Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Steffen, německý student archeologie, najde při jednom archeologickém výzkumu v Jeruzalémě kostru člověka, starou více než dvatisíce roků. Obsah pytlíčku, který se našel hned vedle kostry, však zmátl nejen Steffena, ale i celý tým zkušených archeologů. Našel se v něm list se záhadným písmem a návod na obsluhu videokamery, která se však začne vyrábět až za tři roky. Na základě těchto zjištění se Steffen domnívá, že našel kostru člověka, který cestoval v čase. Myslí si, že tato osoba nasnímala videokamerou Ježíše. O pravdivosti Steffenovy hypotézy svědčí i několik dalších důkazů. Ale je skoro nemožné, aby mladý student přesvědčil zkušené archeology, a proto hledá důkaz v dopise, který se našel spolu s kostrou... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (58)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zajímavý nápad, dobrý začátek, ale pak se to přesně v německém stylu vše utopí v čisté nudě. Těch pár podařených nápadů se zcela ztratí v opravdu hodně přemrštěné stopáži. Mít to kolem 90 minut, rychlejší spád, uvěřitelné postavy a herce či se to aspoň držet úvodního nápadu mohlo to být opravdu hodně dobré. Žel se nepovedlo. ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Je pravdou, že se tento snímek některým mudrlantům nebude líbit a to možná z více důvodů. Prvním důvodem je zajisté dlouhá stopáž, druhým důvodem je amatérské podání s přílohou levných kulis a za třetí je to zajisté minimum sci-fi prvků, které se tam objevili jen v některých pasážích a to jen letmo. Já jsem tyto aspekty nebral v potaz a celý tříhodinový film jsem si užil. Před zhlédnutím tohoto snímku jsem si totiž přečetl vše potřebné, zejména to, že je to německý televizní snímek a tak jsem nečekal nějaké zázraky, protože je to televizní snímek dělaný pro televizi, takže ten rozpočet asi není takový jako kdyby to dělala americká velkoprodukce novodobých hollywoodských, intelektuálních skvostů. To, že se tam objevilo minimum sci-fi prvků jsem také překousl, herecké výkony byly také koukatelné. Němce hrál blonďatý, modrooký árijec a židovku hrála nosatá slečna. Takže vše bylo v pořádku. I když z eventuelního mísení těchto dvou ras by asi Papá Hitler neměl radost a nejspíše by se i nerudně obracel v hrobě, ale kdo ví, co plánoval jeho vrchní experimentátor doktor Mengele, já myslím, že jeho další pokus bylo zkřížit slona s tučňákem. Takže v tomto zajímavém televizním díle se setkáme s německým studentem archeologie, který svou nemotorností objeví kostru člověka starou přibližně dva tisíce let kdesi v izraelské poušti. Jde o to, že vše nasvědčuje tomu, že ta kostra a věci, které byli nalezeny poblíž této kostry nemůžou být z té doby a tak se rozjede nelítostný souboj, ve kterém se více zájmových skupin doslova mydlí hlava, nehlava a náš student archeologie společně s líbeznou nosatou dívkou se do tohoto koloběhu zamotají, tak že nevědí, jak se z toho vymotat. Jedinou cestou, jak z toho asi ven je najít kameru, která asi bude někde v nějakém úkrytu a nikdo neví kde. A v tu chvíli se stáváme svědky napínavých, vydíracích a naháněcích manévrů plného násilí a krve, tak jak to mají milovníci akčních thrillerů rádi. Samozřejmě je to vše zahaleno v televizním hávu, takže nikdo nemůže očekávat žádné extra speciální triky, ale pro milovníky konspiračních příběhů, které sahají až do daleké minulosti to zajisté bude příjemné zpestření posledních letních dnů tohoto inflačního roku. A i když zde někteří všeználci píší, že pointa byla jasná již v první půlhodině tohoto dobrodružství, tak já se musím přiznat, že já jsem si také myslel, že jsem uhodl pointu v první půlhodině, ale jak už to tak bývá, trochu jsem se spletl a proto jsem byl trochu překvapen akčním závěrem. A i když to pro mnohé byl podprůměrný televizní snímek se stupidními dialogy a minimální akcí, tak já musím konstatovat, že pro mně to byl překvapivě více méně spíše mírně nadprůměrný film, který mně nenudil a musím se také přiznat, že netrpím žádnou germanofobií jako někteří zdejší kverulanti a že vše beru s nadhledem zkušeného a nestranného diváka a proto dávám nestoudných, ale podle mně zasloužených 70%. ()

