Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vědma
    ***

    Jiří Menzel je projevem takový český Woody Allen, i ten film mi trošku z něho připomněl, ale nevím proč mi přišel strašně povrchní v tom, jak uměleckým se obrazově snažil být, až to bylo otravné a přitom řešil-neřešil tak banální vztahy bez jakékoliv katarze pro diváka. (Z obrazu socialistické porodnice jako výroby mimin na běžícím páse bez špetky empatie až mrazí).(27.6.2013)

  • Slarque
    ****

    Chytilová rozehrála hru na vztahy v moderní socialistické společnosti. A ona ta hra nemá vítěze, pouze poražené. Ač se všechno točí kolem Jiřího Menzela, stejně mi tu herecky nejzajímavější přijde Dagmar Bláhová. Pokud hledáte svobodu ve vztahu, máte zaděláno na problém, pokud jde o svobodu ve filmu, jste na správné adrese.(24.6.2014)

  • Vančura
    ****

    Výborný film, který rozhodně i po těch letech stojí za vidění. Uvážím-li, jaké sračky se v té době točily - ano, jsou to ty samé, které televize do omrzení stále dokola reprízují - můj obdiv k tomuto svéráznému filmu jenom roste. Tak jako u většiny filmů Věry Chytilové asi i zde platí, že to nebude podívaná pro každého - osobně mě například dost vyděsily všechny ty záběry z porodů apod. - ale celkově se mi film velmi líbil. Herečtí představitelé hlavních rolí jsou výborní a celý film se nese ve velmi originální atmosféře, která nemá daleko k frašce či symbolickému podobenství. Celkově mi tento film opravdu velice sednul a považuji ho za velice promyšlený a dovedně natočený - paní režisérce nelze než vysmeknout hlubokou poklonu. Chovám k té staré dámě opravdu čím dál větší náklonnost a jsem jí vděčný za každý její film, který mám možnost zhlédnout.(10.2.2014)

  • Anderton
    ***

    Hodinu a pol sa riešia interpohlavné problémy, kto s kým spáva, kto s kým skončí, kto s kým bude mať dieťa. Do toho občas vidno nejaké kozy, odvážne zobrazené pôrody a všade sa zakotúľa symbolické jablko. Kto by to nepochopil, tak pre toho je spomenuté aj v názve. Pomerne neznáma Chytilovej ambiciózna sonda do moderných duší, ktorá by si zaslúžila častejšie opakovanie v televízii, aby sme sa mohli utešovať tým, že nie všetky nešváry modernej doby sú iba záležitosťou súčasnej vzťahovej povrchnosti, ale skôr ľudskej prirodzenosti. Len ten jej štýl mi nie vždy sadne...(3.2.2014)

  • igi B.
    ****

    Moralistně-satirická hříčka (tehdejší) mistryně filmu V.CH. na téma vztahů, odpovědnosti a vůbec těch obecných věcí lidských. Na svou dobu (normalizační šestasedumdesátý) myslím velmi odvážný >společensko-kritický< film, naznačující mj., že nemusí to být s tou tehdy (po uvolnění z konce šedesátých let) značně proklamovanou pokryteckou tzv. >socialistickou morálkou< zase až tak žhavé. Po vizuální stránce znamenitě rozehranou sondu do života mužů i žen s >krizemi svého věku< podtrhují opravdu výborné >chytilovsky< stylizované herecké výkony (Dagmar Bláhové obzvláště :-). Dnes se již dá říci, že film patří k vrcholům režisérčiny tvorby a tvůrčí invence. I když - nakonec je to stejně všechno jen hra, že... ;-)(19.3.2006)

  • - Natáčení probíhalo na Liberecku a v Loděnicích. (M.B)

  • - Roli Marty, kterou ztvárnila Evelyna Steimarová, původně měla hrát zpěvačka Marie Rottrová. Dle svých slov ji odmítla z puritánských důvodů: "Měla jsem děti a nechtěla jsem, aby se jejich spolužáci na mě chodili dívat v postelových scénách. Kdybych byla herečka, tak mi to nevadí, ale jako zpěvačce mi to přišlo příliš drsné." (Zdroj: jedinak.cz, kultura.idnes.cz)
    (honzoslav)

  • - Dagmar Bláhová (Anna Šímová) k natáčení jedné ze scén s Jiřím Menzelem (Josef John) uvedla: "Když se točila ta nahatá scéna, bylo to na poli. Byla zima, já byla do půl těla. A tahle scéna se samozřejmě jako na potvoru napoprvé nepovedla. Tehdy panovaly příkazy, že v záběru mohlo být vidět maximálně jedno ňadro. Já musela vzít obě, protože jsou malá." (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace