Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 070)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Zavři už tu hubu! Nebo tě přestěhuju do kufru." V únosech mám jistý rezervy, takže pokud bych chtěl někoho unýst, tak bych se s důvěrou obrátil na odborníky. Třeba na takovýho legračního Carla a mlčenlivýho Gaeara. To by určitě dopadlo skvěle. Ti dva byli fantastičtí už při  "dokonale promyšleným" únosu, ale i potom ukázali svý přednosti - vraždy, sex a zahradní drtič. Já se s nimi skvěle bavil, styděl jsem se za naivního koumáka Jerryho a fandil Marge, aby při zatýkání nezačala rodit. A taky jsem se rozhodl, že nikoho unášet nebudu, protože mamonem opovrhuju a vězeňská móda mi nesluší. Stejně by to dopadlo nějak takhle. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Hm... s hodnocení jsem trochu na rozpacích. Nejrpve se neubráním srovnání s Jednoduchým plánem od Sama Raimiho, který jsem viděl dříve než Farga. Překvapivě se mi líbil o něco víc, hlavně díky minimalističtějšímu pojetí, menšímu počtu postav a o něco lepší atmosféře při vraždících scénách:). Sám o sobě bych Farga hodnotil tak na 2* za příběh, plus jednu za režii (ty krásné obrazy z výšky na zasněžené pláně, to je nádhera), další hvězdu za opravdu skvělý humor (hooodně černý, ale koho by chladnokrevně pronášené repliky, jako: "Teď tam vzadu buďte, slečno, prosím, zticha, jinak... chápete... zastřelíme vás." nebo "Tak copak to tu máme? Další trojnásobná vražda?", nedostaly do kolen?:)) a finální vločku za geniální drobnosti (plakát Král akordeonu, Playboy na záchodě rodinného domu:) a - jak se říká - at last, but not least: nádherná hudba, se kterou se celkem šetří, ale když už zazní, tak se pořádně zaryje do diváka). Takže ať dělám, co dělám, vychází mi to jedině na 5*. A že jsem se snažil to zkritizovat!:) ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Hulvátsky patetickej, buranskej nátěr, a setsakramentsky účinnej. Selská logika, pokaždý pětkrát trpělivě zopakovaná, kdyby snad někdo neslyšel dobře napoprvý, ačkoli nic důležitýho se neříká. Všechno prostě jenom nad smaženými vajíčky, horkým kafem a mezi vaťáky a sněhulema spěje ke svýmu završení, stejně jako těhotenství, a stačí dělat si svý bez oslnivýho glamouru a na zbytek počkat, protože boží mlejny melou hlavně mezi prosťáčkama a nejnebezpečnější věty jsou ty bez plnovýznamových slov: ou jéah, aha-a! ***** Mimochodem, skvěle vybalancovaný výsměch i pocta vidláctví, obracející hroty vidlí i vůči všem sofistikovaným thrillerům, načančaným zápletkám a oslavám hrdinství, když se tu předvádí, že stejný mechanismus šlape prostě v každém prostředí, jen někde se s tím míň nadělá: těhulka milá ženuška a shodou okolností místní policistka jde bez cavyků sama s pistolí zatknout zabijáckého Frankensteina, kterýho bez cavyků vystopovala a kterej právě na samotě u lesa dělá ze svýho parťáka jelita, protože to holt k její práci patří, a čím dřív s tím pohne, tím dřív bude doma, aby se mohla stulit k paťatému mužíčkovi a sledovat na National Geographic příhody ze života hmyzu, protože mezi všema těma rekvizitama obalů od čipsů, vyšívaných deček a mastných pohlazení má pocit nefalšovaný jistoty domova a ví svý, aniž by o tom uměla rozvitýma větama vyprávět. ***** A hlavně: tohle je poprvé, co pamatuju, aby úvodní předznamenání, že nějaký film je natočený podle skutečné události, bylo organickou součástí jeho cynického humoru - bravurní je, jak to je hned na začátku jasné, ještě bez obrazu, jak to samotné prohlášení rozesmívá čistě tím, jak je formulováno, jakou patetickou melodií podkresleno a jak provokativně a sebejistě vyzařuje z plátna, na němž víme, že se bude odvíjet film bratrů Coenů, takže je rovnou jasné, že to je drsný vtip, který se celý filmem ponese, aby ho správně zabarvil: a taky že ano, s každým dalším záběrem rozměry toho cynického žertu úctyhodně nabývají a palčivě nabírají na síle, připomínáte-li si během sledování, že "na přání pozůstalých byla sice jména postav změněna, ale z úcty k obětem byly jinak události zachyceny přesně tak, jak se odehrály". Geniální tah, který měl konečně koule někdo využít, a další políček filmovému průmyslu, který z podobných triků tak rád těží u senzacechtivého publika. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Hmm, no neviem. Pre mňa len mierne nadpriemerný thriller s úplne iným pohľadom na tento žáner. Ušiel mi veľmi rýchlo hlavne kvoli stopáži, nápaditosti a dobrému scenáru. Suchý a chladný humor nemal medzí, no hodil sa mi sem ako tučniak na rovníku, čomu prispel hlavne Buscemi a Stormare. Výkon Frances 'YEAH' McDormand nemal s Oscarom podľa mňa nič spoločné. To 'yeah' bolo spočiatku zaujímavé, no neskôr mi začínalo liezť sakra na nervy. Druhá šanca však film neminie. 65%. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Trochu mě překvapuje, jak moralisticky tento film většina z vás vnímá. Já ho vidím jako absurdní černou komedii (to už bylo řečeno), která ovšem oproti běžné černé komedii nasazuje mnohem civilnější tón. Úspěšně se vyhýbá všem klišé. Násilí je z části výsledkem nešťastné shody okolnosti a z části nutnosti. A zobrazení násilných scén vyznívá zároveň realisticky a surreálně. Surreálnost vyplývá z životní reality a tím nám ji jakoby odhaluje jako absurditu. Spíše než, že se film snaží odhalit smysl smrti či života, mám pocit, že poukazuje na jejich nesmyslnost. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (64)

  • V roce 1998 byl film zapsán Americkým filmovým institutem na seznam 100 nejlepších filmů všech dob. V roce 2007 byl film ze seznamu vyškrtnut. (Varan)
  • Přestože bratři Coenové na režii spolupracovali společně, v závěrečných titulcích je jako režisér uveřejněn jen Joel. (vyfuk)
  • Sněžný pluh, který projede kolem motelu na konci filmu, nebyl součástí scénáře, do záběru se dostal, jelikož státní zaměstnanci ignorovali varování o probíhajícím natáčení. (Witta)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Coeni míří na Netflix

Coeni míří na Netflix

11.08.2017

Streamovací služba Netflix láká čím dál tím známější režiséry. Po Carym Fukunagovi (Bestie bez vlasti) tam zavítali i David Ayer (Bright) nebo Martin Scorsese (The Irishman), a teď je tu další velký… (více)

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

26.05.2016

Letní kino patří k prázdninovým měsícům stejně neodmyslitelně jako slunce nebo koupání a teplé letní večery přímo vybízejí k tomu, užít si nějakou tu filmovou laskominu pod širým nebem a s… (více)

Reklama

Reklama