poster

Venkovský učitel

  • německý

    Der Dorflehrer

  • francouzský

    Country Teacher

  • anglický

    Country Teacher, The

Drama

Česko / Francie / Německo, 2007, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    Náhoda je matka všech proměn…. Emociálně silný příběh o vztazích, vztahu, možném vztahu, nemožném vztahu. V romantických filmech to prostě tak je. Ovšem nedokážu se přenést přes fakt, že i ti 4% můžou mít své romantické vztahy. No a když se stane, že ..…no to je hnus!! Tolik k ději. Omlouvám se, ale již předem jsem k filmu přistupoval skepticky. URČITĚ to není špatný film a obdivuji P.Lišku, že do této role ,,šel“. Obdivuji i Z.Bydžovskou. Ale tohle není téma pro mne. A marně přemýšlím, jestli by to byla hrůza, kdybychom byli všichni stejní… Film pro všechny jenž netrpí předsudky a dokáží si tak vychutnat filmové řemeslo.(26.10.2008)

  • WANDRWALL
    *

    Film mě nezklamal. Co jsem čekal, to tam je. Nepřirozené počínání jednotlivých postav, vyumělkované scény, upocené hovory. Naprostá absence psychologie postav. Působí to na mě jako ze zcela pro mě neznámého světa vyprávěný příběh a ne dnešní, zdejší reality. Nejevidentnější jsou veškeré nedostatky vidět na Z. Bydžovské, když hrála dříve ve filmech, které mají dobrý scenář, jak jí to šlo z pusy. Nyní je to svízelná křeč, ale co může jako herečka dělat? Je ráda, že vůbec dostane filmovou roli. A Liška? To u mě není žádný herec.(6.9.2010)

  • triatlet
    ****

    Je obdivuhodné, s jakou přirozeností dokáže Bohdan Sláma vykouzlit další syrový příběh, v němž dominují silné charaktery jednotlivých postav. Při pospojování výtečných herců (všech bez výjimky – od rodičů hlavního hrdiny - Kronerové, Krobota až po „ředitelovy“ - Miloše Černouška, Marii Ludvíkovou), na které neotřele nazírá kameraman Marek Diviš, je úspěch zaručen. Příběh je založen na sisyfovském údělu, proto je třeba na některých místech (filozofování na třešni, odpočinek ve slámě nebo hledání pramene ve studni) přejít jakousi stylizaci,z níž byla znatelná snaha po uměleckosti, která by oslnila akademické porotce. Homosexuální učitel Petr Doležal (Liška) radí jiným, aby se naučili věřit víc sami sobě, ale až ve chvíli, kdy se sám hlavní hrdina vyrovná se sebou, dokáže vyloudit šťastný výraz. K poznání sebe sama mu pomáhá i příroda, venkov, kam utíká před městem, autoritářskou matkou. “Když nebudeme rozumět přírodě, tak nebudeme rozumět ani sami sobě.“ A tak i díky Marii, pro kterou je dennodenní náplní hlavně práce, dřina a starost o dospívajícího syna, pan učitel splývá s vesnicí. Chybu napravuje díky odkazu svého dědy, který ač nechodící, nevidomý, tak „rukou ohmatal kámen, pak vzal majzlík, párkrát do toho bouchnul a obrovský kámen se rozvalil na dvě půlky. To bylo to nejkrásnější, co jsem v životě zažil“. Příběh o vztazích, o vině, o schopnosti přijmout omluvu a o odpuštění se dostane pod kůži podobně jako předchozí Slámův film Štěstí. Zajímavý komentář: Radek99.(7.3.2009)

  • iamek
    ***

    Bohdana Slámu rozhodně nemusím, ale Venkovským učitelem mě docela potěšil. Pavel Liška teplého učitele hraje skvěle a celý snímek i díky němu krásně plyne. Snímek je s citem natočený až by člověk řekl, že pan Sláma má stímhle zkušenosti. Potěšla mě taky Zuzana Bydžovské v roli sedlačky. Jen škoda, že se ve snímků i když asi na 15 sekund objevil šašek Vojta Kokotek.(26.1.2010)

  • Bluntman
    *****

    VENKOVSKÝ UČITEL je nikoliv český, ale evropský projekt, jehož stylistická figura je formálně opodstatnitelná. Práce s více plány najednou, přesné rozmístění v mizanscéně, co scéna, to jeden záběr či vnitrozáběrová montáž, diegetická hudba přecházející plynule do adiegetické a zase zpátky, práce se (hereckými) šaržemi a pomalým plynutím snímku, založeném na výpovědní hodnotě obrazu a hudbě jako fokalizujícím prvku._____ Bohdan Sláma filmařsky dospěl a našel svůj styl, metaforické či metonymické banality jsou opodstatnitelné vzhledem k užitým formálním prvkům, v první čtvrtině stylistická figura založená na násilném a neplynulém střihu se ukáže jako jazykově promyšlená, vyjadřující pohyb postav v příběhu. Pavel Liška, zbaven své šarže, se až moc soustřeďuje na učitelovskou dikci, věrohodnější je v mlčenlivých scénách. Zuzana Bydžovská po GYMPLU pokračuje ve své odyssey matky s problematickým výrostkem, škála poloh v jedné scéně (jednom záběru) je odzbrojující. Marek Diviš slouží filmu a neexhibuje, Godárova hudba doplňuje obrazovou složku. Zbavit se nadbytečných explikací a tendenčnosti v analogii učitel=režisér a žák=divák, je to za 100%. Ale Sláma si je vědom svých chyb, takže se může zlepšovat._____ P.S. to Rob Roy: Ne že tam je míň než 200 střihů, on je tam méně než 100 střihů - přesně 81!(28.3.2008)

  • - Ve scéně, kde chlapec (Ladislav Šedivý) přijede za Beruškou (Terezou Voříškovou) do Prahy, se v malé roli objeví Vojtěch Kotek, který není uveden v titulcích. (Saur.us)

  • - Neherce Ladislava Šedivého, který hraje farmářčina syna, našli filmaři na nedalekém odborném učilišti, kde se učí zámečníkem. (Siriuss)

  • - Zatímco jiné záběry se točily až dvacetkrát, klíčová scéna mezi učitelem a chlapcem se jela "jenom" na čtyři pokusy. (Siriuss)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace