Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byli jsme best in covid? Kdo měl plán: lidstvo, nebo virus? Filmový štáb Víta Klusáka (V síti) a Mariky Pecháčkové se na jaře 2020 vydal do prázdných ulic a dva roky sledoval reakce české společnosti na pandemii covid-19 v odrazu vládních nařízení. V dokumentární tragikomedii Velké nic tvůrci nasbírali silné příběhy lidí z různých oblastí, zachytili bizarní obrazy krize a vytvořili tak absurdně úsměvnou zprávu o naší společnosti. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (116)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Vůbec jsem se na tenhle dokument nechtěl koukat, protože kdykoliv slyšim slova jako covid, očkování, testování, opatření, rouška, respirátor, konspirátor a podobně, tak se ve mně vaří krev. Vůbec nemám chuť si tu dobu, kdy se Babiš pasoval do role diktátora a společně s blbečkem v červený mikině nám zavedli skoro na 2 roky koronavirní džihád, připomínat. Ale z nějakýho masochismu jsem se nakonec na dokument podíval. Dneska už se člověk tomu i zasměje, když třeba sleduje záběr na nudisty v rouškách. Nebo jsem se musel smát, když tam nějaký krávy smrtelně vážně prohlašujou, že zachraňujou svět tim, že šijou roušky. Teď to je k smíchu, ale tenkrát vás přesně tenhle typ lidí napomínal někde v obchodě, že nenosíte roušku. Jinak ze strany opačnýho tábora si museli vybrat zrovna Peterkovou, aby to jako vypadalo, že odpůrci opatření jsou úplný magoři a dezoláti. Ale další roky nakonec ukázaly, že tzv. dezoláti měli v hodně věcech pravdu. Jinak já jsem opatření nedodržoval, účastnil jsem se i několika dezolátských protestů a očkovat jsem se samozřejmě nenechal. Zajímavý je, že v letech 2020 a 2021 mi za to lidi nadávali a přáli mi, abych chcípnul na covid. V roce 2023 mi každej tvrdí, že se choval úplně stejně. Jinak nevim, za co tady dávat hvězdy. Snad hvězdu za toho vožralýho bezďáka, co se někde na ulici válel po zemi, ale problém byl v tom, že mu během toho válení v hovnech spadla z xichtu rouška. ()

Garson odpad!

všechny recenze uživatele

Název dokumentu VELKÉ NIC přesně vystihuje vypovídající hodnotu tohoto braku.Než se důkladněji rozepíšu o tomto dokumentu a všeobecně o covidu tak bych chtěl pogratulovat všem lidem,kteří se stejně jako já nenechali v covidové době zlomit tou uměle vyvolanou hysterií a stejně jako já odmítli očkování navzdory vyhrožování ze strany vlády o dopadech pro neočkované.Tak a teď zpátky k tomu filmovému braku ve kterém divák v černobílé barvě neuvidí nic zajímavého jen nějaké lékaře,jejich polomrtvé pacienty,bílé kříže na žulovém náměstí,ženy šijící roušky,operní zpěvačku vybalující zboží v Penny marketu a také kupodivu pošahanou aktivistku Janu Peterkovou,která ta svá "moudra" vykřikuje i v dnešní době na různých demonstracích.Tento dokument je prostě vyroben na zakázku,něco jako reklamní spoty financované z fondů Evropské unie tedy bez vypovídající hodnoty.Přežili jsme covidovou dobu s nasazenými rouškami a je jedno jestli to bylo v práci,na ulici,v autobuse nebo někde jinde.Nebyla to snadná doba a proto velká část republiky háže vinu na Babišovu vládu což jim nemám za zlé,ale na druhou stranu boj s covidem bylo prostě něco nového a nikdo nevěděl co má dělat,jak se zachovat a jaká opatření uvést do praxe.Teď je září 2023 a opět se začíná strašit covidem i když nikdo už nevěří,že by se mohla opět opakovat ta dvouletá bezmocnost.Máme sice jinou vládu než v covidové době,ale také to není žádná výhra a ta beznaděj v lepší budoucnost pokračuje dál.Fiala nás dokázal mnohem více zatlačit dolů než Babiš a to tím,že nás odstřihl od levného kvalitního ruského plynu(brzy i od ruské ropy),zadlužil naší republiku na věčné časy,ale především nás postavil bez našeho souhlasu po boku fašistické Ukrajiny a díky těmto destruktivním krokům nám všem sebral nárok na důstojnou existenci v České republice.Další volby už Fiala nevyhraje,ale kdo po něm uklidí ten nepořádek?Úpadek České republiky se děje na etapy,je rozdělen na několik částí a covid byl pouze ten mezičas kdy zlo předalo žezlo ještě většímu zlu! ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

stále ještě celkem aktuální, přesto působící jako něco extrémně vzdáleného (na čemž má velký podíl černobílá kamera). Pozorující a nekomentující Vít Klusák přináší nad očekávání sympatické ohlédnutí za dobou na kterou by hodně lidí velmi rádo zapomnělo a i když tady chybí poselství, funguje to až překvapivě dobře. Dokonce i Peterková tady působí jen jako částečný debil (ten úplný se z ní nejspíš stal až potom) a dokonce by se s ní dalo i v něčem souhlasit, což je to poslední co bych od Klusákova dokumentu očekával...65% ()

