poster

Náklad 200 (festivalový název)

  • ruský

    Gruz 200

  • ruský

    Груз 200

  • slovenský

    Cargo 200

    (festivalový název)
  • anglický

    Cargo 200

  • anglický

    Freight 200

    (festivalový název)

Drama / Thriller

Rusko, 2007, 90 min

  • rastlinka
    *****

    Nepochopiteľné ideológie, motor auta vzadu, vodka naliata do dvojdecových pohárov, aj čistý lieh; psychopati, neuveriteľná krutosť, žiadny nárok na spravodlivosť a právo, psychické a fyzické týranie, žena ako poskok... No otras. Na hlavu padnutí komančovia! Tuším že film dosť dobre vystihol dobu. Je mi ľúto, že je natočený podľa skutočných udalostí. A určite nie je vhodný na dobrú noc.(20.5.2009)

  • ghatos
    ***

    Hodně podivný film. Tenhle přetažený částečně absurdní styl mi moc nesedí, ale i tak stojí za to film vidět. Člověk by asi na to měl mít i náladu. Závěrečná "účtovací" scéna je výborná...přesně zobrazila Sovětský Svaz. Ušmudlaní, opilí a otupělí lidé ve špinavém odlidštěném prostředí...to je zážitek sám pro sebe.(15.8.2009)

  • Loki81
    *****

    Tak na takovou bizarnost jsem cekal hooodne dlouho a ani me moc neprekvapuje, ze prisla prave z ruske produkce. Neskutecne realne syrove vykresleni 'rudeho' prostredi osmdesatych let, spina a sed, mentalita a chovani lidi, zavareninove sklenice plne lihu protekajici hrdly ve me vyvolaly ty nejsilnejsi pocity odporu a nechuti. Patou * vybojovala nechutna flegmaticka matka krale perverzaku kapitana Zhurova... Otevreny konec bez obavaneho happyendu jsem jen uvital... Musim ale priznat, ze me par okamziku temer rozesmalo a to hlavne diky nehoraznemu soundtracku, ktery pusobi v nekolika scenach opravdu komicky... kazdopadne Balabanov umi. Se SSSR na vecne casy a nikdy jinak!!!!(26.1.2009)

  • Shadwell
    ***

    Co se v prvních minutách jeví jako zboží navýsost tarantinovské, stane se v druhé půli zbožím explicitně politickým, rozuměje protisovětským. Proto bych Balabanova s Tarantinem nespojoval. Spíše s provokujícím františkánem Occamem. Tomu se taktéž dostalo nařčení z bezbožnosti. Papež (v našem případě Putin) ho dal v Avignonu domácně uvěznit, ale učenec uprchl do Mnichova pod ochranu císaře Ludvíka Bavorského („Braň mě mečem, já tě budu bránit perem“). Balabanov se bude muset rovněž co nevidět porozhlédnout po nějakém exilu, kde by dožil. ____ Gruz 200 nabízí konečnou odpověď na otázku, proč vypadá Daniel Craig jako Vladimír Putin a proč tato podoba ničemu nevadí. Jak James Bond, tak postavy z filmu Gruz 200 zneužívají policejní, státem přidělenou moc. Jenže zatímco britskému agentovi s povolením zabíjet každé zneužití moci upevňuje pozici romantické postavy, v Gruz 200 je policie všemocná a brutální a s romantikou v zásadě neslučitelná - policejní a tajné služby disponují v Putinově státě mocí, proti které neexistuje obrana. V Americe je adorace policejní moci komedií, v Rusku tragédií. Dokonce i ta bond-girl, s níž James Bond souloží a která později zpravidla zemře, v Gruz 200 nechybí, ale opět se vyznačuje prohozeným znaménkem, a to záporným, ergo tragickým. Fakticky jde z Jamese Bonda strach jako z pískomila, který se natřel vazelinou, nasadil si hornickou přilbu a sune se k vašemu zadku. Což se rozhodně nedá říct o současném Rusku, které kolébá západní novináře demokratickou skořápkou, pod níž se navrací k totalitě, jak ukazuje zavražděná novinářka Anna Politkovskaja a zradioaktivněný exulant Alexandr Litviněnko. K původní otázce - Daniel Craig může vypadat jako Putin z toho prostého důvodu, že při sledování každého filmu dochází k souhře užších signálů a širších očekávání. První, užší perspektiva označuje jednotlivé společné elementy filmu jako postavy, lokace, záběry, kulisy, druhá pak strukturální vztahy mezi těmito prvky, které nesou tématický nebo společenský význam. Důležitý je širší kontext - v našem případě buďto Rusko, anebo Euroatlantický prostor -, do něhož je agent, nebo jakýkoliv jiný činitel zneužívající svoji moc, zasazen, přičemž o činitel jako takový jde až v druhé řadě.(3.5.2009)

  • Rhed
    ****

    Ruská (sovětská) realizace nejvyššího trestu probíhá nejlepším možným způsobem. Žádné mnohaleté právní rituály jako v zemi, kde včera znamená fiat currency, ani půlhodinové rdoušení na miniaturní šibenici jako na Pankráci. Mukl se vezme hezky na procházku nekonečnými chodbami ťurmy a v nestřežený moment se jeho kurevský osud definitivně naplní. Realitu dožívajícího Sajuza vystihli tvůrci poměrně dobře, drobné výhrady bych měl jen k otevřenému teismu Ljoni Serebrjakova; s podobnými názory by Alexej dávno odpočíval v některém renomovaném sanatoriu pro politicky inkompatibilní rebely.(16.10.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace