Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (271)

Turiec 

všechny recenze uživatele

Otras. Depardieuovi viac sedia komediálne role alebo drámy. Jedna hviezdička je len s prihliadnutím na experimentálnu kameru a výtvarné stvárnenie. Hoci prílišné experimentovanie, celkovo veľmi divný scenár a réžia spolu s nepresvedčivosťou a umelou snahou o mysterióznosť tvoria celkom služný chaos. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nepochopil toho povyku kolem filmu. Je to laciná slátanina, kterou rychle Frantíci uvařili, jen aby byli první, kdo použijí digitální kameru. O.k. byli jste první. A co z toho. Občas to zaujme nadupanou atmosférou i opravdu originálními a zajímavými triky. Ale nenechte se hned zlákat a oklamat. Jindy jsou totiž záběry a různé kompozice naprosto otřesné. Jo a je to nuda a děs k posrání. A chválu si ten film může posbírat kde chce...Na pravdě (kterou mám) tím stejně nic nezmění. Pitof je skutečný nýmand. Můj vůbec první film v životě, u kterýho sem měl nutkání odejít z kina. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Vidět všechny filmy ve kterých hraje Gérard Depradieu, to je koníček na dva životy. Nicméně koníček je to zajímavý, protože člověk naráží na roztodivné kousky, jako třeba tady na Fantoma Paříže. Určitě by filmu prospěla normální, klidná kamera, zvýraznila by ponurost a temnost příběhu mnohem líp. Film staví spíš na vizualitě než na příběhu a to je hlavní kámen úrazu. Chtěl jsem se moc bát, chtěl jsem napětím až do poslední sekundy ani nedýchat, ale víc jsem se bál i o propisovačky v blízkosti Václava Klause než u tohohle filmu. Je to škoda, protože film v sobě potencionál má, jen ho nesmí dělat blázen posedlej vizuálnem, ale blázen posedlej příběhem. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle nebylo k zahození. Depardieu v hlavní roli odvádí schopný herecký výkon a režisér Pitof opět předvádí vynikající převedení látky do atraktivní vizuální podoby. Jen příběh o maskovaném vrahovi je občas slabší, a některé momenty v něm jsou poněkud archaické a nechtěně komické. Myslím, že být k dispozici režisér bez vizuálního citu, tak by to dopadlo mizerně. Takhle se z toho vyždímal comicsově laděný film, který se dá vidět, ale spíše jen jednou. 60% ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Až moc přebarvičkované, přestylizované, komiksově laděné a ty neustálé blízké detaily mi lezly co chvíli na nervy. A ne, nepůsobilo to ozvláštňujícím dojmem. Otylý Depardieu se v několika scénách pokouší působit jako rváč a jednou si střihne dokonce kung fu kop! Jak směšné. Nemít to takovou kadenci střihu, bude to vyloženě trapné. Jinak to temné ladění, v podstatě sci-fi příběh (ačkoliv tady na ČSFD ten žánr uveden není - správně by tam mělo být historická krimi se sci-fi prvkem) a pár drobností vzdáleně připomínajících Jeuneta, od kterého si nejspíš Pitof vzal mustr, to docela ušlo, ale jinak je to navoněná předražená bída. Včetně naprosto nelogického příběhu, který se závěrečným odhalením naprosto přestane dávat zpětně smysl, ale nechci spoilerovat. Vidět znovu to rozhodně nemusím. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)

Reklama

Reklama