Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Továrník Hložek je v neustálém sporu se synem Jiřím. Jiří chce modernizovat továrnu, otec se bojí, že nové stroje připravi dělníky o práci. Zprávy o modernizaci továrny rozdělí zaměstnance na dva nepřátelské tábory. Aby zamezil nepokojům, nabídne Hložek synovi za jeho odchod peníze z dědictví po matce. K největším odpůrcům Jiřího patří dva starši zaměstnance podniku - korespondent Málek a účetní Mazara... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Poněkud červenoknižní přesahy filmu nemění nic na špičkových hereckých výkonech Jiřiny Štěpničkové, Jaroslava Vojty a solidních partech ostatních herců i aplikaci Baťovy ekonomické transformace, jejímž cílem bylo popření Velké hospodářské krize třicátých let. Inovativní prvorepublikové podnikatelství nesené keynesiánským patosem dalo tehdy vzniknout řadě obdobných filmů. Je dobře, že neupadají do zapomnění. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Kostrou filmu je klasické téma o střetu dvou generací. Ta starší by nejraději fungovala podle starých a dobře zajetých pořádků a ta mladá by nejradši všechno zmodernizovala. Proto mezi nimi dochází ke zmatkům a nepochopení. Z toho se dalo vytřískat mnohem víc. Ještě, že tu byl pan Málek a pan Mazara. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Teď zas my je jeden z mnoha velmi dlouho chybějících filmů v koláži domácí produkce 30. let. Jeho absencí jsme přišli o několik věcí, o rozkošně civilní Jiřinu Štěpničkovou, která v této době hrála zejména své velké vážné úlohy v Lidech pod horami a v Božích mlýnech, jejichž vážnost posilovala německými verzemi pro možnost širší exploitace. Po boku Ladislava Hemmera se ale stala ideální milenkou tehdejší současnosti, která je ochotna pro vyšší cit obětovat vše - navzdory proklamovanému pokroku, který by mohl nabádat v solitérní sobecký úspěch. Hemmer si tu plnými doušky užívá výjimečně velké role, která se stala zadostiučiněním po všech těch pikantních či humorných epizodkách. Téma je skvělé, zpracování též, leč co oceňuji zdaleka nejvíce, je vizionářský přesah. Film nekončí obligátním smířením starého a nového, Šlégl tu v samém závěru přechází do vize budoucnosti, která je skutečně zlatá a po právu zasloužená. Kéž by takových teček mohlo být nabízeno více. Leč ve své době Vlajka hrozila, že námět Vojtěcha Beneše není přijatelný a Čeněk Šlégl měl problém... ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem si nebyl jistý, zda to nebude jen čistá propagace vědeckotechnického pokroku, pak se to ale po komediální stránce celkem rozjede a vyvrcholí závěrečným soudním procesem, kde si střihne roli i pan režisér. Krom toho, že strojů se netřeba bát (i když teorie, že čím víc toho budete vyrábět, tím víc toho od vás budou chtít kupovat, mi přišla trošku odvážná), se rovněž naučíte triky, jak co nejvíce vybrat na charitě (což se panu učiteli krapet vymstí) a poučíte se o rizicích abstinence... ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

V období bezprostředně následujícím po březnové okupaci nacistickými vojsky se česká kinematografie, až dosud produkující také nemalé množství vlasteneckých a obranných filmů, ocitla v jakémsi podivném vzduchoprázdnu. Bylo zřejmé, že jakékoli projevy přímé rezistence vůči novému politickému zřízení jsou předem vyloučeny a navíc vyvstala otázka, zda a za jakých podmínek lze i nadále pokračovat ve výrobě českých filmů. V tomto nejistém bezčasí, panujícím až do vypuknutí druhé světové války v září téhož roku, získala prostor především bezkonfliktní témata, evokující nanejvýš soudobé společenské problémy. Svou šanci tehdy mezi jinými využil také herec, člen Burianova divadelního souboru, scénárista a režisér Čeněk Šlégl, který si na své konto připsal neuvěřitelné tři celovečerní filmy. Snímek Teď zas my personifikoval odvěký střet mezi starší a mladší generací, přinášejících s sebou všechno to, co tento duel otce a syna představuje. Film sám o sobě neposkytuje, až na několik spíše dokumentárních záběrů ze sázavských skláren, nic zvláštního, a dokonce svou realizací hrubě zaostává za jinými, slavnějšími díly, přesto v něm lze nalézt jistá pozitiva. Tím by měl být bezesporu určitý hlubší přesah v podnikatelské hyerarchii, tedy přesněji ve vývoji, který je zde výrazně zastoupen v postavě průbojného syna titulního hrdiny. Nejednoho diváka zajisté příjemně překvapí přítomnost půvabné Jiřiny Štěpničkové i poněkud netradiční obsazení Ladislava Hemmera, rovněž významného člena Burianova divadla, který neměl na plátně příliš možností k opravdu uceleným hereckým kreacím, do jedné z hlavních rolí. Marvan, Kreuzmann, Dvorský, Vojta a další veteráni jsou potom spolehlivou zárukou slabšího scénáře, přenášejícího vyhrocený dramatický konflikt v jeho závěrečné části do soudní síně. V ní na straně práva zasedl sám Šlégl, netušíc přitom nic o tom, že po válce se ocitne na tomtéž místě, ale již v roli obviněného a souzeného. I takové mohou být dějinné paradoxy. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (3)

  • Filmovanie prebiehalo na Sázave. (dyfur)
  • Píseň „Do světa se rozletím“, kterou zpívá Ing. Jiří Hložek (Ladislav Hemmer), syn majitele sklárny, nazpíval Ladislav Hemmer sám. Hudbu k písni zkomponoval Jiří Srnka a text písně naspal Čeněk Šlégl. (sator)
  • Točilo se v autentickém prostředí areálu sklářské huti František, kterou nechal postavit v roce 1882 Josef Kavalier. Později se zde nacházelo Centrum sklářského umění. Areál sídlil na adrese Na Kácku 218 v městě Sázavě. (sator)

Reklama

Reklama