Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gruz 200, je označenie špeciálneho nákladu. Nákladu, ktorý je dovážaný do Sovietskeho zväzu z Afganistanu. Prebieha afgánska vojna a označenie Gruz 200 sa používa pre mŕtve telá sovietskych vojakov. Tento film zachytáva morálny a etický úpadok sovietskeho národa nepriamo postihnutého vojnou. Artem, profesor vedeckého ateizmu, sa kvôli pokazenému autu dostáva do priamej konfrontácie so “zdravým sedliackym rozumom“... a to noc ešte len začína... (baruss)

(více)

Recenze (104)

Daddko 

všechny recenze uživatele

Rusi majú zopár drsných a surových filmov, napr. Čekist, Kočegar, Čistilište...a toto je tiež extra trieda. Vojna v Afganistane frustruje spoločnosť, životná úroveň obyvateľsta upadá, dodržiavanie zákonov je niečo nereálne, spoločnosť je jedna besná svorka - loviť, zabíjať, kradnúť. A potom to vyzeralo ako v tomto filme.  Balabanov ako inak nesklamal i keď verchuška a generáli či už vojenskí alebo z FSB škrípali zubami. Rovnako ako pri Čistilišti, ale to už sme vo vojne v Čečni. ()

Loki81 

všechny recenze uživatele

Tak na takovou bizarnost jsem cekal hooodne dlouho a ani me moc neprekvapuje, ze prisla prave z ruske produkce. Neskutecne realne syrove vykresleni 'rudeho' prostredi osmdesatych let, spina a sed, mentalita a chovani lidi, zavareninove sklenice plne lihu protekajici hrdly ve me vyvolaly ty nejsilnejsi pocity odporu a nechuti. Patou * vybojovala nechutna flegmaticka matka krale perverzaku kapitana Zhurova... Otevreny konec bez obavaneho happyendu jsem jen uvital... Musim ale priznat, ze me par okamziku temer rozesmalo a to hlavne diky nehoraznemu soundtracku, ktery pusobi v nekolika scenach opravdu komicky... kazdopadne Balabanov umi. Se SSSR na vecne casy a nikdy jinak!!!! ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

USA podobné snímky radí do kategórie horor a kľudne by sme tento "ruský šok" mohli takto brať. Aj keď to prvú polhodinu takto nevyzerá, potom sa dej rýchlo zvrtne a sme svedkami dosť brutálneho príbehu, kde si vygumovaný kapitán v uniforme robí čo chce. Jeho kamenný a neľudský pohľad mu bez výhrad uveríte, všeobecne herecký výkony všetkých, sú na vysokej úrovni, preto film ťažko odpísať. Je to miestami brutálne, drsné, nie je to film, ktorý by ste si púšťali každý deň a radovali sa z toho , aký je ten svet skvelý a krásny. Nie, nie je. Napriek tomu hodnotím vysoko, čo moja manželka nedokázala pochopiť. Ja hovorím, že urobiť uveriteľne hnusný film, je tiež umenie. 80% ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Jelikož jsem už od Balabanova viděl kdysi Zámek a Bratra, bylo mi jasné že namísto syrového, dušezpytného a zádumčivého realismu, který mám na ruských filmech tolik rád, půjde spíš o jakýsi groteskní realismus. Ale ona není grotesknost jako grotesknost. Z téhle ruské (Balabanovovy) grotesknosti se vám ústa do úsměvu příliš neroztáhnou, zato se nejspíš zkroutí do znechuceného šklebu. A slabším náturám se možná i malinko zvedne kufr. Všeprostupující zdevastovanost, pokřivenost, ubohost, špína, bída, beznaděj... zkrátka předperestrojkový Černěnkovův Sovětský svaz. A jestli u amerických filmů za happyendy automaticky hvězdu ubírám, tak tady ji naopak přidám, protože tenhle film bez jakéhos takéhos happyendu by mohl být pro slabší jedince se sebevražednými sklony životu nebezpečný. No... ale když nad tím teď tak přemýšlím, tak on tenhle film vlastně ani žádný happyend nemá, takže nechám "jen" silné čtyři, Tarkovskij ani Zvjagincev to holt není. ()

cpt.Lynch 

všechny recenze uživatele

Ufff... Tak každopádně hodně zajímavý film. Černočerné krimi drama s občasným hodně černým humorem. Po formální stránce velice dobrá filmařina s chytlavým ruským popíkem. Těžko srovnávat, musí se to vidět, ale řekl bych, že je to taková brutálnější a srozumitelnější ruská Lynchovina, místy mi to taky připomínal Šest pohřbů a jednu svatbu. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (4)

  • Náklad 200 po svém uvedení vyvolal vzrušené reakce, v některých kinech byl dokonce stahován z programu. Zastali se ho však filmoví kritici, když ho vyhodnotili jako nejlepší film roku. (pornogrind)
  • Ještě před premiérou si získal Balabanovův film skandální pověst, někteří z režisérových kmenových herců v něm dokonce odmítli účinkovat s odůvodněním, že jeho příběh je příliš krutý. Právě to však bylo Balabanovovým cílem, neboť jím chtěl dát políček všem, kteří začali trpět nostalgií po starých dobrých časech. Z toho důvodu postavy filmu nejsou jen účastníky jednoho kriminálního případu, ale obsahují v sobě symboliku agónie celého společenského systému. (pornogrind)

Reklama

Reklama