Reklama

Reklama

Recenze (12)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

V podstatě brak, ale atmosféricky povedený brak. V porovnání se slavnějšími démonickými horory ale Nero veneziano hraje bez debat druhé housle, pokud ne třetí. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Okultní hororová Taliánská odpověď na "Rosemary's Baby" (68), "Exorcistu" (73) nebo "Omen" (76). A vskutku vynikající, osobitá záležiost, jak se říká za málo peněz hodně muziky, tento film je toho doslovným příkladem! Krásná kamera, báječný vizuální styl, chytrý příběh, pomalé tempo (které může nudit), pošmourné ale jinak opravdu nádherné Benátky navodily tu správnou temnou a neutuchající, náladovou a místy surrealistickou atmosféru, ve filmu je velmi dobře znázorněno extrémní grafické násilí, i když ho tady celkově moc není, tak svůj účel ve všech těch smrtelných scénách jistě splnilo, rozhodně mě ale překvapilo a občas způsobilo ryzí šok (především jedna scéna s dítětem ke konci). Tyhle všecky násilné výlevy se odehrávají v hlavě mladého slepého chlapce, který prožívá hrůzné vize a podivné přízraky o narození antikrista a příchodu apokalypsy, vize o smrti a tragédii. Jde to všecko brát jen tak na lehkou váhu, tak jako to dělá jeho starší sestra? Víc už ve filmu.. Podobné filmy; Krom výše zmíněných např. ještě "Don't Look Now" (73) nebo "House with the Laughing Windows" (76). ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Z ďáblova plémě další přírustek do skupiny hororů zpracovávající téma "Antikrist, který se má narodit v podobě lidského mláděte." Kromě legendárních satanských hororů však připomene i výborný Don't Look Now (1973), a to hlavně skvělou hudbou od mistra Donaggia a prostředím italských Benátek. Má však ponurejší atmosféru, podpořenou navíc naprosto šokantními vizemi slepého klučiny, který jako jediný tuší blížící se hrozbu. Snímek obsahuje spoustu špíny a červů, nahoty, krve a trochu explicitního násilí, jež vrcholí v poněkud rozpačitém závěru. Škoda snad jen toho plazivého tempa. Přesto hodně zajímavý a kvalitní kousek, takže vřele doporučuju. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Temné Benátky ukrývají dům, v němž své rejdy provádí samotný Satan. Dokáže však nevidomý Mark zachránit sebe, sestru a celý svět? Krysy, červi, hniloba a tlející mrtvoly. Krev prýští z bodných ran. Kamera snímá ponuré obrazy doplněné skvělou hudbou, která se chvílemi temně line z píšťal varhan, jinde nečekaně udeří a zaburácí. Úvodní pohřeb není posledním, postavy umírají, rakve obložené květy se tiše houpou na palubách lodí, ale někteří ani v hrobě nespočinou. Poslední večeře ... děvek Satanových. Musel zemřít, aby se mohl vrátit tak, jako Spasitel. Variace na Rosemarino děťátko a Omen (na Exorcistu rozhodně ne) je stejně bezvýchodná. Ďábla se svět jen tak snadno nezbaví... Osloví především příznivce mysteriózní a divné Itálie. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Trashová talianska odpoveď na satanskú svätú trojicu Omen/Exorcist/Rosemary's Baby, ale najmä na prvý menovaný film. Jedinou devízou filmu je atmosféra zimných Benátok, zvyšok je remeselný podpriemer i na talianske pomery a to, čo stvárajú herci (najmä ústredný slepý chlapec, ktorý raz pozerá do blba, inokedy sa zase tvári, akoby normálne videl) je vrchol. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Po prvej polhodine som mal dojem, že ide o paródiu na filmy, v ktorých často navštevujeme spoločne s postavami pohreby, aby ich Nero Veneziano bez problémov strčil do vrecka. Potom sa už ale dej pekne usadil a začína sa nám pred očami rozplietať desivá mytológia. Ona sa skôr rozplieta pre uši, pretože sa o nej veľa rozpráva a toho vizuálneho desu a napätia je tu pomenej. Čo však neznamená, že film nemá svojskú, temnú atmosféru a že by snáď nepribúdali mŕtvoly. Ku koncu to už opäť čiastočne pripomínalo paródiu, ale nechýbali ani niektoré skvele nakrútené scény, ktoré dávali na známosť, že tvorcovia nám chcú aj niečo povedať. