Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
Totálně nudná, smysl nedávající a ulítlá šílenost toho nejhrubšího zrna. Asi na tuhle látku nejsem dostatečně "inteligentní".Jestli si svého života alespoň trošku vážíte, prostě se tomuhle snímku vyhněte, ušetříte si dvě hodinky na jiné a dost možná zábavnější aktivity. Úplný odpad to není ale šanci byste tomu měli dát jen v nejkrajnější nouzi - pak mi ale neříkejte, že jsem vás nevaroval. 2/10. ()
Nevěřím, že to může doopravdy někomu dávat smysl, nicméně věřím, že si někdo mohl ucvrnknout z vizuálu. Mně to bohužel nestačilo. Nudil jsem se. Příliš nejasné myšlenky i alegorie, děj neděj, chudák Hiddleston neměl co hrát. Bohužel ani ten humor mi nesedl. Nejvíce zaujaly ženské charaktery, ale děj neděj se týká i jich. Nebylo to ani dost dobré na to, aby mě to nalákalo na knižní předlohu. Škoda. ()
Další z pokusů o podobenství typu "ti nahoře (bohatí) kašlou na ty dole (chudé)", kterých je v poslední době dost, např. Ledová archa nebo El hoyo. Nicméně High Rise je z nich nejhorší. Nejde do hloubky, je neskutečně nudně natočené, dějově neskutečně rozvleklé (závěrečnou půl hodinu jsem navíc už trpěl - a to se zde má dít to asi nejzajímavější!), s naprosto nezajímavými postavami a nudně využitým nápadem. Přitom ten sám o sobě není vůbec špatný, potenciál tu rozhodně byl a natočené je to celkem solidně. Žel, celkově je to tak neskutečně mdlý film, že víc mdlý jsem už asi hodně, hodně, hodně dlouho neviděl. Snad bych se ani nedivil, kdyby se mi to do týdne vypařilo z hlavy a zůstal mi v ní jen jakýsi dojem strašné nudy a základní kostra slabého děje = to, co jsem napsal výše do uvozovek. Jak to mohl Wheatley tak podělat, to netuším. Nikdy jsem ho bůhvíjak neobdivoval, do seznamu oblíbených režisérů by se mi neprocpal ani na poslední příčky, ale i tak vím, že ten chlap něco umí, minimálně Seznam smrti a Dovolenkáři jsou zajímavé a atmosférické filmy. Pole v Anglii je nudný lartpourlarttistický experiment, ale i tak má nějaké svoje "kouzlo". High Rise by se ale mohlo řadit mezi ty nejlehčeji zapomenutelné filmy. Za solidní filmařskou stránku jakž takž slabé 2*, víc ani ň. ()
Polem v Anglii projel Snowpiercer, ale tentokrát systém zůstal uzavřenej, a celej průšvih může vesele pokračovat. Jakpak taky ne, když nám tu chybí sebeoběť ( ta ruka za dětskej život ve vlaku ), a místo ní dostaneme zástupnou oběť koně - komu něco říká Asvathamédha a její funkce pro uchování královského statu quo, ať se přihlásí, dostane bonbón. Architekta s vizí (byť nerálnou a pokřivenou) nahrazuje ten s největším pérem, ten, co vlastně pořád jen zasouvá, ten, co má doma mrtě krabic, a v nich sex a paranoiu (atributy uzurpátora vedoucího místa v tlupě), a jeho "vizí" po převzetí moci je - dožrat psa. Celý je to samo krz tu tečrovou na konci asi v prvním plánu míněný jako alegorie na Anglii (potažmo Západ) a její (jeho) potýkání se s tímhle typem průšvihu, nicméně to je tak "hezky" a chytře a vrstevnatě udělaný, že se jednomu nemůže do lebeně nevkrást ta krutá Calassova věta : SOCIETY IS RUIN. (přesná citace z knihy Ruin of Kasch). Plnej počet, sedí to vedle Zvětšeniny jako rovnej sourozenec. P.S.: Všichni hrajou jak bohové, radost koukat. ()
Zajisté mělo jít o vysoce sofistikované podobenství, jehož poselství jsem ovšem já osobně nějak nepobral ... Dekadentní, místy přímo nihilistické ladění bylo zajímavé a vynikající kamera a přehršel sexu a násilí mohou být dobré ingredience, pokud ale chybí soudržný příběh a celé vyprávění se rozpadá ve sled jinotajných halucinogenních videoklipů, člověka to pomalu ale jistě přestává bavit... Nicméně za vidění to stálo, to zase jo. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Tom Hiddleston trávil přípravy na natáčení role lékaře Roberta Lainga v přítomnosti forenzního patologa. (Pria)
- Jedným z adeptov na režiséra filmu bol aj Vincenzo Natali. (beso74)
- Keď v roku 1975 kúpil Jeremy Thomas po prvýkrát práva na sfilmovanie tohto diela, uvažoval o zverení réžie Nicolasovi Roegovi. (beso74)
Reklama