Reklama

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Tento dvoudílný film jsem viděla už docela hodně dávno v televizi, ale pořád si pamatuju, že celý film byl hodně napínavý. Byla zde spousta nebezpečí, strachu, záhady... Velmi mě bavil námět filmu..cestování v čase, náboženské téma...a to že nakonec zjistil, že viděl svou vlastní kostru a že to byl on, kdo cestoval v čase...paráda...a na to že je to německý snímek (kdy jsem spíše zvyklá na tvorbu romantických filmů) je opravdu velmi dobrý a kvalitní. A ještě bych chtěla dodat, že Matthias Koeberlin tady teda podal hodně slušný výkon... ()

Morien 

všechny recenze uživatele

V poslední době mě baví hledat duchovní vrstvy ve filmech druhořadé produkce a pochybných žánrů. Možná to je ode mě už vyloženě zvrácené, každopádně mám dojem, že jsem nikdy od reality nepřijímala tolik z její nabídky. První část tohoto díla jsem viděla před deseti lety a jelikož jsem tehdy byla dvanáctileté děvče, zmocnila se mě pevně (věta "Myslím, že Ježíš nikdy nebyl." se opakovaně stávala mojí mantrou v určitých obdobích) a zároveň jsem si s sebou nesla jakési trauma, že jsem kvůli výletu do hor přišla o druhou část a tedy se nikdy nedozvěděla, jak se to tvůrci rozhodli zakončit. Zároveň mi to ale dalo deset let vymýšlení vlastních konců a vlastních rozuzlení. Teď mi ve škole pustili film o svatém Františkovi a já si vzpomněla na "Myslím, že Ježíš nikdy nebyl." a rozhodla se, že je čas, a podívala se na Das Jesus Video znovu a na celé. A dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala. Myslím, že je velmi zábavné, jak se v šílené televizní slátanině může skrývat tolik symbolických a hlubokých věcí plných naděje a nezaslepené víry. Začínáme s bezstarostným a lehkovážným hrdinou, kterého ohrozí had a zachrání ho od něj žena. Oba dva tito tvorové ho určitým způsobem uštknou a upředou mu zcela jiný osud, než jaký před ním doteď ležel. Tato událost našeho hrdinu vrhne na cestu, během které se dostane na úplné dno a zpět, na které zmoudří a zmužní, uvidí několik různých způsobů víry a zla a odvahy a lásky. Může tedy pro svůj budoucí život vybrat směr, který považuje za správný. Model pohádkového zrání postavy, který třeba v současných pohádkách, co tvoří Česká televize, zoufale chybí. A proto jsem nadšená. A proto si říkám, že exploze inkriminovaného videa i s vrtulníkem po zásahu z kulometu uprostřed pouště po akční honičce už není tak důležitá, stejně jako zázračné uzdravování či neuzdravování některých ran podle toho, jak se to tvůrcům hodí, a všechny další věci, které se ve filmu zdají být nelogické nebo přehnané. Film sám sebe pasoval na moje milované guilty pleasure. ♥ ()

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tak začátek je příjemnej, má to dobrej námět. A tím to také končí. Hudba mi leze na nervy. Akční sekvence jsou příšerný, jako bych koukal na B-čko z 80-sátek. Kdyby se snímek soustředil ,pouze na pátrání po objevu a vysvětlení záhady, udělal by lépe. S! záhada vyvoleného se stejně nevyřeší, můžete si tak ušetřit 3. hodinky svého času S! ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Film je volně natočen na motivy stejnojmenného románu od Andrease Eschbacha. (Terva)
  • Naike Rivelli (Sharon) a Manou Lubowski (Joshua) zde hrají mladý snoubenecký pár. Zajímavé je, že tito dva herci se díky filmu vzájemně poznali a později se skutečně vzali. Společně mají syna Akashe (*1996). (Nick321)
  • Během mučení Christopher (Pierre Semmler) řekne svlečenému Steffenovi (Matthias Koeberlin), připoutanému k židli, že si přeje slyšet, jak Steffen křičí, a poté mu do těla zatluče hřeb. Tím je přímo odkazováno na americký horor Had a duha: Smrtící voodoo (1988), kde se odehraje naprosto stejná mučící scéna a je použita stejná formulace vět. (Nick321)

Reklama

Reklama