poster

Fantom Paříže

  • Francie

    Vidocq

  • Slovensko

    Fantóm Paríža

Krimi / Drama / Thriller / Akční

Francie, 2001, 100 min

  • fantoci
    *****

    Když jsem viděl Gerrarda jak v tomhle filmu vypadá a slyšel že tam dělá kung-gu či co musel jsem se smát ale smích mě brzo přešel protože tenhle film je všechno jen ne k smíchu. Je napnutý od začátku do konce a nenechá vás vydechnout ani na chvíli a nejkrásnější je že do konce nevíte kdo je Fantom a hlavně že Depardieu tam nehraje jen takový štěk ale nejdůležitější roli. Kdyby se dávali ceny za nejkratší a přitom nejdůležitěší roli mohl by klidně aspirovat na titul. Tanhle film mohu jen doporučit protože mě vtáhl do děje tak silně že sem litoval že není o hodinu delší.(13.9.2005)

  • Enšpígl
    ***

    Vidět všechny filmy ve kterých hraje Gérard Depradieu, to je koníček na dva životy. Nicméně koníček je to zajímavý, protože člověk naráží na roztodivné kousky, jako třeba tady na Fantoma Paříže. Určitě by filmu prospěla normální, klidná kamera, zvýraznila by ponurost a temnost příběhu mnohem líp. Film staví spíš na vizualitě než na příběhu a to je hlavní kámen úrazu. Chtěl jsem se moc bát, chtěl jsem napětím až do poslední sekundy ani nedýchat, ale víc jsem se bál i o propisovačky v blízkosti Václava Klause než u tohohle filmu. Je to škoda, protože film v sobě potencionál má, jen ho nesmí dělat blázen posedlej vizuálnem, ale blázen posedlej příběhem.(9.1.2012)

  • akisha
    ***

    Vizuál je tady všechno. Pomiňme, že Gérardovi co se týče rolí akčních detektivů odzvonilo a jako vytučnělý méďa béďa se potácí ze scény do scény a vůbec mu člověk nemůže věřit, že by vydržel aspoň 1 minutu souboje s fantomem. Paříž jak jí milujeme - špinavá, hnusná a plná odporných upocených úchyláků. Záběry rybím okem na ohyzdné ksichty humusných pošuků smíchaný s perfektním zobrazením fantoma a jeho schopností - což je hlavní pilíř filmu, vyšetřování je tam jen proto, aby film měl nějakej dopředu posouvanej děj. Druhým kladem je charizmatická a krásná femme fatale Inés Sastre a ta její piha na rtu. Prostě vykašlat se na scénář, co je poněkud mimo a i na konec, co je poněkud mimo ještě o trochu víc a jen si vychutnat perfektní vizuální zpracování, filtry, hudbu a zvukové efekty a krásně hustou a temnou atmosféru. Pitofův vrchol, co nepřekonal.(12.4.2015)

  • PALINO
    ***

    Pitof sa rozhodol natočiť Fantóma na digitálnu kameru, čo mu umožnilo naplno využiť jeho nepochybné vizuálne cítenie. Zobrazenie Paríža roku 1830 v spojení s pekne kolorovanou oblohou to len dokazuje. Najlepším momentom filmu sú ale scény súboja medzi Vidocqom a Alchymistom, ktoré sa Vám svojou pôsobivosťou najviac zapíšu do pamäte. Veľkou a podstatnou slabinou filmu ale je, že nemá hlavného hrdinu, s ktorým by sme sa mohli stotožniť a sympatizovať. G. Depardieu je síce fajn, no vystupuje iba v niekoľkých (zato podstatných) scénach filmu.(21.5.2004)

  • Valentin
    ****

    Neuvěřitelné vizuální ztvárnění (a to jsem zvyklý, že francouzské filmy mají vždy tak o 50% více barev). Některé scény jsou téměř pohádkově neskutečné. Příběh je dobře podaný a na konci jsem opravdu nevěděl, kdo je ten zlý záporňák... to se mi u většiny "tajemné" americké produkce nestává, tam to vím po pěti minutách filmu. Jediné, co lze filmu vytknout je Gérard Depardieu v akčních scénách.(2.6.2010)

  • - Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)

  • - Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

  • - Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace