prokazují, že na ní jsou experti, originalita si neklade meze. V tomto filmu rozhodně ne. Dle mého by si zasloužil daleko lepší hodnocení. Koukám, že u zdejších profíků si odsloužil jednohvězdičkovou maximálně dvouhvězdičkovou dardu. Já jsem s ním naprosto spokojen. Příběh ubíhá, na svojí průměrnost je perfektně zpracován. Lidské emoce jsou divákovi tak blízko, že blíž už ani být nemůžou. Nikdy jsem podobný film neviděl, takže další plus, které tomuto filmu rozhodně nikdo zapřít nemůže. Fantom Paříže je nejzajímavějším počinem, co jsme mohl vidět. Důležité je, že na něj jen tak nezapomenu a rád si ho opět pustím, ačkoliv je to detektivka. Ta většinou jednou stačí, ale u této se nedokážu na jedno shlédnutí nabažit. Film podporován takovou skvostnou muzikou se prostě nesmí přehlížet :)(26.6.2008)

  • asinus
    *****

    Jako, mně je jasný, že tohle neni film na pětku, ale když jsem na tom byl asi dvanáctiletý v kině, hlouběji netknutý filmovým šílenstvím a "neznalý poměrů", totálně mě to dostalo a závěr mě překvapil. Když se na to podívám teď vidím toho moc, k dokonalosti to má daleko, ale přesto mám ten film rád a baví mě jako málokterý jiný.(21.2.2007)

  • Jeanne
    ****

    Jednoduchostí vlastní zápletky by se dal zařadit do kategorie televizních filmů, ale výtvarnou stránkou překračuje rámec všeho! Sladěním barev, netradičními záběry má něco společného s Amélií z Montmartru, tím rozhodně nemyslím nic špatného. Dvě scény se mi maximálně vryly do paměti: zabití bleskem v rozkvetlé zahradě na pozadí temné oblohy. Nádhera! A potom impresionistický obraz ženských postav v černých šatech před bílým prádelm na zelené louce a nad tím kontrastní modř nebes! Díky těmto scénám jsou okamžiky z "filmu o pátrání po vrahovi" divákovi úžasným zákuskem a vlastně objektem ke kontemplaci – té činnosti, kdy subjekt (divák) pozoruje objekt (dílo) a toto vnímání jej zcela naplňuje! Navíc je tam zmínka o bitvě u Slavkova (aby ne, když se jedná o Paříž, 1830)! Poslední skladbu ze soundtracku proste miluju!(5.11.2003)

  • kingik
    ***

    Tohle nebylo k zahození. Depardieu v hlavní roli odvádí schopný herecký výkon a režisér Pitof opět předvádí vynikající převedení látky do atraktivní vizuální podoby. Jen příběh o maskovaném vrahovi je občas slabší, a některé momenty v něm jsou poněkud archaické a nechtěně komické. Myslím, že být k dispozici režisér bez vizuálního citu, tak by to dopadlo mizerně. Takhle se z toho vyždímal comicsově laděný film, který se dá vidět, ale spíše jen jednou. 60%(20.12.2011)

  • Enšpígl
    ***

    Vidět všechny filmy ve kterých hraje Gérard Depradieu, to je koníček na dva životy. Nicméně koníček je to zajímavý, protože člověk naráží na roztodivné kousky, jako třeba tady na Fantoma Paříže. Určitě by filmu prospěla normální, klidná kamera, zvýraznila by ponurost a temnost příběhu mnohem líp. Film staví spíš na vizualitě než na příběhu a to je hlavní kámen úrazu. Chtěl jsem se moc bát, chtěl jsem napětím až do poslední sekundy ani nedýchat, ale víc jsem se bál i o propisovačky v blízkosti Václava Klause než u tohohle filmu. Je to škoda, protože film v sobě potencionál má, jen ho nesmí dělat blázen posedlej vizuálnem, ale blázen posedlej příběhem.(9.1.2012)

  • - Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

  • - Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)

  • - První film, který byl natáčen na novou kameru Sony digital 1080p 24 fps (rok před filmem Star Wars: Epizoda II - Klony útočí). (HappySmile)