Režie:
Detlev BuckKamera:
Kolja BrandtHudba:
Bert WredeHrají:
David Kross, Jenny Elvers-Elbertzhagen, Georg Friedrich, Oktay Özdemir, Kai Michael Müller, Christian Ulmen, Erhan Emre, Henriette Müller (více)Obsahy(1)
Hrdinou temného příběhu z dnešního Berlína je patnáctiletý Michael Polischka. Když se s jeho půvabnou, leč nevyrovnanou matkou Miriam rozejde bohatý milenec a vyhodí je oba na ulici, uváznou v mizerném bytě na bezútěšném předměstí Neukölln. A ve světě násilí, drog, pouličních gangů, mladistvých zlodějíčků a rváčů je tak snadné dostat se na šikmou plochu. Chlapec s upřímnou tváří, jehož tvrdě šikanují starší spolužáci, sice získá pár nových kamarádů, ale stává se až příliš snadnou kořistí místního podsvětí. Setkání s bossem Hamalem a jeho nohsledem Barutem změní Michaelův život a vystaví ho kruté životní zkoušce. Film vyniká autentickou atmosférou a otevřeným pohledem na sociální problémy těch, kteří propadli společenským sítem a zoufale bojují o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (90)
Veľmi dobrá sonda do nemeckej spoločnosti a to sa písal ešte len rok 2006. Pekne ukázané, že raz keď sa narodíte do sociálne slabšej vrstvy, ono sa to s vami vezie. A ťažko sa už odpichnúť, to sa skôr pod tlakom okolností stanete kriminálnikom. Dobre je tiež znázornené, ako na uliciach rozhoduje mafia a jej zloženie bolo ešte prekvapujúco ukázané hodnoverne – väčšinu tvoria príslušníci rastúcej etnomenšiny, ktorá vždy spomína nejaký salám a aj ten musí byť halal. Kto vie, či v dnešnej dobe extrémnej hyperkorektnosti by ešte niečo také natočili. Dnes sú zlí len pôvodní obyvatelia a v Nemecku dokonca už na niektorých miestach zakázali vyvesovanie štátnej vlajky, aby to neurážalo city prisťahovalcov... ()
Drsňák je film, který je zajímavý svým přístupem k divákovi. Už jen hlavní postava Michaela na mě působila zvláštním, až bezemočním výrazem ve tváři, který se víc projevil až ke konci a tak na mě působil celý film. Zvláštně - jiný výraz mě zatím nenapadá. Film přede mě kladl životní obrazy, kterým nebylo skutečně vůbec těžké uvěřit. Svým způsobem podání je na diváka vloženo obrovské břímě bezútěšného stavu spousty takových lidí, kteří se ocitnou najednou téměř bez prostředků a nemají sílu a zřejmě ani možnost se té situaci nějak vzepřít. Kde pro ně pak život ztrácí smysl a místo duše se stává černou a temnou propastí, z které se lze dostat jen velmi těžko. Proto na mě osobně nejvíc zapůsobila poslední čtvrthodina s Michaelem. O Davidovi Krossovi zřejmě ještě uslyšíme. Jestliže jsem filmu Zlodějíčkové dala trojku (že by jistá podobnost?), tak Drsňák na mě zapůsobil přece jen hlubším a intenzivnějším dojmem, tudíž dnes za čtyři. ()
Je to výborná dráma, kde faktor realizmu je veľmi vysoký a je ťažké necítiť istú dávku ľútosti nad postavami, ako sa vo filme vyvíjajú. V tomto filme je niekoľko skľučujúcich scén. Nebudem zachádzať do podrobností, pretože nechcem nič pokaziť divákom, ale fyzické aj emocionálne násilie je zobrazené s alarmujúcim presvedčením. 7/10 ()
Docela si umím představit, že takhle nějak se fakt žije v přistěhovaleckých čtvrtích. Na evropský film je to hodně politicky nekorektní (skoro všichni kriminálníci jsou tam Turci, arabové, kluci z bývalé SSSR...). Pár věcí mi přišlo přitažených za vlasy, třeba pěsťovka vůdci gangu nebo skoro celý konec. Ale i tak jsem celkově byl spokojenej, dostalo se mi nadprůměrného německého filmu, který se nebál zobrazit věci, před kterými se dnes raději zavírají oči. ()
Vida, i v Německu umí natočit syrové a přitom cool drama z ulice. Drsňák několikrát napnul mé nervy k prasknutí, aniž by situace příliš hrotil nebo sahal po přehnané stylizaci. Scény jako ta s masožravou kytkou jsou jednoduše husté a jejich snaha o „hustotu“ nepřebíjí vše ostatní, jak tomu je například u Liljy-4ever. Nepříjemnou reálnost lidí a prostředí, před kterými si většina z nás úzkostlivě chrání kůži, narušuje jenom pár logických kiksů (v Německu k výběru z účtu vážně není třeba PIN?) a neměnný výraz Davida Krosse, který je příliš drsný, aby byl vážně drsný. 75% Zajímavé komentáře: Falko, wipeout, PanthercOY ()
Galerie (18)
Photo © The Match Factory
Reklama