poster

Agrese

  • Francie

    L'Agression

  • Itálie

    Appuntamento con l'assassino

  • anglický

    Act of Aggression

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1975, 101 min

  • Anderton
    **

    Film, ktorý sa svoje posolstvo snaží vtĺcť divákovi do hlavy snáď v každej scéne. Každý človek je agresívny, v súčasnosti dominuje násilie a sex. A presne o to tu ide, na každého dôjde, každý dostane tú svoju chvíľku, kedy sa prejaví ako násilník. Bohužiaľ to postavám nedodáva na ambivalentnosti, ale skôr na vykalkulovanosti prezentácie dôležitej témy. Menej by bolo určite v tomto prípade viac.(30.11.2017)

  • MrKrahujec
    ***

    No, za moc to nestálo. Přitom kupodivu nelze říci, že by to bylo špatně natočené, nebo snad dokonce špatně zahrané; tady je to horší: tohle bylo především úplně špatně (až dětinsky) napsané. Trintignan, Deneuve i Brasseur by se mohli klidně uhrát k smrti, ale z téhle slátaniny se opravdu nedalo udělat nic, ani kdyby si člověk dal nohu za krk... Jedinou postavu nešlo nazvat skutečnou postavou, všichni neustále jednali naprosto protichůdně a dokonale roztříštěně - tenhle scénář snad musel být vážně napsaný v úplné opici. Je to škoda, zvlášť vůči režii, kameře i hercům, kteří (zdá se) dělali, co se dalo.(17.12.2017)

  • borsalino
    ***

    Zajímavý námět, kterému bohužel dost chybělo k dokonalosti a myslím, že to byla škoda. Především hudba byla v mnoha místech přímo příšerná. Příběhy mužů či žen, beroucí spravedlnost do vlastních rukou, není právě revoluční téma a závěr většinou bývá klišovitě stejný nebo dost podobný. Nicméně lze dobře sledovat proměnu charakteru Paula (J.-L. Trintignant), od spokojeného otce rodiny po zuřivého a agresivního muže, jehož jedinou myšlenkou je pomsta. Závěr filmu Agrese přináší zajímavé rozuzlení.(20.11.2009)

  • SeanLSD
    *****

    Nepredvídateľný, skoro každou ďaľšou scénou a prudkými zmenami ich nálad prekvapujúci, skvele napísaný thriller s chvíľami až príliš ujetými momentmi v hudobnom podmaze, hereckom prejave a dialógoch. Tie ostatne okamžite prezrádzajú spisovateľskú ruku, vybrúsené, nápadité, na často až dosť uletené detaily zamerané, ale vždy zaujímavo posúvajúce dej. Najvzrušujúcejšia je ale tá trvalá nejednoznačnosť v ponímaní dobra a zla, ktorá pretrváva aj po odhalení vskutku vypointovanej pointy a stále akoby ďalej pátra v hlbinách ľudskej duše, odkiaľ vytryskáva praveká agresivita. V americkom filme by ma takáto neistota a nečiernobielosť šokovala omnoho viac. PRIANIE SMRTI, ktoré viacerí považujú za predobraz AGRESIE je proti tomu jasne rozčlenené a yankeeovsky správňácke, čiernobielo primitívne.(28.11.2017)

  • Vesecký
    ***

    Třetí hvězdičku zachránil až překvapivý závěr, kdy byl odhalen pravý vrah. Na druhé straně zase poselství, v němž se de facto obhajovalo výtržnictví motorkářů, muselo poněkud zklamat, i když - přiznejme si - samotná povaha Paulova byla dost svérázná a způsob, jakým řešil nebezpečí, které číhalo v okamžiku útoku motorkářů, byl nesmyslný a provokativní, takže si dost zavinil sám. Jinak byl film dost fádní, řada scén byla zbytečně zdlouhavá, ba i zbytečná, zdálo se, že bylo třeba dát dost prostoru umění kaskadéru, ostatně honičky ve francouzském filmu 60. a 70. let byly velmi časté a byly i rysem francouzského filmu té doby. Deneuveovou mám jako herečku rád, ale zde také vyznělo její herectví naprázdno. To snad nejlepší byl onen vrah - Claude Brasseur.(28.11.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace