Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Další z mnoha autobusů odváží cestující na dovolenou k moři. O bezpečnou cestu se starají řidiči Karel a Karel, kteří hned na začátku cesty vyzývají cestující, aby se nechovali jako prasata a vraceli hnědé podšálky, čímž většinu cestujících pobaví. Průvodkyně Pamela je velmi milá, až naivní, což baví hlavně dva gaye Ignáce a Oskara, s nimiž cestuje i jejich kamarád, známý zpěvák Max. Jolana, která na dovolenou pozvala své rodiče, je nesebevědomá, ale inteligentní mladá žena se srdcem na dlani. Nejmladšími cestujícími jsou dvě dívky Denisa s Irmou, které s opovržením pozorují nejstarší účastnice zájezdu Helgu a Šarlotu. Mezi cestujícími nechybí ani typická maloměstská rodina, táta Jarda, máma Jituš, malá dcerka a syn Jakub, který si nechal namluvit, že je gay. Jarda s Jituš mají omezené myšlení a jsou přesvědčeni, že homosexualita je nakažlivá, tudíž se od gayů, Ignáce a Oskara, drží stranou. Cestující Vladimír je tichý mladý muž, ale když je Jolaně špatně, podá jí na zvracení svou igelitovou tašku, i se zapomenutými brýlemi. Po příjezdu k moři se všichni ubytují a začnou se pomalu poznávat u moře. Všichni účastníci zájezdu mají o své dovolené nějakou představu, která se ne vždy vyplní... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 036)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Pamatujete na scénu, kdy účastníci zájezdu poprvé spatřili moře?? Škoda, že se řidiči Karel a Karel nedomluvili a nestrhnuli autobus dolů ze srázu. Měli by tak věčný klid od hledání zlodějů hnědých podšálků a mě by ušetřili největší české filmové nudy, nejtrapnějších dialogů a naprosto neúnosné stopáže. Jedna hvězda za Lišku, za Krobota a za občasné rozptýlení, o které se starají dámy v plavkách, popř. bez plavek. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Adaptací známého románu Michala Viewegha vznikla kultivovaná ryze česká (skorotragi)komedie s decentně přiměřeným humorem (nezapomenutelné mizející podšálky...) a s několika odkazy snad až k italskému neorealismu či Felliniho Amarcordu... (to ber, milý čtenáři, s rezervou...) Jen několik scén mohlo být natočeno a vypointováno efektivněji a efektněji... (Třeba takový Jan Hřebejk by z toho jistě vytěžil víc...) Avšak rozhodně jsem potěšen z toho, kam česká mainstreamová komedie dorazila od dob podobně tématicky ukotvených Troškových odpudivě primitivních hrůz... ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Místy VELMI vtipné, většinou však spíše úsměvné a až nepříjemně televizní a "nepřesvědčivé" video z dovolené. Samoúčelnost a spektrovitost postaviček přímo mllátí do očí... Solidní dojem budí herci (Polívková, Holubová, Klepl, Liška a samozřejmě Krobot) ale vše je totálně zabito nesnesitelnou dvojicí stařenek a ani Jana Štepánková, ani Květa Fialová to zlepšit nedokázaly, možná spíše naopak... vypadalo to na slabší 3..nakonec lepší dvě.. 5/10 ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Viewegh po Románu pro ženy potvrzuje, že není dobrý pozorovatel dění kolem sebe a nedokáže napsat dobrou postavu. Plejáda účastníků jsou pouze karikaturní postavičky z leporela české malosti, které povyšuje na vtipné hláskaře pouze Vejdělkova zručnost, s jakou dokáže dát scéně grádu, vtip a lehkost. I on však nedokázal dát koncovému mišmaši vztahů dostatek sensitivity, který by závěr zájezdu vytáhl z trapné moralitky. Až tento talentovaný režisér narazí na kvalitního scénáristu, může českou filmovou scénu notně provětrat. Ne každý je totiž obdařen géniem Formana či Svěráka (st.). Ale díky bohu to na druhou stranu není takový plast jako poslední tvorba dua Hřebejk - Jarchovský. 3 ½. ()

balone 

všechny recenze uživatele

Vydržel jsem se dívat na celý film i jsem se párkrát zasmál, ale to jen díky podšálkům pánů Krobota a Lišky. Anna Polívková zde ukázala, že není jen dcera herce a skvělého komedianta Bolka Polívky, ale že také umí hrát a ani jí u toho nepřekážel její po otci nos. Celkově však nemůžu hodnotit tento film lépe kvůli nudnému příběhu pana Viewegha, který od Báječného léta pod psa píše spíše pro masy a originální příběh se mu vyhýbá. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (40)

  • Bohumil Klepl hrál v té době v cca 15 představeních, takže natáčení pro něj bylo mimořádně náročné. Nakonec to vypadalo tak, že ráno sedl do auta, dovezli ho na pláž, kde točil tak hodinu a večer už opět hrál v divadle. (Specs)
  • Kousek po začátku filmu jede autobus po D1 směrem od Chodova. Nástup cestujících probíhá na náměstí I.P. Pavlova. Při nástupu v čase 0:03:55 vidíme značku „přikázaný směr jízdy“ doleva. Autobus tedy musí ihned po odjezdu odbočit doleva do ulice Sokolská a poté pokračovat neustále rovně až na Nuselský most a dále na D1. Jenže ve filmu autobus jede okamžitě po tramvajových kolejích, což je vyloučeno, pokud by se mělo jet po D1 a neměl by se porušit onen příkaz jízdy doleva. Kromě toho je ulice Ječná jednosměrná směrem nahoru od Karlova náměstí. Dále vidíme Pamelu (Jitka Kocurová), jak seznamuje cestující s ovládáním sedadel – opět koleje – a když řidič Karel (Miroslav Krobot) mluví o kostech za sedačkami, autobus jede vedle tramvaje. Když Karel upozorňuje na hnědé podšálky, autobus jede relativně úzkou ulici a slyšíme zvonění tramvaje. Potom předá mikrofon druhému Karlovi (Pavel Liška), který říká, že z bílých šálků se horké kafe pít nedá, jenže to už jede autobus ulicí, evokující Evropskou výpadovku směr letiště (zvýšený tramvajový pás rozdělující silnici na dva a dva jízdní pruhy v každém směru). Když se Karlovi prvnímu vrátí jen bílý šálek, je autobus zase v relativně úzké ulici bez zvýšeného tramvajového pásu. A už je tu ono klesání D1 z Chodova. Přestože by autobus musel jet, aniž by potkal jedinou tramvaj, vypadá to, že se autobus motal schválně a nesmyslně po celé Praze, přičemž jezdil výhradně po kolejích. Ovšem od okamžiku rozjezdu až po D1 na Chodově žádné koleje nejsou. (pjotri)
  • Jolana (Anna Polívková) přichází na pláž a v pozadí jsou vidět dva lidé na lehátku. V dalším záběru v pozadí nikdo není. (PAULOO)

Reklama

Reklama