poster

The Arena

  • USA

    Naked Warriors

Akční / Dobrodružný

Itálie / USA, 1974, 83 min

  • T2
    *

    veru Gladiátorky, no pekné béčkový skoro erotický film, ktorý má dosť striedavú úroveň, o príbehu škoda hovoriť, to je len ľahký balast, hlavne prvá polovica filmu strašne trpí vo všetkých ohľadoch, potom už skôr tie takzvané súboje zaujmú, hlavne keď sa do seba pustia otrokyne to má trošku grády, a hlavne tá stále opitá otrokyňa aspoň pobaví /25%/(2.1.2013)

  • JFL
    **

    "The Arena" představuje zlomový titul ve filmografii Pam Grier. Přesněji řečeno je jakými výrůstkem značícím možnou druhou cestu její filmografie, která naštěstí pro ni i filmovou popkulturu zůstala nenaplněna. Jedná se o poslední spolupráci Grier s Cormanovou továrnou na laciné sny New World Pictures, která si nepotrpěla na hvězdy, ale naopak preferovala ke všemu svolné aktéry. "The Arena" představuje jeden z mnoha cormanovských geniálních konceptů na ultimativní přímočarou exploatačku. Premisa žen gladiátorek totiž umožňuje spojit dva populární brakové trendy - žánr filmů s ženami ve vězení a béčkové snímky z prostředí starověkého Říma. V již mnohokráte recyklovaných stálých kulisách italských studií se tak rozehrává přímočará báchorka z prostředí dekadentní antiky, jež zavdává k bezpočtu prvoplánových atrakcí variujících nahotu, sex a násilí. Snímek ale současně vznikl coby vydojení nového kasovního magnetu, jímž se na základě úspěchu "Černá, bílá" (Black Mama, White Mama) stalo duo Margaret Markov a Pam Grier. Jenže zatímco předchozí film obě představitelky ustanovil jako silné hrdinky, které se nepoddávají mužskému světu, tentokrát jakoby v zájmu urovnání tradičního patriarchátu jsou obě delegovány do partů, které si libují v jejich pasivizaci a ponižování. Počínaje vystavováním na trhu, nedobrovolným svlékáním a scénami znásilnění či podřízení se mužům až po samotný koncept žen v aréně, jenž je pojatý jako směšná přehlídka husiček neschopácky mávajících zbraněmi, je vše zde podřízeno šovinistickému pohledu. Pro Pam Grier se naštěstí nabízelo opustit účinkování ve vedlejších rolích v neperspektivních exploatačkách a vydat se cestou hlavních rolích a hvězdného statutu v blaxploitation. Margaret Markov se provdala za producenta filmu Marka Damona a její kariéra nejen v rolích svéhlavých žen skončila.(28.9.2014)

  • AmunRa
    *

    Film má zjevně stavět na odhalených tělech pohledných otrokyň/gladiátorek, protože slabomyslný scénář, kašírované souboje ani bídné herecké výkony žádné klady filmu nepřinášejí. Záchrana by mohla přijít od erotiky nebo krvavé řeže, ale erotika zůstává na úrovni letmo odhalených ňader a krvavá řež se vůbec nekoná. Za několik vtipných momentů alespoň jedna hvězdička.(22.1.2017)

  • Svadbos
    **

    Bohatý (podľa štandardov Roera Cormana) spektákel odohrávajúci sa v starobylom Ríme, v ktorom sú gladiátormi ženy. Film je prekvapivo natočený z feministického uhla pohľadu, ale vnady Grier a Markov zostávajú hlavnými atrakciami. Film bol premenovaný na "Naked Warriors". Film sa dočkal remaku v roku 2001.(11.10.2011)

  • Karlos80
    ****

    Docela pěkná WIP exploitation béčkárna, obohacená navíc o drobnější prvky komedie. Jasně, měla své klady (pohledné mladé napřed otrokyně, později gladiátorky Markov+Grier, které se opět setkaly před kamerou a bylo hodně zajímavé po super výkonu v "Black Mama, White Mama", je opět sledovat) a, jak už to tak bývá, i nějaké ty drobné zápory. V tomto případě nějaké drobné nesmyslnosti v ději a pár určitých scén, kdy např. římští vojáci zde byli vylíčeni jako totální blbové, kteří neumí ani vystřelit z luku a poradit si s rebélií, zvládla je tu prakticky jen malá skupinka ženských. Dále nad čím jsem se pozastavil, bylo, že zde používali psy, což mi není moc známo. Ve filmu tedy bylo pár drobných chyb a nelogičností, ale ty se snad daly nakonec odpustit, finální převrat byl docela povedený, akce, stejně tak i některé bitky v cirku i mimo něj. Novější remake: Arena stál už za starou bačkoru.(8.7.2009)