Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender
    ***

    Jedno nepochopím - veď toto je látka, za ktorú by iný režiséri položili život a k nohám by im za to padali Oscary. Lenže miesto toho natočil Wright tak trochu mdlý, nie priemerný, ale obyčajný film o jednom bezdomovcovi, v ktorom sa skrýva obrovský talent, ale musí ho vydolovať na povrch, a novinárovi, ktorý ten talent už dávno vydoloval, ale čaká na jeho správne využitie. Takto je všetko len "v norme" a ani herecké výkony nevyčnievajú z rady. Škoda, mohol to byť skutočný diamant, a takto je to len zapadnutý polodrahokam.(7.8.2013)

  • Haluzz
    ***

    Scéna, ve které se Catherine Keener rozplývá nad političností a lidskostí celého Nathanielova příběhu neskutečně podkopává celý film, protože zrovna v té chvíli si uvědomíte, že ten film takový vlastně není. Je pěkně nasnímaný, pěkně zrežírovaný, ale už o něco méně zručně napsaný. A ani padesát záběrů na americkou vlajku neudělá z normálního filmu film politický. Slumy, herecká esa, dojímavý příběh. Kalkul, který nevyšel, ale díky RDJ a JSB to vydržíte. Potěšíl mě psychedelicky barevný poslech konzertu, který ukázal, že to jde vzít i jinou, zajímavější cestou.PS_ Film, který nechá po prvních pěti minutách hlavního hrdinu sedět a zoufale hledět do prázdna, a před konečnými titulky ho nechá tancovat, by se měl zamyslet sám nad sebou.(16.11.2009)

  • prkalil
    *****

    Ta hudba, ta božská hudba! Tak by se mi chtělo komentovat většinu mých nejoblíbenějších filmů (v čele s Amadeem, samozřejmě). Ale tady už ten začátek, jak jede Lopez/Downey na kole. Pak jak nejede na kole - a už ho vezou. Pak to vyšetření, jak zaklepe nohama (v ponožkách, bačkorama naštěstí ne). A všechny ty dojemně směšný momentky i z dalšího děje. Chlapče, Downey Jr., ty jsi nám ale vyrostl. Ta nádherná skladba na konci filmu, podbarvující pak i závěrečné titulky. A ten motivek, tu obtížnou houslovou figuru, kterou Ayers/Foxx donekonečna fidlá na svoje skřipky - si pak broukám několik dní, v duchu i nahlas. A ani na vteřinu mi nejde na nervy.(28.10.2010)

  • FilmFan24
    ****

    "Sólista" je skutečným příběhem plným velkých emocí, síle hudby a především síle opravdového přátelství. Roztroušené kouskovité vyprávění přibližuje stav schizofrenní mysli velkého milovníka hudby Nathaniela Anthonyho Ayerse a paradoxně bezdomovce, kterého náhodně potkává v ulicích LA novinář Steve Lopez. Z prvotního novinářova zájmu námětu pro svůj novinový sloupek se vyklube mnohem víc, než si je ochotný zprvu připustit...Oku a uchu ladící filmové zpracování jednoho neobyčejného lidského osudu vévodí především civilní herecké výkony Roberta Downeyho Jr a Jamieho Foxxe a...Beethovenova hudba.(17.1.2010)

  • erased
    ****

    Symfonie velkoměsta Ludviga van a Daria Merianelliho. I přes sympatickou ústřední dvojici a tradičně bezchybný vizuál v rukou Wrigtha se nakonec celý film opírá právě a jen o tu hudbu. Tu, která mi tak připomněla symfonii sedmi milionů se všemi barvami svých obyvatel a harmonií tisíce nesvárů. Na pozadí toho se navíc odehrává skutečný příběh, který nemá happyend, vlastně žádný end. Pouze proletí kolem, jako nekonečný zvuk sirény sanitky projíždějící ulicemi, který je dramatický právě pod mými okny, když jej slyším tak jasně jako vidím setkání a spřátelení L-O-P-E-Ze a A-Y-E-R-Se, ale přitom je to jenom krátká cesta přes obrovskou metropoli; taková, kterou podstoupí do konce šichty ještě stokrát. A stejně rychle a nečekaně, jako mě vyrušila na ni znovu v každodenním spěchu zapomenu. Nebo ne a možná si zrovna tento zvuk budu pamatovat. Doufám že se bude celému světu spát dobře.(26.9.2012)

  • - Jamie Foxx (Nathaniel Ayers) si nechal vytrhať vlastné zuby kvôli úlohe Ayersa, tvrdil: „Moje zuby sú príliš veľké a biele, bezdomovec by také nikdy nemal.“ (Zaara)

  • - Jamie Foxx (Nathaniel Ayers) nehrál muzikanta poprvé. Ztvárnil již jazzového génia Raye Charlese ve filmu Ray (2004). (Aknah)

  • - Skutočný Nathaniel Ayers je vo filme na konci filmu v scéne s koncertom. (Skleni)