Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Milena Dvorská v dramatu ženy, která prožívá těžkou životní situaci.  Původní televizní hra Věry Kalábové nevypráví o osudech slavné panovnice, jak by mohl titul naznačovat, ale o životní krizi současné ženy. Čtyřicetiletá historička Božena Součková se vrací po těžké operaci s perspektivou dalšího léčení z nemocnice domů. Má pocit, že se jí život nevydařil, manželství s kariéristickým mužem zkrachovalo, uspokojení nachází jen ve své práci. Když náhodně potká o generaci mladšího muže, který prožívá psychickou krizi, musí se rozhodnout, zda zbývající část svého života věnuje člověku, který její pomoc potřebuje. Inscenaci nastudoval režisér Jiří Bělka s Milenou Dvorskou v hlavní roli v roce 1982. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

kingik 

všechny recenze uživatele

Spisovatelova múza může mít podobu lahodného alkoholického moku, který v parném dni může poblouznit mysl, nebo to může být pohledná čtyřicátnice, které ujel vlak plný tamponů. Tak či onak, ani jedno není opodstatněným důvodem, aby televizní příspěvek, mající rozměr komorního psychologického dramatu, disponoval délkou celovečerního filmu a nabral tím neskutečnou rozvleklost. A to se v hlavních rolích prezentují Milena Dvorská, jedna z nejcharismatičtějších hereček své doby, a František Němec, který už měl v té době na své straně celé rodinné klany diváků, neb měl za sebou kariérně stěžejní trhání stoliček velrybám a polepšil se v polepšovně. Na první pohled by se mohlo zdát, že ke společnému setkání těchto dvou herců dojde v historickém období, jak napovídá samotný název, což není pravda, hlavní ženská postava je napojena na historii nanejvýš díky své profesi, neocitáme se ale ani v protialkoholní léčebně, Němec sice příležitostně nasává v přilehlém restaurantu pod širým nebem, nicméně až na tvůrčí a psychickou krizi se rozhodně jeho organismus, potažmo játra, nepotýká s vážnějšími následky odpoledního pijana. Němec měl působit o generaci mladším dojmem, ovšem od Dvorské ho ve skutečnosti věkově dělí jen pět let, a zvolený plnovous spíše věkový rozdíl srovnával, než aby to byl typický "zajíček", takže nedošlo ke generačnímu ostření. Němec se párkrát nalil, trochu sebelítosti a tvůrcům stačila i nějaká ta pestrá ukázka tehdejší letní módy, kterou oba aktéři vytrvale střídali. Šílená rozvleklost, režijní plochost a absolutně nezajímavá psychologie postav pohřbila slibné herecké spojení. Bělka a spol. se v tom tehdejším letním parnu upekli v mnoha kilovém plášti Marie Terezie, který byl poset nudnou inscenační výšivkou. 4/10 ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Zatímco obdobná témata západní Evropa točila pro velká plátna, u nás se běžné věci života musely spokojit s televizí. Milena Dvorská v zajímavé psychologické sondě do života zralé ženy, která stojí na prahu nové etapy svého života. Vyhlídky nejsou příliš bohaté, přesto, anebo právě proto, stojí za ně bojovat... Jejím protějškem je František Němec jako rozháraný umělec, ve vedlejších rolích pak na miniaturním prostoru naprosto dokonale září Hanka Maciuchová a Josef Abrhám. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Sedmkrát upadneš, osmkrát vstaň. Příběh o ženě středního věku, která v krizovém okamžiku svého života stojí nečekaně před volbou, co dál, je především velkou hereckou satisfakcí nedoceňované a hanebně přehlížené Mileny Dvorské. Její hrdinka je přirozenou součástí všech běžných lidských životů, právě takových, jakých existují stovky a jakých si vlastně všímáme jen zřídka. Je to naprosto autentická výpověď o lidech, jací doopravdy byli, jsou a budou. Navzdory všem pokrokům, které byly učiněny. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Bilancování nad vlastním životem, nám občas dopomůže k tomu, abychom se pokusili pomoct někomu, kdo je okolím, možná po zásluze, odepsán. Výborná Milena Dvorská do této TV inscenace vložila něco, co by v celovečerním filmu dostalo naprosto jiný obraz. I tak jde o skvělé, lehoučké drámo, které zavrhuje jakoukoli sobeckost, a také nám ukazuje, že fenomén s pojmenováním "celebrita, tu existoval vždy, jen jsme nevěděli, že se tomu tak říká. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Aha, tohle asi mělo být komorní psychologické drama ženy středního věku na rozcestí, že?... Nijak zvlášť originální námět, divně napsaný a divně zahraný. Milena Dvorská chvilkama deklamuje jako kdyby četla zprávy, zatímco jiní hrají přesně stejné typy jako v dobových seriálech (Maciuchová s Abrhámem se zapomněli v Nemocnici, zatímco Galatíková už si trénovala ředitelku do My všichni školou povinní). K tomu archaické hlášky typu: "Potřebovala pokrýt nadměrné metry, když vám umřel otec." ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama