Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vše začíná ve chvíli, kdy do ústavu přicházejí dva muži. Pan Houdek, který se jde podívat na malého Honzíka Slavatu, nemanželské dítě své kolegyně, které chce adoptovat, a mladý Standa Hurych, který tu nastupuje na místo řidiče. Hezká ošetřovatelka Magda považuje omylem za otce Standu a jeho reakce ji rozzlobí. Když si však paní Houdková vynutí, že k adopci nedojde dřív než bude znám pravý otec dítěte, nabídne se Standa Magdě, že otce vypátrá. Hned se také do nelehkého úkolu pustí. Začíná témeř detektivní pátrání v němž nechybí řada komických zápletek, situací plných zmatků, bláznivá honička s policisty a překvapivé rozuzlení celého případu, samozřejmě s nezbytným "štastným koncem". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Vždycky, když se na scéně objevil Standa v podání Vladimíra Menšíka, rozlila se po obrazovce sluneční záře. Pak nastal vodopád slov, který byl pokaždé násilně utnutý. Menšík byl mistr ve vypravování a bylo parádní ho poslouchat, ale tady jeho role moc prostoru k vypravování nenabízela. Každopádně byl Standa velký sympaťák a Gabriela Vránová byla příjemná. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Podruhé se mi povedlo celkem náhodně chytnout kolem Vánoc tenhle film v televizi a jenom jsem se utvrdil v tom, že je to famózní, a přitom zjevně dost nedoceněná věc. Na jednu stranu nepřekvapí, že Hledá se táta! nemá místo někde v kánonu českých filmových hitů - raná 60. léta se pořád chápou primárně skrze nástup nové vlny, kam tahle vztahová komedie rozhodně ani náznakem nepatří. Věhlasný Frank Daniel, pro kterého jde v podstatě o solitérní počin, nad kterým měl coby scénárista i režisér největší autorskou kontrolu, sem totiž vpašovává narativní a stylistické postupy typické hlavně pro hollywoodskou kinematografii. Přirozeně užvaněného Menšíka zasazuje do rámce kulometné screwball komedie, kde mu hlavní sparring partnerku dělá Gabriela Vránová, a skvěle proplétá a vzájemně dynamizuje romantickou linku s detektivní pátračkou. Z Hollywoodu sem Daniel přenáší i na naše poměry nezvyklou vypravěčskou úspornost a preciznost, brilantní je hlavně celkové inscenování předkamerové akce (to vrcholí v přelidněném závěru uvnitř stísněné kanceláře) a práce s hloubkovými kompozicemi nebo svícením. I vzhledem k hořkému "happy-endu" mi to připadá jako výtečný pokus o neobvyklý transfer cizorodé poetiky do našeho prostředí. K něčemu podobnému dřív směřovali třeba Kolár s Lamačem nebo pak částečně i Frič, ale tenhle Danielův nenápadný majstrštyk si myslím zaslouží minimálně stejně velkou pozornost. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Škoda některých zmatků ze začátku a wtf momentů, i poněkud chaoticky představené figury v podání Menšíka, protože čím dále film běží, tím je zajímavější, aby vyústil ve skvěle zvládnutý konec (i když tehdejší české klišé v podobě scén, kdy se všichni sejdou a navzájem se překřikují, moc v oblibě nemám), dokonce Menšíkem velmi dobře psychologicky zahraný. Btw, pobavilo mne, jak i sem dokázal Menšík propašovat své rodné Ivančice - takže jde o takovou parafrázi na slavná hitchcockovská camea. Skvělá kamera se zajímavými záběry a úhly. Skvělá atmosféra tehdejšího předměstí Prahy, dnes zastavěného, i samotné - zvláště noční - Prahy. Chvílemi zbytečně absurdní groteska (scény s černochem a Indy). Moc se mi líbila práce s druhým plánem v obraze, protože jde často o velmi vtipné momentky - třeba, jak se nádražák pokouší v pozadí přeběhnout jen s ručníkem kolem těla do oblékárny. Vůbec těch vtípků a hrátek se slovy ("srazila se mi čepice") je zde dost. A potěšily mne i přirozené dialogy a dobře popsané charaktery postav. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Filmová komedie, která si co chvíli pohrává se smíchem, ale přitom zachovává vážnou tvář. Ani ryba, ani rak. Plejáda populárních i začínajících hereckých veličin v čele s nezadržitelným Menšíkem a určitá dokumentární forma, přibližující reálie a prostředí první poloviny šedesátých let, propůjčují filmu alespoň drobnou nadčasovost. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

Menšík řekne šestkrát (6 x) „pro Krista Pána“. Dále Menšík řekne čtyřikrát (4 x) „Ježíš“. Jestli s Marjá nebo bez Marjá je už jedno. Próóóč??? Komunisté přece oficiálně hlásají, že Bůh neexistuje! Rebel Menšík si to tam propašoval sám a cenzura už nestačila zasáhnout? Nebo toto je nějaký ilegální film, který cenzuře pronikl mezi prsty? Cenzura zaspala! Příběh s debilnim rozuzlenim. Zednářská symbolika: 32:36 – Menšík: merkel sign; 52:32 – další znak, něco podobného; 1:00:03 – merkel sign. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Když se Standa (Vladimír Menšík) a Magda (Gabriela Vránová) vrací večer autem do kojeneckého ústavu a odbočí ze silnice na úzkou polní cestu, která do ústavu vede, je ze záběru zabírající vůz vidět, že je venku úplná tma. Z dalšího záběru z vnitřku vozu je ovšem vidět, že vůz jede po nasvíceném městském bulváru a kolem se míhá velké množství lamp pouličního osvětlení. (spiritus)
  • Natáčelo se v Praze a ve Velkých Sezemicích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama