Režie:
Bill CondonScénář:
Bill CondonKamera:
Stephen M. KatzHudba:
Carter BurwellHrají:
Ian McKellen, Brendan Fraser, Lynn Redgrave, Lolita Davidovich, David Dukes, Kevin J. O'Connor, Jack Plotnick, Rosalind Ayres, Jack Betts, Todd Babcock (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Poslední týdny Frankensteinova otce, režiséra Jamese Whalea. Nemocný Whale žije osaměle se svojí hospodyní Hannou a při pokusech malovat bezmocně sleduje, jak ho se zdravím opouští i jeho umělecká tvořivost. Potřebný vzruch do posledních týdnů jeho života přináší mladý zahradník Clayton Boone, který zprvu netuší nic o starcově filmové minulosti ani o jeho sexuální orientaci. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (140)
Ne, že by mě dvakrát zajímali kostlivci ve skříni starého Whalea, tím méně tlumené buranství jeho zvídavého zahradníka,nebo dokonce stárnoucí hvězdy celuloidu za svým zenitem, sám příběh není nijak zvlášť zajímavý, až na pointu, to je jiný kafe. Nejvíce jsem však byla fascinována pouhou přítomností skvělého McKellena (jež je nejhezčím homosexuálem, co znám), který, i kdyby nepronesl jediného slova, zaujal by pouze svými aristokratickými způsoby a nevídanou přirozeností, to vše umocněno kontrastem mladého, až nestoudně živočišného Frasera, proti jehož komediálním rolím jsem neměla námitek, zde však nenechává prostor k pochybám o jeho talentu i v dalších hereckých polohách. ()
Celkem zajímavý nápad, nevšední ztvárnění a neokoukaný výběr herců, to ano, ale bohužel to filmu nepomohlo. To téma se mi prostě nelíbilo, objevovala se tu prázdná místa a nudné rozhovory, které byly o ničem, ale hrály si na něco víc, necítila jsem v tom žádnou pointu, ani nějaké emoce. I když se mi tady Brendan Fraser zalíbil, jak to zahrál, tak bohužel nezabránil tomu, že jsem se skoro polovinu filmu nudila a navíc jsem nevěděla, zda si tenhle film zaslouží nemilosrdný odpad nebo naopak 4 hvězdičky za zvláštní snímek. Ale nakonec jsem se rozhodla pro průměr, protože pro mě to bohužel nebyl větší zážitek... ()
Biografický snímek, který zobrazuje poslední chvilky Jamese Whalea. Otce kultovních horrorových filmů ranné éry hollywoodu jako byl Frankenstein. Tohle komorní drama stojí a padá na výkonu Iana Mckellena, který je prvotřídní a viditelně si užívá řádění v kůži této osobnosti se všemi jeho specifikami. Fraser moc nepřesvědčil, ale tak on nikdy charakterovým hercem nebyl. Je evidentní, že nosným pilířem je scénář, který své kvality nezapře a také si odnesl nějaké to ocenění. Bohužel film u mě tolik nerezonoval a spadl do průměru biografických dramat. ()
Ocenění: Oscar 1998 - adaptovaný scénář; nominace: hlavní herec (I. McKellen), vedlejší herečka (L. Redgrave) Zlaté glóby - vedlejší herečka (L. Redgrave); nominace: film (drama), herec v dramatu (I. McKellen) BAFTA - nominace: vedlejší herečka (L. Redgrave) Bram Stoker Awards - scénář (společně s filmem Smrtihlav) British Independent Film Awards - herec (I. McKellen) Broadcast Film Critics Association Awards - herec (I. McKellen také za film Nadaný žák) Chicago Film Critics Association Awards - herec (I. McKellen) Florida Film Critics Circle Awards - herec (I. McKellen také za film Nadaný žák) Independent Spirit Awards - film, hlavní herec (I. McKellen), vedlejší herečka (L. Redgrave) Kansas City Film Critics Circle Awards - herec (I. McKellen) London Critics Circle Film Awards - vedlejší herečka (L. Redgrave) Los Angeles Film Critics Association Awards - herec (I. McKellen), hudba (společně s filmem Malý řezník) National Board of Review - herec (I. McKellen), film San Diego Film Critics Society Awards - herec (I. McKellen), film MFF San Sebastián - herec (I. McKellen), Zvláštní cena poroty (s filmem A la place du coeur) Satellite Awards - adaptovaný scénář Seattle International Film Festival - režie Toronto Film Critics Association Awards - herec (I. McKellen).... ....Scénář : Bill Condon podle románu Christophera Brama. Kamera : Stephen M. Katz. Hudba : Carter Burwell - Ocenění 1998 - Los Angeles Film Critics Association Awards - vítěz ( Nejlepší hudba ) ()
Dokonalá alegorie na sebe sama. Kdo je Bůh a kdo monstrum? Tento skvost se ke mně dostal až teď a je příjemné vidět (o něco mladšího, ale ne o moc) Iana McKellena, který podává standartní prvotřídní výkon, ovšem mě více zaujala role Brendana Frasera, který byl v té době ještě neznámé ucho a musel si počkat ještě rok, než se proslavil díky Mumii. James Whale je starý nemocný režisér v důchodu, netají se tím, že prožíval divoké mládí opředené sexuálními vztahy s muži. Zaujme jej nový zahradník Boone a takřka ihned se spolu spřátelí. I když Boone zjistí, že je starý pán homouš (a že tyto lidi zrovna nemusí), pořád se k němu vrací, protože rád poslouchá jeho příběhy z mládí, války a natáčení jeho nejslavnějšího filmu Frankenstein. Zároveň oboum chybí blízký přítel a navzájem jej v sobě naleznou. Ovšem nit předsudků a chtíče je velmi tenká a i jejich přátelství projde několika zkouškami. Film, který jsem hltala jedním dechem a přeji mu, aby se dostal do většího povědomí diváků. Dobrý komentář: kalap ()
Galerie (6)
Photo © Lions Gate Films
Zajímavosti (8)
- Ve filmu uvidíme pět originálních skic Jamese Whala. (HellFire)
- Závěrečnou scénu, kdy Clay kráčí ulicí jako Frankenstein, navrhl Brendan Fraser. (HellFire)
- Scénář filmu je založen na knize "Frankensteinův otec" od spisovatele Christophera Brama, který se věnuje gay literatuře. (Dementra)
Reklama