Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V tomto působivém filmu se idealistický profesor (Robert Redford) pokouší přesvědčit svého studenta (Andrew Garfield), aby v životě udělal něco důležitého, zatímco charismatický senátor (Tom Cruise) ve Washingtonu vysvětluje pochybující televizní reportérce (Meryl Streepová) novou válečnou strategii na Středním východě. Ve stejnou dobu se na druhém konci světa v Afghánistánu dva profesorovi bývalí studenti (Derek Luke a Michael Peña) ocitají za nepřátelskou linií a bojují tu nejen za svobodu, ale hlavně o své holé životy. Napětí roste a tito tři Američané si začnou navzájem měnit své životy zcela nepředstavitelným způsobem. (Cinemax)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (279)

baribal 

všechny recenze uživatele

Nuda nuda nuda.. ze začátku se to jevilo celkem zajímavě, jenomže Tom Cruise mlel furt samé srajdy a Redford se neustále snažil moralizovat. Nemám tyhle filmy rád, protože mi podsouvají něco s čím nesouhlasím. Od aktuálnosti uběhlo už pět let a Usáma a Hussein jsou pod drnem.. doufam, že se Redford příště bude realizovat lepším matrošem. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

Je mi jedno, ci to mnohi chapu ako propagandu, vymyvanie mozgov, pripadne vraj nejaky holy alibizmus. Hlavne, ze to splnilo ucel, a to ten, ze pan Redford sa nebal vyjadrit svoj nazor. je skoda, ze vacsina kulturnej inteligencie v USA dovolili, aby pan "Krik" vladol, drancoval a vymyslal si vyhovorky pocas dlhych osmych rokov. Anyway, 80 minut dialogov ma plne dostalo. malo to uvod, jadro, zaver. Je jasne, ze to nebolo dokonale - koniec koncov, co a hlavne kto je, vsak? ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Přesně takové filmy nemám rád. Na můj vkus se tam příliš moc plkalo. Cruisova snad nejhorší role, působil na mě takovým nijakým dojmem. Meryl Streep taky neměla příliš prostoru a Redford vypadal slizce, úlisně, pedofilně. Příliš americké, prvoplánově naivní. Líbila se mi akorát hudba a způsob narace. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Kdo zná životní dráhu Roberta Redforda, dobře ví, jak důležitou roli v jeho životě a hodnotovém žebříčku hraje občanská angažovanost a politický aktivismus ve smyslu ochrany lidských práv a nezávislých kritických médií a především sympatie s obyčejnými lidmi z ulice. Redford je jedním z reliktů společenské a tvůrčí atmosféry 70. let. Hrdinové a zbabělci nejsou film válečný ani psychologický, nýbrž výsostně politický. Střídají se v něm více méně rovnoměrně tři lokace - pracovna vlivného senátora, který se snaží zmanipulovat známou novinářku, aby popularizovala vládní plán na rozšíření bojových akcí v Afgánistánu. Druhým místem je pracovna univerzitního profesora, který vede spor se studentem o jeho pasivním přístupu ke studiu a světu kolem něj. Těžiště filmu spočívá právě v těchto scénách, kde se odehrává konflikt myšlenek a postojů. Třetí lokace je situována do velehor vzdáleného Afgánistánu, kde jde o život dvěma vojákům obklíčeným ozbrojenci Talibanu. Tahle část slouží jako dynamická adrenalinová vsuvka do jinak spíše komorního filmu založeného na dialozích. Redford burcuje veřejnost: média se nechala ochočit a mladá generace se stáhla z veřejného života do sféry konzumu a zábavy. Hrdinové a zbabělci jsou dobrý, slušně obsazený a chytrý film, snad jen poněkud předvídatelný a méně výrazný. Celkový dojem: 75 %. ()

=woody= 

všechny recenze uživatele

Budiž pozdrav! Robert je dříč.. Jako režisér už nám dokázal, že umí.. Smekám před ním, jen škoda, že si vybírá těžká témata, která má potřebu rozpitvat, aniž si přečetl Příručku domácího patologa.. Technicky jsou jeho filmy dokonalé, jako živoucí legenda ukáže na herce, třebaže jinou legendu, ta mu v příběhu sehraje čurdu a ještě poděkuje.. Nicméně pro popcornového diváka evropského typu to bude řekněme těžko stravitelné.. Ještě, že se máme filmově! ;-) Woo. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (15)

  • Scénář k filmu se dostal na černou listinu scénářů pro rok 2006; tato listina zahrnuje „nejoblíbenější“ nevybrané scénáře daného roku. (jezurka42)
  • Robert Redford se v komentáři k filmu zmiňuje o tom, že chtěl do snímku začlenit i kritiku moderní korporátní žurnalistiky, kterou vidí v ostrém kontrastu k staré žurnalistice, jejíž vrcholný moment spatřuje v chování novinářů kolem aféry Watergate a současně tento úpadek dává do souvislosti stále užšího propojování novinářské scény s velkými korporacemi, přičemž tento negativní zlom klade do období devadesátých let 20. století. (Tarmenel)

Související novinky

Nového Spider-Mana si zahraje... Garfield?

Nového Spider-Mana si zahraje... Garfield?

03.07.2010

Žádný strach, nebude to ten, který nesnáší pavouky a pondělky, tudíž nevznikne bizarní komiksový crossover. Ale jak to vlastně bylo? Kandidátů byly davy. Od Josepha Gordona-Levitta (protože hrál v… (více)

Reklama

Reklama