Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Historický príbeh, ktorý mapuje obdobie Rímskej ríše. Keď je Nero ešte malý chlapec, stane sa svedkom vraždy svojho otca. Cisár ho dal zabiť za zradu a jeho ženu Agrippinu (Laura Moranteová) odsúdil na trvalé vyhnanstvo na ostrove tak vzdialenom, že sa tam nenájde jediná ľudská bytosť. Jej syn Nero, posledný potomok Augusta, zostane s tetou Domiciou, ktorá ho vraj naučí ctiť si Rím a jeho cisára. Nero si však viac váži slobodu, ako napokon všetci Rimania, ktorí zatiaľ iba nemali odvahu preliať krv svojho šialeného a krutého cisára. Keď ju však nájdu, cisárska koruna pripadne Claudiovi (Massimo Dapporto). Do Ríma sa vracia aj Nerova matka Agrippina, ktorá chce urobiť všetko preto, aby sa naplnila veštba a aby jej syn svojou rukou zatienil celú ríšu. Bude cisárom. Preto žiada Senecu, aby ho učil, rozhľadel jeho myseľ i oči, aby z neho urobil vládcu. Sama kontroluje synov život a veľmi rada sa vydá za Claudia po tom, čo dal on sám zabiť svoju manželku i jej milenca. Aj keď Nero má rád Acte (Rike Schmidová), matka ho v záujme budúcnosti prinúti oženiť sa s Octaviou. Agrippina však nečakala, že Claudius predsalen zmení závet ozval sa totiž hlas jeho krvi, ktorý rozhodol, že cisárom bude po ňom jeho syn Britanicus a nie Nero. Agrippina však pevne riadi Nerov osud. Preto sa jeho sen o tom, že odíde do Grécka, rozplynul. A preto sa po Claudiovej smrti sám stáva cisárom... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

Faidra 

všechny recenze uživatele

Při křesťanské krvi vpité do písku arény, co to mělo znamenat? Na tomhle masakru vlastních dějin že se podíleli Italové? Když si tak vzpomenu na kdysi zahlédnutý díl seriálu Okouzlení, evidentně ano - srovnatelné (tj. strašlivé) herecké výkony, vlezlou hudbu a migrénu způsobující dialogy mají oba počiny společné. Historické nesmysly už zde vyjmenoval kolega Karlos, tudíž se zmíním jen o přehrávajícím Mathesonovi, který se historickému Neronovi podobá asi jako já Dolphu Lundgrenovi, a scénáři, předkládajícím nám psychopata v císařském purpuru coby chudáka kluka, kterému všichni ubližují. Z nekonečných snah udělat snad ze všech zrůd světa sympaťáky, kteří to všechno mysleli dobře a zlá doba a okolí jim nedovolily projevit svou jemnější stránku, se mi už obrací žaludek naruby. A palec pro změnu dolů, Veličenstvo. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem pouze druhý díl, takže si tak úplně nejsem jistý, zda mi přísluší snímek hodnotit. Oceňuji, že zde Nero nebyl za absolutního tyrana (dokonce nepodpálil Řím, což se shoduje s tvrzeními moderních historiků), ale to, že se dal na scestí vinou zhrzené lásky, chlastu a harpyje Poppei, přijde jako hloupost i mně. (55.) ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Podle moderních historiků sice Nero nebyl takovým vyšinutým tyranem, jak nám ho podávají především křesťanské anály, ale tohle je přeci jenom trošku moc. Začalo to už v úvodu, kdy byl zavražděn Neronův otec, který ovšem ve skutečnosti zemřel na vodnatelnost. Agrippina je zde vykreslena zprvu jako milující manželka a matka, ale v reálu byla dekadentní Římankou, která se v dobách hrůzovlády jejího bratra Caliguly dobrovolně zúčastňovala jeho incestních orgií. Že Nero vyrůstal na venkově je sice pravdou, ale nikoliv do jinošských dob. Caligula byl zavražděn v době, kdy byly Neronovi čtyři roky a vzápětí byla císařem Claudiem jeho matka povolána z vyhnanství a byly jí navráceny všechny statky jejího manžela, které po svatbě se senátorem Crispem, kterého otrávila, ještě více rozšířila. Nero tak byl rozmazlován od útlého věku, takže doba strávená mezi obyčejnými lidmi ho nijak nepoznamenala. A takhle by se dalo v příšerných historických nepřesnostech pokračovat dál. Prakticky co scéna, to nesmysl. Včetně té Neronovy poslední. Film mě neoslovil ani herecky. Matheson místy působil jako karikatura a ani ostatní herci, víceméně neznámí, tohle mizerné dílko nijak nepovznesli. Snad jediní, kdo trochu obstáli, byli představitelé Agrippiny a Senecy. Líbivé tak byly jen kostýmy a pár momentů, které Nerona uchránily před odpadem 10% ()

tartan 

všechny recenze uživatele

Pozeral som to len chvíľku, ale na viac ako jednu hviezdičku to nie je. Odhliadnuc od nehoráznych historických nepresností mi bolo najviac zle z toho, ako je tu podaný samotný Nero - už len ten herec sa fyzicky do tej úlohy absolútne nehodí. Nero bol ješitný hlupák a blázon s obludným egom a nie takýto patetický sráč. Rozhodne na to, aká šťavnatá téma to je, tak je tento film vrcholne nezaujímavý a sterilný. ()

Nach odpad!

všechny recenze uživatele

Italové interpretovali jednoho z největších římských tyranů po svém a výsledkem je osobnost, kterou pomalu můžeme považovat za národního hrdinu. Vydání se po této cestě se mi zdá poněkud nešťastné, což docela přesně definuje celý film. Rozhodně se jedná o dílo, kterému by jste se měli vyhnout a rozhodně ho ani na vteřinu nebrat z historického hlediska, vážně. 10% (za kostými) ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Herci včetně filmového štábu byli ubytovániv pětihvězdičkovém mezinárodním hotelu "Sindbad" (Lynette)
  • Filmový štáb bojoval po celou dobu s technickým omezením, poněvadž telefony nefungovaly správně. Jednou také zažili v tuniské poušti písečnou bouři, která jim poškodila několik kulis. Místní obyvatelstvo obětovalo po této události několik kusů dobytka, aby se toto neštěstí už neopakovalo. (Lynette)
  • Natáčelo se od října 2003 v Tunisku (velká část natáčení probíhala v poušti), konkrétně v Maria Penedo (Hammamet) - zde se natáčelo v místech o rozloze 10 hektarů, kde byly například postaveny nákladné kulisy baziliky Emilia a Julia, stejně jako chrámy Julia Ceasara a bohyně Vesty a Senátu (Chrám Senátu byl oproti jeho skutečné velikosti pouze třetinový, i tak měl až 7 metrů vysoké sloupy); dále císařský palác, předměstí a římská vila. Na natáčení dohlíželo sedm historiků a jeden archeolog v roli poradců. (Lynette)

Reklama

Reklama