poster

Fantom Paříže

  • Francie

    Vidocq

  • Slovensko

    Fantóm Paríža

Krimi / Drama / Thriller / Akční

Francie, 2001, 100 min

  • Renton
    ****

    Scénář: Pitof, Jean-Christophe Grangé .. Scénář je sice dosti úsměvný, ale výsledek je velice zajímavá detektivní podívaná s fajnovým vizuálem (aby ne, když je Pitof profík přes obrazové efekty). A pro Paříž mám slabost!(22.3.2005)

  • Davson
    odpad!

    Že prý je to výborná detektivka. No, tak to si zrovna nemyslím, spíš nějaká fantasmagorie. Fantóm si nasadí masku, která pohltí kulky a předvádí kung-fu... co to sakra..? Co mě však nejvíc vytočila a kvůli čemu dávám odpad!, je kamera. Tady se někdo snažil o výjimečnou obrazovou podívanou a místo toho nám naservíroval otřesnou směsicí různorodých záběrů, ve kterých aby se čert vyznal. Humus.(29.5.2004)

  • Subjektiv
    ***

    Vidocq, pro někoho možná vybájená legenda, ve skutečnosti však historická postava - bývalý zločinec, který stál u zrodu Sureté, policista s kontroverzními metodami. Inspiroval mnoho umělců. Huga při psaní Bídníků. Moskalyk si jej vybral do prvního dílu jeho seriálu "Dobrodružství kriminalistiky". Dostal se i do žánru pokleslého, jako v tomto filmu. Jistě, fabule tohoto filmu je tak banální, předvídatelná a naivně hloupoučká, jak jen fabule může být. Také je v ní několik rozporů. Jenže výtvarné zpracování tento počin staví vysoko nad kategorii "propadák". Nádherné výrazné kontrasty - černé mraky a modré nebe, květinový záhon a hořící postava atd. atd. Temnota revoluční Paříže, groteskní obličeje, hampejzy... Který retro komixový film kdy měl tak podmanivou atmosféru? Žádný či málokterý. Navíc mě těší, že Vidocq se vyhýbá hloupému patosu, který je tak častý v amerických adaptacích. Nesnaží se dojmout, moralizovat ani poučit. Ví, že to neumí a chce jen jednoduše bavit. A to mu vcelku jde. V technickém zpracování selhává výrazněji snad jen v soubojových scénách, které jsou sestříhány s vysokou frekvencí a chaoticky - jednotlivé záběry na sebe pramálo navazují. Vzato kolem a kolem v průměru jde o průměr, ač složený z extrémních ingrediencí.(28.8.2008)

  • Enšpígl
    ***

    Vidět všechny filmy ve kterých hraje Gérard Depradieu, to je koníček na dva životy. Nicméně koníček je to zajímavý, protože člověk naráží na roztodivné kousky, jako třeba tady na Fantoma Paříže. Určitě by filmu prospěla normální, klidná kamera, zvýraznila by ponurost a temnost příběhu mnohem líp. Film staví spíš na vizualitě než na příběhu a to je hlavní kámen úrazu. Chtěl jsem se moc bát, chtěl jsem napětím až do poslední sekundy ani nedýchat, ale víc jsem se bál i o propisovačky v blízkosti Václava Klause než u tohohle filmu. Je to škoda, protože film v sobě potencionál má, jen ho nesmí dělat blázen posedlej vizuálnem, ale blázen posedlej příběhem.(9.1.2012)

  • rounen
    **

    Toho kameramana bych odstřelil na místě... tak nepřehledné scény a prostředí už jsem teda dlouho nezažil... k vůli kameramanovi jsem musel poslat film k zemi, pač ten film totálně zpackal... mohlo to být solidní drama - krimi, na způsob Havran (2012), ale bohužel nebyl... scénář byl dobrej, ale chyběl tomu jiný rejža a celkový jeho tým (hlavně kameraman)...(29.12.2012)

  • - Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)

  • - Do role fantoma byl původně obsazen Daniel Auteuil, nakonec byl ale nucen odejít kvůli problémům s rozvrhem, když bylo natáčení filmu posunuto. (HappySmile)

  • - Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)