poster

Otevři oči

  • Španělsko

    Abre los ojos

  • Francie

    Ouvre les yeux

  • Itálie

    Apri gli occhi

  • Slovensko

    Otvor oči

  • Velká Británie

    Open Your Eyes

  • Kanada

    Open Your Eyes

  • USA

    Open Your Eyes

  • USA

    Permanent Midnight

Mysteriózní / Romantický / Sci-Fi / Thriller / Drama

Španělsko / Francie / Itálie, 1997, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flego
    ***

    Dlho som váhal s hodnotením, napokon sa nepridám k väčšine a to pre vykonštruovanosť záverečných scén... Sci-fi zápletka sa mi nepáčila... inak bol film pre mňa príjemným prekvapením. Remaké Vanilkové nebo som nevidel a som rád, asi by som o tento film nestál - čo by bola škoda. Lebo Noriega bol výborný.(18.6.2007)

  • klerik
    ****

    Cítim sa ako barbar, ale VANILKOVÉ NEBO ma asi dostalo viac... Amenábara považujem za fajera, ale Crowov remake mal v sebe viac údernosti a jeho "cukríkové" prevedenie lepšie korešponduje s futuristickou témou i témou povrchnosti života danej generácie. Ale ono je tieto filmy dosť ťažké porovnávať, keďže stoja hlavne na výbornom scenári, ktorý je totožný, a toto je originál...(18.9.2016)

  • mat.ilda
    ***

    Před lety viděný remake tohoto snímku jsem ohodnotila stejnou známkou, chyba je, že si pro porovnání už příliš nevybavuju drobné odlišnosti. Amenábarově verzi určitě chybí hollywoodská uhlazenost a líbivost, což je rozhodně plus, u Crowa bodovalo lepší obsazení zhrzené milenky Julie. Nicméně, příjemně zamotanou hlavu jsem měla v obou případech, zde bych ještě přidala pomyslný bod navíc za téměř psychedelický zážitek z noční diskotéky, který naprosto vyjadřoval duševní stav zoufalého Césara.(21.2.2009)

  • monolog
    *****

    Vanilkové nebe je dobrý jenom pro lidi, kteří nikdy neslyšeli o Otevři oči, aneb konzouš opět zaplesá. Už jsem to myslím někdy a dvakrát říkal, že? Nemám rád remaky. Nemám a nemám a nemám. Dva filmy, jedna pointa, podobné vtípky, podobný vypravěčský způsob. Tím víc nemám rád remaky filmů, kde se jedná o pointu především, protože nic jiného Vanilkové nebe nedrží nad vodou. Přehnaně přeplácaná hudba (vlastně spíš jen písničky různých známých skupin, dle mě nepříliš dobré) vyřvávající ve velikášském orgazmu a nepříliš přesvědčiví herci (pouze známí a drazí, to je všechno). Hloupé manýry amerikánských filmů (ta trapná sexuální realita Spolykala jsem tvý semeno, to přece něco znamená...? Vyšukala jsem ti mozek z hlavy...). Víc peněz a jasnější (čti většímu konzoušskýmu publiku přístupnější, vysvětlenější, neotevřený, absolutně polopatě vysvětlený) závěr, kde v Otevři oči si ho člověk mohl vysvětlit nejedním způsobem. Nebyl to jen konec snu, ale i možné pokračování. Herci ve Vanilla Sky přehrávají a to včetně Penelope Cruz, která si svou Sofii zahrála i v Otevři oči o čtyři roky dřív. A i když jsou to jen čtyři roky, její kreace v OO se naprosto nedá srovnat s tamním patvarem, spíš jen karikaturou sebe sama. Eduardo Noriega jako hlavní smutný i krutý hrdina na celé čáře poráží nejpřeplácenějšího orgána Hollywoodu Toma Cruise. Otevři oči se může pochlubit příjemnou hudbou, třeskutě ryčnou atmosférou obav a nejistoty, neokoukanými a kvalitními herci (stará škola v čele s Gérardem Barray), kterým prostě americké protějšky nesahají ani po prach na podrážkách. Zatímco Cameron Diaz hraje skutečně jenom "šuknu", jak jí tam hezky nadávají, Najwa Nimri je bláznivě a hluboce zamilovaná zničená holka, která ten sex nabízí, protože neví jak jinak si toho chlapa udržet. Nehledě už na to, že Crowe jako režisér naprosto zklamal. Okopírovat úplně celý scénář (s několika malými doameričtěními jako že otec napsal knihu "Jak si udržet království atp.), dokonce i některé záběry doslova do detailu, to je možné možná u neznámého snímku, neříkám etické, ale rozhodně hloupé. Dokonce i dialogy jsou téměř stejné, kromě občasných rozdílů způsobených překladem nebo větší sexuální (až skoro vulgární) otevřeností. Jen se ukazuje, kdo je lepší režisér a vyhrává Amenábar. A protože se jedná o dva téměř totožné snímky, je i komentář téměř totožný k oběma.(13.8.2007)

  • Goldbeater
    *****

    Výborné. Po skvělé Diplomové práci mi Alejandro Amenábar opět dokázal, že točí skvělé filmy. Na svou délku mě tenhle snímek vůbec nenudil a byl jsem párkrát až unešen pěkným dějem. Těžko vymezit žánr, kam by se dalo Otevři oči zařadit. Má prakticky od všeho něco. Herecké výkony jsou velmi dobré a finále bylo strhující. Alejandro si tím u mne hodně šplhl a doufám, že jeho další filmy u mne sklidí podobný úspěch.(18.10.2011)

  • - Režisér filmu Alejandro Amenábar dostal nápad na scénář po děsivých nočních můrách, které se mu zdávaly, když byl nakažen chřipkou. (Seabeast)

  • - Píseň, která zní v nočním klubu, kam César poprvé přichází, je skladba "Rising Son" od skupiny Massive Attack, ve které je často opakována fráze "dream on (sni)". (becki_tu)

  • - Ve filmu seCésar (Eduardo Noriega) objeví kráčející prázdnou ulicí Gran Vía nacházející se v Madridu a to zcela bez aut a lidí. Tato scéna ze stala terčem diskuze kvůli filmu Ďáblův advokát (1997), kde se hlavní hrdina, kterého ztvárnil Keanu Reeves, taktéž objeví sám kráčející absolutně prázdnou ulicí Fifth Avenue v New Yorku. Pochybovalo se o tom, která ze scén byla plagiátorem té druhé, protože oba filmy byly zvěřejněny v tom samém roce. (Seabeast)