Reklama

Reklama

Dědictví Ferramontiů

  • Itálie L'eredità Ferramonti (více)
všechny plakáty
TV spot

Anthony Quinn hraje pekárenského magnáta, který je rozhádaný se svými dvěma syny a střeží před nimi své jmění. Pak se ale objeví vypočítavá kráska, která se za jednoho syna vdá, druhého svede a poté se pokusí získat i bohatého patriarchu. Řím v roce 1880. Gregorio Ferramonti (Anthony Quinn) se rozhodl zavřít rodinnou pekárnu. Pak oznámí svým synům Pippovi (Gigi Proietti) a Mariovi (Fabio Testi) a dceři Tetě (Adriana Astiová), že se o sebe budou muset postarat sami. Jenže Pippova nová manželka, krásná a vypočítavá Irene (Dominique Sandová), je odhodlaná zdědit rodinné jmění. Aby toho docílila, rozhodne se pomocí mistrovské přetvářky usmířit staré rodinné spory. (Cinemax)

(více)

Recenze (21)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Půvabná intrikánka Irene v podání Dominique Sandy udílí členům rodiny Ferramontiů lekci v přetvářce a manipulaci s těmi druhými a vytře jim zrak. Problém je v tom, že ve snímku není možné se s kýmkoli ztotožnit a držet mu palce, protože prakticky všichni aktéři jsou ovládáni nízkými pudy, chamtivostí a bezohledností. Jde nicméně o velmi solidně natočené a obsazené kostýmní drama z 19. století se slušnou výpravou, takže příznivcům historické podívané se dá bez problémů doporučit. Překvapující je konec, který bez znalosti tehdejšího zákonodárství a panujících mravů je pro dnešního člověka obtížně pochopitelný, a nutno říct, že tvůrci se zásadní zvrat neobtěžovali svým divákům vysvětlit. Celkový dojem: 70 %. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

V záujme honby za peniazmi je každý možný styk dobrý. Spracovanie neskrotného mamonárstva ako intrigánskej partie na viacerých herných plánoch je fajn, ale zároveň tak trochu démodé - z ligy verného prevodu realistických románov prelomu 19. a 20. storočia do filmu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vyššia spoločenská vrstva v Taliansku na konci 19. storočia mala iba jedinú túžbu, túžbu po peniazoch (sex nechajme stranou, i keď tu má tiež podstatnú úlohu). Tým je Dedičstvo nadčasové, uvedenie príbehu do akejkoľvek doby by nikdy nebolo rušivé. Nejakú hĺbku a svedomie by ste v postavách okrem starého naivného Quinna hľadali márne, jeden náznak tu však je a to dosť významný pre rozuzlenie deja. Pokiaľ sa vám páčil Viscontiho Nevinný, tak ste na správnej adrese, Dedičstvo ale nie je našťastie tak vizuálne nablýskané a tým bude divákovi bližšie. Môže sa stať, že začnete vďaka krásnej hlavnej predstaviteľke jej postave začať držať palce a možno to bol aj Bologniho zámer, aby sme dokázali pochopiť mužov v jej okolí a ja by som videl ako podtext filmu narážku na oblbovanie ľudí sladkými rečami politikov a našu nepoučiteľnosť ohľadom ich sľubov. Nie je od veci sa zamyslieť aj nad samotným záverom, ktorý sa zdá byť na prvý, asi sekundový pohľad relatívne spravodlivý, ale vážne iba na ten prvý pohľad. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Za všetkým hľadaj ženu, hovorievajú Francúzi a Mauro Bolognini túto ich životnú múdrosť roztiahol na 118 minút. Nebol to jednoliaty zážitok. Zaujímavé a dramatické epizódy sa striedali rozťahanými a nudnými scénami, ktoré boli navyše umocnené akýmsi šerom, ktoré panovalo počas značnej časti filmu. Anthony Quinn i Dominique Sanda zahrali svoje party výborne a najmenej ich postihol nedopracovaný scenár. Ennio Morricone bol tentoraz prítomný, ale nedominoval, čo ani nebolo jeho zámerom, predpokladám. ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Za pět je jednoznačně Dominique Sanda - její pohled fenky, která právě viděla syrové hovězí-)) (scéna v bance). Ale ani zpracování není vůbec špatné - můj první Bolognini - filmy tohoto typu u nás většinou trpěly nedostatkem peněz - tady se to vůbec nepozná. Cítil jsem z toho takové jakoby odevzdání se snazší cestě - Bolognini - určitě si ještě něco pustím, ten pán uměl... Moc nechápu nízké hodnocení - film je v nejlepším slova smyslu "divácký". Možná proto, jak HROZNÉ to téma je??? Pár krásných perverzních záběrů po milování-). Výborná hudba - Morricone opisuje kde se dá, tady hodně Mahlera-) ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Zdání klame. Pod maskou neviňátka se skrývá vlčice prahnoucí po majetku, která aby dosáhla svého cíle se neštítí ničeho. Pomalu plynoucí drama o chtíči, moci a bezmezné touhy po penězích je studií pokřiveného charakteru hlavní hrdinky Ireny, kterou výborně ztvárnila Dominique Sanda. Ta tahá za nitky uvnitř rozhádané rodiny Ferramontiů. Z hereckých výkonů vedle jmenované hlavní ženské představitelky nejvíce zaujme Fabio Testi a Anthony Quinn. Díky dobové výpravě, krásným kostýmům a vynikající hudby Ennia Morriconeho se tenkrát v kině jednalo o dokonalý zážitek. ()