FilmysMartym 

všechny recenze uživatele

Doba covidová jistým způsobem poznamenala každého z nás a z dnešního pohledu to byl prostě bizár. Tento dokument skvěle zprostředkovává pohledy několika odlišných lidí vždy velice zajímavým způsobem. Kombinuje momenty radosti i smutku a moc dobře je vyvažuje po trvání celého filmu. Z filmařského hlediska je Velké NIC výborná práce, za mě moc povedený střih, kvalitní práce s kamerou, protože některé záběry byly doopravdy perfektní! A černobílý formát sedl tomuto dokumentu jak p**** na hrnec. Celé kino se skoro pořád smálo a není vůbec divu vzhledem k tak skvěle zpracovanému tématu. Myslím si, že vidět Velké NIC alespoň 1x za život je povinností každého Čecha. Čechy Čechům! :D ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Poměrně trefná a překvapivě ne úplně zábavná mozaika doby, kdy se svět zastavil a lidstvo zešílelo. Vít Klusák společně s Marikou Pecháčkovou zvolili originální černobílý formát, který všemu dodává dost osobité kouzlo a specifickou atmosféru a velmi správně se rozhodli, že politiku nechají úplně stranou a budou se věnovat jen dopadům na obyčejné lidi. Nejsilnější jsou rozhodně záběry prázdné Prahy beze slov, které výborně ilustrují tehdejší situaci a absurditu doby a samy o sobě jsou hodně působivé, protože takhle je drtivá většina národa viděla asi poprvé v životě. Snímek asi nemá úplně držet pohromadě a jakýmsi pojítkem jsou tři výraznější postavy, které pochází z úplně jiného světa a každá má svůj pohled na svět. Zatímco u jednoho z prvních pacientů, který touží jen po tom vrátit se domů z nemocnice, a u operní pěvkyně, která trpí u poslechu hudby v supermarketu, jde o docela laskavé a mnohdy tragikomické zpovědi, u později odsouzené dezinformátorky Peterkové jde až o děsivou podívanou toho, kam můžou dospět nepodložené konspirační teorie. Snímek graduje v samotném závěru, kdy prostříhavá úryvky z operního představení s rozsáhlými demonstracemi, na nichž zachycuje bublající agresivitu lidí, která nemá jak jít ven a čeká na první možnost konfliktu. Klusák tentokráte nepotřebuje své postavy zesměšňovat, protože to úplně nejde, neboť první dva není proč a konspirátoři to nepotřebují, neboť se zesměšňují sami. Výsledek asi mohl být o něco výraznější a s přibývající stopáží mu chybí časové zařazení, protože po pár letech od covidu divák bude těžko vědět, zda sleduje první vlnu, druhou vlnu, nebo nějakou další. Celkově to ale moc nevadí, protože o to asi ani tvůrci neusilovali a chtěli jen zachytit momentální společenskou náladu a dát tak nějak prostor všem možným pohledům na jednu pandemii, která nás navždy změnila. 60 % ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Film se natáčel od března do června 2022. (LaSi)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

Cenu filmových fanoušků získal Bod obnovy

15.01.2024

V pondělí 15. ledna 2024 dopoledne byly na tiskové konferenci České filmové a televizní akademie (ČFTA) odhaleny nominace v rámci 31. ročníku předávání cen Český lev. Na začátku tohoto ceremoniálu… (více)

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

Ceny české filmové kritiky 2023 - nominace

04.01.2024

Ve čtvrtek 4. ledna byly Sdružením české filmové kritiky oznámeny nominace pro 14. ročník výročního předávání Cen české filmové kritiky, které by tentokrát měly vyzdvihnout výrazná česká… (více)

Dokumentární film Velké nic vstupuje do kin

Dokumentární film Velké nic vstupuje do kin

14.03.2023

10 milionu lidí a 1 virus. Dokumentární režiséři Vít Klusák a Marika Pecháčková téměř tři roky sledovali českou společnost a její pojetí pandemie nemoci Covid-19. V černobílé dokumentární… (více)

Reklama

Reklama