Reklama

Reklama

VOD (1)

Na prašném úseku dálnice narazí turistka na muzeum, které vystavuje vzácné kriminální artefakty – a zneklidňující hlavní atrakci. (Netflix)

Recenze (89)

Fifer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tahle epizoda je nejlepší, co se týká technologických inovací a jejich dopadů na lidstvo. Slučuje totiž několik nápadů do jednoho dílu. Je výborná. Mladá herečka moc přesvědčivá nebyla a to rozuzlení bylo takové mainstreamově-kýčovité, ale rozhodně bych kvůli tomu nechtěl hanět celý díl. Hádka reálné partnerky s holografickou o výchovu dítěte je skvělá - ještě teď se chlámu. ()

okkac 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Podobně jako speciál White Christmas, má Black Museum v sobě skryté 3 mini příběhy, které ale mají pak vliv na hlavní linku. Hlavně ta první s doktorem, který si vypěstoval závislost na bolesti je asi z nich nejlepší, ale kvalita je skoro vyrovnaná. Potěší plno muzejních exponátů, které slouží jako odkazy na minulé díly. Uvidímě, jestli ještě bude další série nebo ne. Původní objednávka Netflixu byla 12 dílů, které se rozdělily do 2 sérií. ()

Reklama

maoc 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Cesta do pekel je často dlážděna těmi nejlepšími úmysly. /// Uhlazenost vzbuzuje, nebo by alespoň měla, opatrnost. Distingovaní lidé, a mnohá umělecká díla na to minimálně od 20. století opakovaně poukazují, umí být skutečně zlí. Hospodský rváč ti rozmlátí hubu, ale když si to vyříkáte, klidně si s tebou dá panáka a do smrti dobrý. Zatímco tichý, načesaný gentleman může být psychopat bez empatie, citu a svědomí. Douglas Hodge hraje takového uhlazeného stárnoucího muže, kdysi projektového manažera lékařského výzkumu v jedné nemocnici. A když už je v důchodu či co, má své muzeum zločinu na nevadské poušti blízké budoucnosti. A v něm exponáty, o kterých ví opravdu hodně. A neváhá do jejich pohnuté historie zasvětit své návštěvníky. /// Povšimněte si etického vývoje vrstveného příběhu. První lékařský vynález je dobrý, ale nešťastnou náhodou se zvrhne. Člověk má pak motivaci jej zneužít. Druhý už je pochybný od svého začátku a konec je vyloženě děsivý. Skafandr a motýl. Třetí je morálně ospravedlnitelný a ve starších dílech BM byl použit jak dobře, tak zvrhle. Ale jeho role ukazuje na morální zvrhlost jedince, který jej od počátku bez skrupulí používá k extrémně nemorálnímu jednání navíc za účelem mrzkého zisku a ne s nějakou řekněme pochopitelnou motivací naplnění potřeb drogově závislého, jako bylo pozdější použití emočapky a čipu. Zároveň je na dílu, jako už v BM tolikrát, děsivá neschopnost společnosti a legislativy reagovat na nové hrozby. A když už reaguje, může to mít ještě děsivější následky (nelegální výmaz opičky). /// Silný díl, který "baví" po celou dobu, proplétá BM universum do povedeného spletence a nabízí i dříve nevídanou katarzi. Na konci jsem já i syn očekával, že vezme do ruky mobil a matku vypne. Možná škoda, že to neudělala. Závěr by tak byl správně ambivalentní. Takto je až moc "happy", dá-li se to tak říct. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jedna z nejlepších povídek žánru (filosofická scifi, spec-fiction), které jsem zatím měla tu čest překládat, byla rozhodně světově oceněná Ledová nevěsta od Willa McIntoshe (publikováno v XB-1) a tohle téma je v ní rozpracované do strhujícího a doslova mrazivého příběhu. Díky Black Mirror (zdaleka nejen) za tak výtečný tribute tomuhle nápadu! *~ ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nebyť nepodareného konca tak jedna z najšpičkovejších častí seriálu vôbec. Ponúka veľa otázok a zaujímavých zvratov. Len taký malý postreh: odkúsili by ste z jablka po černochovi? A po osadníkovi? Malá rasistická vsuvka, ktorú som si uvedomil len ja, ale samotná epizóda sa otočí v pomerne nútený rasizmus, kde miešané páry sú úplnou samozrejmosťou, hoci tvoria v USA len 8,4% no pre Netflix bežná vec. V každom prípade skvelý dojem z hororových pasáží, s predstavou o duši vlastnej ženy vo svojom tele ako nezvládnuteľné bremeno. Mieša sa tu veľa žánrov v utešený celok. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (14)

  • Nish (Letitia Wright) odkazuje na epizódu Nenávist národa (2016) svojim citátom: „(...) práve sa posunuli k ďalšiemu vírusovému justičnému omylu, na ktorý môžu zavesiť hashtag.“ (Arsenal83)
  • „Čierne múzeum“ je názov skutočného rozhlasového programu s Orsonom Wellesom, ktorý bežal v Spojených štátoch v roku 1952. (Arsenal83)

Reklama

Reklama