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Černý kůň italské kinematografie, který je zajímavým spojením okultního horroru a gialla, to byl pro mě film Nero Venezio. Nebo jsem aspoň měl o něm přesně takovu představu z různých fór. Bohužel pravda je úplně někde jinde. Jde o velmi rozvláčný okultní horror s velmi specifickou atmosférou (mně osobně vůbec neseděla) a s giallem nemá film vůbec nic společného. Karlosem zmiňovaná inspirace u Rosemary's Baby tu rozhodně je, ale kvalitativně se mu Nero Venezio nemůže rovnat, ač antichrist spatří světlo světa poměrně brzy. Z mého pohledu jediné, co vyzvihlo tenhle film z šedivého bahna jsou gore-efekty, a sice legendární likvidační scéna novorozeněte, která rozhodně utkví v paměti. Z milosti a z lásky k italskému filmu jsem trochu přimhouřil oči a zaokrouhlil tentokrát nahoru....Pro běžného diváka půjde dle mého soudu o méně stravitelné sousto.... ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Stejně bezvýchodné jako The Omen, ale ve výsledku krapet méně působivé. Ale možná je to tím, že Donnerův Satan je prostě jen jeden (a starší) a lepší film o Antikristově příchodu zřejmě nelze natočit. Italský ďábel však i tak přichází v krví zbroceném odění (a mnohem, mnohem více než Britové) přesně ve stylu italských podivností, jak je mám rád. Jen ostatními tu vyzdvihovaná hudba mne tentokrát trochu zklamala, pod kůži mi zalezla možná jen dvakrát, a to mi nestačí. Asi jsem vzhledem k tématu očekával spíš démonické chorály, těžko říct. I tak mi však příběh slepého chlapce s hrůzyplnými vizemi a jeho krásné a necudné sestry učaroval. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Škoda ze film nevznikol ešte v prvej polovici 70tych rokov (resp.na ich začiatku) v tesnej nadväznosti na Rosemary a Exorcistu. V tom prípade by ešte viac vyšiel do popredia pokus o psychedelicko-okultnú atmosféru. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Uhrančivá a podmanivá atmosféra Benátok je takmer vždy pre filmových tvorcov hororu a thrilleru zárukou skvelej atmosféry. Niektorý ju síce vôbec nedokážu využiť ( napr. Antonio Bido v giallu Solamente Nero) ale niektorý ju zase vymáčknu až samotnému diváckemu delíriu dokonalosti : napr. Dino Risi v úchvatnej "nažltlej" psychodráme Anima Persa (1977) Jeden z filmov, ktorý na mňa zanechali trvale silný divácky zážitok bol určite brilantný horor Don't Look Now (1973) http://www.csfd.cz/film/21439-ted-se-nedivej/ Skvelý mysteriózny príbeh s duchmi, vidinami, ktorý sa v samom závere šokujúco prehupne do čistého gialla, bez toho že by poprel prechádzajúce nadprirodzeno zanechal u mňa stopy aj vďaka skvelej hudbe PinaDonaggia. http://www.csfd.cz/tvurce/63448-pino-donaggio/ A práve tento skladateľ sa do Benátok vrátil v ďalšom nadprirodzenom horore Nero Veneziano. Hudba tu síce nie je taká výrazná ale znovu skvele podfarbuje atmosféru, ktorú sa tvorcom podarilo vyčarovať. K rozporuplným názorom, ktoré rozdeľujú fanúšikov talianskeho hororu sa prikláňam k tým, ktorý boli filmom očarený. Na pomerne malej ploche, iste s malým rozpočtom tu pomerne neskúsený a nie príliš kvalitný režisér čaruje ako sa dá. Ugo Liberatore mal na konte iba sedem filmov, s toho niektoré nakrútil iba ako spolurežisér a Nero Veneziano je jeho prvý a posledný horor, ale iste mal aj tak dosť v krvi taliansku hororovú školu. Nero Veneziano je preto dosť odlišný od anglosaských hororov, napr. ťaživá atmosféra je prerušovaná šokujúcimi gorescénami, bez ktorých by sa iste napr. americká verzia príchodu Antikrista obišla. Benátky ako mesto na rozdieľ od Don't Look Now (1973) až tak moc využité nie sú, film sa väčšinou odohráva v interiéroch, hlavne v nevábnom prostredí jedného spustnutého benátskeho meštianskeho domu, ktorý bol určený ako miesto, kde sa Diabol konečne počne a narodí v ľudskej podobe. Skutočne veľmi špecifická atmosféra filmu mi veľmi sadla a spokojný som bol s dobre napísaného scenára aj temného depresívneho záveru. Na záver však musím súhlasiť s užívateľom giallom, že pre bežného hororového diváka sú skôr určené americké satanské horory ako Rosemary Baby či Omen, tento taliansky kúsok bude pre nich asi fakt ťažko stráviteľný. Mne však chutil výborne...:) ()

Sipora 

všechny recenze uživatele

Jeden bod dávám za hudbu a druhý za kameru; ovšem se scénářem si jeho tvůrci hlavu příliš nelámali - přece jen i u hororů by měla platit určitá pravidla logiky a návaznosti děje. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Slepý chlapec žijící se svou zlou sestrou v rozpadajícím se hotelu má vidění, které ho varuje před blížícím se zrozením Antikrista. Brzy jeho sestra záhadně otěhotní.....Film se skvělou hrozivou atmosférou ale vnitřně nicotný.(50%) ()

Reklama

Reklama