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Nechápu dost nízké hodnocení? Podle mě je film brilantní studií chamtivosti, přetvářky, manipulace a jedinou vadou je tak trochu nerealistický konec. Dominique Sanda je teda výborná! Byla by výborná markýza de Meurteil v Nebezpečných známostech. Esence intrikánství připisovaného nám chuderám ženám:-) ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Velmi křehká jsou pouta rodinná. Prohnilá smetánka rodinných příslušníků Ferramontiů v "křížové palbě." Zlá krev vyvěrající z marnivé honby za penězi, touhy vozit se ve zlatém kočáru. Plány potomků však zkříží rafinovaná krasavice andělského vzezření, stanovující vlastní, vychytralá pravidla hry, pravidla falše a předstírání. Mužská ješitnost v sítích decentního dravce. Vypočítavá manipulátorka s cílem dosáhnout nejvyšší mety, postupující krok za krokem na společenském žebříčku, opilá lákadlem prestiže nejvyšší ligy a "hédonistickou" vůní peněz. Mužští členové rodiny jako postelové loutky omámeni femmefatalovskou atraktivitou, zfanatizováni, svedeni a zneužiti pošramoceným chtíčem chamtivosti. Hamižný a proradný motiv budiž po zásluze "odměněn." Trysky zlatého kohoutku jsou navždy utaženy. "Dědictví" vévodí D. Sanda, která modeluje charakter dominy Ireny minimalistickou mnohovrstevnatostí, A. Quinn jako rázný patriarcha rodu a salonně fešný, prostopášný milovník Fabio Testi. ()

bjjoba 

všechny recenze uživatele

Vyborny herecky vykon Antonyho Quinna, ocarujuca a krasna Dominique Sanda, svihacky milenec - nestarnuci Fabio Testi a to vsetko doplnene krasnymi dobovymi kostymami a hudbou pana skladatela Ennio Morricone. To vsetko vo vas vyvola pekny umelecky zazitok na ktory si spominam ked som to prvykrat videl ako student v 70. rokoch v kine na sirokom alebo dokonca 70 mm premietani s dokonalym stereo zvukom. Oproti sucasnom pozerani na TV alebo monitori PC takyto zazitok nikdy nedosiahneme. Zde ukazka - http://www.youtube.com/watch?v=0LgHgRINpNs ()

mac000 

všechny recenze uživatele

Koncem 70. let uvedeno ve filmové distribuci, jeden z lepších filmů Maura Bologniniho, které jsem shlédnul. ()

aannemer 

všechny recenze uživatele

Film, který mi ,coby náctiletému, utkvěl v paměti především díky několika erotickým scénám, které ale tehdejší Československá televize oproti kinu značně prostříhala. ()

hn253 

všechny recenze uživatele

Vynikající film s překvapivou a úchvatnou hlavní dvojicí Sanda a Quinn. Dalo by se napsat "povinná četba". ()

Delmondo 

všechny recenze uživatele

Celkem dobrý film, dalo se na to koukat, ale zdálo se mi to jaksi bez šťávy. Dobrý herecký výkony především Quinna, Testiho a hlavně Dominique Sandy, protože ta její Irena byla teda děvka extra union, to vám povim, takovouhle svini ženskou jsem už dlouho neviděl. ()

gizi 

všechny recenze uživatele

Film startuje výbornou scénou, kde exceluje A. Quinn coby bohatý muž a otec, který si nebere servítky s nikým. Snímek je především o chamtivosti, ženské lsti, přetvářce a prohnanosti, ale také poodhaluje kousek římské společnosti v letech 1880--1885. I přes svou relativní délku nenudí, stále se něco děje. 85%, 18.10.2013. ()

Dr.dogous 

všechny recenze uživatele

scénář 5 režie 4 herci 5 výprava 4 celkem 18 režie 90% Smutný život zbohatlíků, jímž provívá odporná chtivost peněz jako ledový vítr, touha po penězích byla vražedná touha, tehdy i ted, ()

Reklama

Reklama