Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavný spisovatel prožívá jeden ze svých detektivních příběhů. Německý režisér Wim Wenders (*1945) upoutal v sedmdesátých letech pozornost odborné kritiky jako výrazný představitel nastupující tvůrčí generace filmy Chybný pohyb a zejména Americký přítel, v němž se vyznal z obdivu k filmu noir i k americké drsné škole detektivního románu. Na pozvání Francise Forda Coppoly odjel do Spojených států, kde začal pracovat na snímku o čelném autorovi kriminálních románů Dashiellu Hammettovi. Ambiciózní film, v němž se pokusil skloubit příběh autora a postav jednoho z jeho tvůrčích počinů, vznikal kvůli finančním problémům i tvůrčím rozporům několik let. Rozčarovaný režisér se vrátil do Evropy, kde se svými následujícími díly, silně ovlivněnými jeho americkým pobytem, vyhrál dva nejprestižnější světové festivaly, Benátky 1982 (Stav věcí) a Cannes 1984 (Paříž, Texas). Jeho první americký film Hammett (1982), v němž titulního hrdinu ztělesnil Coppolův oblíbený herec Frederic Forrest, je i po letech zajímavou poctou třicátým letům, nejen drsným příběhem a jeho postavami, ale především promyšleným způsobem realizace. Inspirován Hollywoodem v jeho nejzářivější době, Wenders celý příběh natočil ve stylizovaných studiových dekoracích s využitím dobových filmových postupů. Některé postavy ztělesnili herci, známí z klasických hollywoodských snímků třicátých a čtyřicátých let, např. Elisha Cook Jr. (taxikář Eli) nebo Sylvia Sidneyová (misionářka Donaldina Cameronová), a v úloze starce v biliárové herně se mihne Wendersův přítel, známý režisér Samuel Fuller. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (18)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ano, Wima Wenderse bych pod tím skutečně nehledal, ale i tak se podle mě jedná o celkem povedenou detektivku. Hodně tady dělá atmosféra, která je většinu času podmanivá a Wenders ji prostě umí ať natočí cokoli. Jak příběhově, tak zpracováním (ty kulisy občas působí jak z televizního filmu) to není nic úžasného, ale dívalo se mi na to dobře, zaujal mě i ten případ a Hammett je prostě sympaťák se skvělými cynickými hláškami :-) ČT Art to sice kdysi odvysílala nadabované a vidět to v originále, možná bych byl ještě spokojenější (a možná si to jednou v originále pustím), ale i tak to je celkem dobrý film. Kdyby takhle od roku 1982 vypadal každý Wendersův film, nebyl bych v hodnocení tak mírný, ale naštěstí se jedná jen o takový pokus o jiný žánr, než tenhle skvělý režisér točí. Přece jenom, to nejlepší přišlo až po Hammettovi... Slabé 4* ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Tvůrce přítmí. O samotě, nad klávesami psacího stroje? O ne, ne. Nejedna věta, nejedna stránka cynické ironie, delikátních figur, dlouhých kouřů, přediv záhad a tajemna ožije. Na stopě člena klubu důmyslného, černého zločinu. Cestou je třeba... mít se na pozoru před maskou jeho, ustřihnout dráp pár zlosynům. ()

Reklama

kyselina 

všechny recenze uživatele

San Francisco, 1928. Dashiell Hammet, a former detective of the Pinkerton Agency, in his thirties, is a tuberculous drunkard who barely survives writing detective stories. An old colleague, Jimmy Ryan comes to visit him -- he needs Dashiell's help to solve the case of Crystal Ling. A Chinese girl mysteriously disappeared. Hammett finds himself once more in the streets of Chinatown, on a complicated job involving his politicians, corrupt police officers, false friends and false corpses. Only his detective instinct will enable him to survive -- all the more disillusioned, he will go back to his typewriter. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Ale nebolo to vôbec také zlé! Fajn retro-noir s nostalgickou atmosférou. Príbeh ma síce nebavil a štúdiové kulisy občas kričali televíznou inscenáciou, ale "hard-boiledový" výkon Frederica Forresta, dialógy, hmlistá mizanscéna a melancholický soundtrack obstáli! Plus milé cameo pre noirového veterána - Elishu Cooka Jr.! ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Artificial noir. Fiktivní příběh o tom, co zažil zakladatel Hard-Boiled School, když zrovna „nedatloval“, brutálně trpí producentskými vlivy a tvůrčí impotencí. Že Forrest připomínal Josefa Nedorosta nabízejícího bony, to bych ještě toleroval, ale ten nedostatek esencí, co dělají noir noirem, nelze přejít. Třetí hvězda je jen projev úcty směrem k žánru a stvořiteli Sama Spadea.. ()

Galerie (49)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno