poster

Náklad 200 (festivalový název)

  • Rusko

    Gruz 200

  • Rusko

    Груз 200

    (Rusko)
  • slovenský

    Cargo 200

    (festivalový název)
  • anglický

    Cargo 200

  • anglický

    Freight 200

    (festivalový název)

Drama / Thriller

Rusko, 2007, 90 min

  • mat.ilda
    ****

    Nevidíš někde světýlko?... Jo, na konci tunelu, jen jestli nás nakonec neoslepí víc, než špiritus, až ho dosáhneme... Balabanov buď nebyl Rusem rád nebo právě naopak - nářek kritiky v agonických momentkách z jeho země nelze přeslechnout... a když se k tabu tématům přidá špetka thrilleru, zbývá už jen optimistický popík, který by v souvislosti s děním v obraze podtrhnul hrůzostrašnost bezmoci. Tak, drsná země si žádá drsné činy, a i když se úroveň úchyláků rovná americkému Středozápadu, ke cti doby slouží info o humánnosti poprav... narozdíl od života. A tak dumám, jestli se docent katedry ateismu svým rozhodnutím, nechat se pokřtít, nakonec neunáhlil, možná jsme fakt jen vědomí a hmota... někdo dokonce jen hmota.(12.8.2015)

  • MrPierc
    ****

    Změnilo se něco od doby Lenina, Čekistů a Stalina? Ne. Kdo je v Rusku ve službách státu, stává se automaticky pánem a když to je ještě člověk bez výčitek, stává se bohem. V Rusku se vždy razilo heslo "lidí je na světě jako sraček" a jestli se sem tam někdo ztratí, tak to se s tím musí počítat. Chvílemi mrazivá jistota, že spravedlnost nepřijde. Absurdní návštěva do bytu jednoho služebníka zákona. Jinak opět typicky ruský film - bezohledný vůči člověku jako tvorovi s citem.(28.9.2012)

  • Fr
    ***

    ,,VÍŠ, CO SE TEĎ DĚJE V AFGANISTANU? JEN DO NAŠEHO PRDELÁKOVA, UŽ PŘIVEZLI 26 RAKVÍ. DVACET ŠEST! ŘÍKÁ SE TOMU "NÁKLAD 200". A PODÍVEJ SE, CO SE DĚJE PO CELÉ ZEMI!“… /// Frajerskej film z totalních časů ruskýho venkova, kterej se těm americkejm zapadákovům snaží vyrovnat hrůznejma postavama, policajtem magorem (takovej ruskej Tonda) a samozřejmě umem vymyšlenejch zhovadilostí. Jenže zatímco vo tý Americe si můžem myslet cokoliv, tady je absurdita podpořená skutečností, kterou navíc obklopuje šedivost světa, zahalenýho do komunistickýho závoje. Taková zajímavá kokotina z Ruska roku 1984. Moc hezkej příběh. Fakt! Takovej lidskej… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Když dojde Ezra, necháváme se bavit ruskejma policajtama. 3.) Thx za titule ,,fureg“ a ,,irval“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(18.4.2014)

  • Rhed
    ****

    Ruská (sovětská) realizace nejvyššího trestu probíhá nejlepším možným způsobem. Žádné mnohaleté právní rituály jako v zemi, kde včera znamená fiat currency, ani půlhodinové rdoušení na miniaturní šibenici jako na Pankráci. Mukl se vezme hezky na procházku nekonečnými chodbami ťurmy a v nestřežený moment se jeho kurevský osud definitivně naplní. Realitu dožívajícího Sajuza vystihli tvůrci poměrně dobře, drobné výhrady bych měl jen k otevřenému teismu Ljoni Serebrjakova; s podobnými názory by Alexej dávno odpočíval v některém renomovaném sanatoriu pro politicky inkompatibilní rebely.(16.10.2011)

  • Radko
    *****

    Uši diváka drása po celý čas vtieravý optimizmus sovietskych disko hitov. Zrniaca obrazovka čiernobielej tv z času na čas ukáže raz estrádu s hviezdami v trblietavých šatoch, inokedy zjazdy strany a referáty o úspechoch spoločnosti. Realita príbehu samotného sa odohráva v ošarpaných verejných priestoroch, absurdite vodkou presiaknutého vidieka i v panelákových zemľjankách, pričom nezastupiteľné miesto zohrajú narušené mozgy afganských veteránov. Okolie mesta Leninsk pripomína čmudiacimi továrenskými komplexami skôr Oceľové mesto. Nie náhodou je film zasadený do orwellovského 1984. Rozpor medzi mediálnym optimizmom vládnucej propagandy a realitou degenerácie, frustrácie a úpadku vyostril Balabanov na hranicu znesiteľnosti. Použitím maximálneho účinku kontrastu a hyperbolizovaného násilného jednania však podľa mňa vznikol umelecky dosiaľ nejpresvedčivejšie ukázaný komunistický systém v celej jeho "nádhere" a zároveň svojrázny apel na zastavenie nekontrolovaného násilného ponižovania miestnymi mocenskými elitami. Dodatok (11.3.2009): Zaujímavé sú ruské kritiky a rozbory filmu odkazujúce k výstižnej analógii zobrazeného s dnešným životom a stavom morálky v Rusku. A nielen v ňom: v kritikách často zaznie, že Gruz 200 je veľkou moralitou. Nech ktokoľvek dnes čokoľvek urobí, pozerá, počuje - emočne to v ňom aj ostatných (divákoch) zanecháva nulovú, alebo len otupenú emočnú stopu bez možnosti konať. Čoraz svojvoľnejšie zasahovanie zložiek štátu do súkromia a štátna podpora násilia v umení, ktoré divák príjima ako fakt je vraj súčasťou prípravy na vojnový konflikt prostredníctvom kultúry (filmy, knihy, správy). Z pohľadu iných, zaujímavých kritík, príkro film odsudzujich, nielen vystríha, ale je priamym príspevkom tejto zvrhlosti. Pretože ukazuje to, o čom slušná spoločnosť mlčí, čo je nehodné vážnosti ruského človeka, a zobrazením extrémnych foriem násilia film vlastne prispieva k jeho tolerancii a návodu na spôsob jeho vykonávania.(11.12.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace